HWS
Well-Known Member
Allo Rudi!:love: Dat lijkt precies te zijn waar ik naar opzoek ben. Als ik t goed begrijp tenminste. Je HEM, klopt t dat daar je fase 1 veruit t zwaarst belast wordt?Bedoel je een energiemeter die onafhankelijk van de Tesla de belasting kan meten?
Ons project is hoofdzakelijk bedoeld om het verbruik te monitoren. Echter er zijn wat extra opties en mogelijkheden. Om het laden te kunnen in- en uitschakelen wordt een tweede energiemeter gebruikt om het huisverbruik te monitoren. Is het dat wat jij nodig hebt?
Ik heb de outputlog van mijn huis-energiemeter publiek gezet, je kan eens bekijken of het dat is wat je nodig hebt:
House Energy Meter - ThingSpeak
Voor de geïnteresseerden de volgende link is de ruwe log data ivm het laden van mijn auto:
Tesla Charge History - ThingSpeak
Als je hier een oplossing voor dummies hebt of iemand die t voor mij komt aansluiten dan graag. Voor mij zou dit kunnen monitoren fase 1 van 2 zijn. Fase 2 zou het smartcharge gedeelte zijn waarbij de/het laadstation(s) worden teruggeschakeld bij hoge belastingen. Moet er niet aan denken dat de hoofdzekering er op de zaak bij mij uitklapt.
Thuis is dit vorig jaar op oudejaarsavond gebeurd, en niet vanwege de Tesla. Mijn vrouw bakt altijd oliebollen zelf. Omdat dit een tijdrovend klusje is heeft ze 2 frituurpannen. Mijn schoonzus vond t wel gezellig om te komen helpen en nam zelf ook nog 2 frituurpannen mee. Omdat t nogal stinkt doen ze dit op onze veranda. Itt dit jaar was het vorig jaar wel koud. Daarom ook de 3 infrarood terrasheaters ook maar aangezet. Dat de zekering er regelmatig uitklapte was wel vervelend maar ze wist hoe ze die weer aan kon zetten. Tegen de tijd dat onze gasten ca.35 man, binnen begonnen te druppelen hielp het terug aanzetten van de aardlekschakelaar niet meer. Om 16:00 uur op 31/12 het elektriciteitsbedrijf gebeld, die waren er binnen een uur om een nieuwe hoofdzekering te plaatsen. Hulde voor die mannen!
View attachment 106401