Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadapps

This site may earn commission on affiliate links.
Bij de aankoop van mijn Tesla kreeg ik een foldertje van Electric Fuel mee. Kaartje geregistreerd, app gedownload (chargenet) van uit het foldertje, ook app geregistreerd... geen enkel oplaadpunt te zien!

Gebruikt er nog iemand de app "chargenet"? Zijn er betere alternatieven?

Alvast bedankt!
 
Ik heb niet super veel Laad-apps op mijn iPhone, hieronder volgen mijn geïnstalleerde apps:

- ChargeMap (Wereldwijd) Is een service waarmee openbare en semi-openbare oplaadpunten kunnen worden gevonden
- The New Motion (Europa) Pas moet je aanvragen om te kunnen laden
- Plugsurfing (Nederland / Duitsland) App moet je aanmelden, betaling middels Ideal, creditcard of Paypal
- Fastned (Nederland) App moet je koppelen met tankcard of ander betaalmiddel
- KiWhi Pass (Frankrijk) Pas moet je aanvragen om te kunnen laden
 
Bij de aankoop van mijn Tesla kreeg ik een foldertje van Electric Fuel mee. Kaartje geregistreerd, app gedownload (chargenet) van uit het foldertje, ook app geregistreerd... geen enkel oplaadpunt te zien!

Gebruikt er nog iemand de app "chargenet"? Zijn er betere alternatieven?

Alvast bedankt!

Heb jij die kaart kunnen registreren? Ik kan de kaart niet registreren ik kom op de site altijd op een map met laders uit en niet op de kaartregistratie.
 
Heb jij die kaart kunnen registreren? Ik kan de kaart niet registreren ik kom op de site altijd op een map met laders uit en niet op de kaartregistratie.
Ik heb eerst de kaart geregistreerd op de website; ik moest wel elk veld invullen, zelfs de niet verplichte velden (anders deed die gewoon niets). Mijn login voor de kaart werkte niet voor de app dus die heb ik nadien nog eens met een aparte registratie moeten voltooien. Ik denk dat ik de kaart voorlopig bij hou, maar de app vliegt van mijn telefoon!
 
The New Motion geeft toegang tot alle bleucorner laadpalen in Vlaanderen,te vinden op http://www.elektrischevoertuigeninactie.be/oplaadpunten/oplaadpunten en de Ze-Mo-laadpalen in Wallonië waarvoor je best chargemap raadpleegt. De laadpalen van Ikea kan je er ook mee activeren, maar ik heb de indruk dat identificatie daar ondertussen niet meer nodig is.
Bovendien kan je er ook de palen van lidl en enkele andere aanbieders mee activeren. Zo bijvoorbeeld de snellaadpaal in Nijvel, die van D'Ieteren in Kortenberg enz...
Maar er zijn andere aanbieders waarvoor je een aparte pas nodig hebt:
EV-point is er zo een, met een groeiend netwerk van 22 kW-laadpalen. Een rekening bij https://www.plugsurfing.com/nl komt ook af en toe van pas, vooral in Duitsland maar toch ook voor enkele Belgische laadpalen.
Voor de laadpalen in de stations van de NMBS volstaat dan weer je parkeerticket of een mobib-pas die voor EV geactiveerd werd.