Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadkabel gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan het mis hebben maar waren er niet van die losse zendertjes in de handel die dezelfde functie hebben dan de Tesla knop op de laadkabel? Of moet de Tesla daarvoor ook van slot zijn?
De Tesla moet idd dan ook van het slot zijn. Dat gaat dus wel als je met je keyfob of telefoon in je broekzak op zo een knopje duwt, maar niet als je dat zonder keyfob of gekoppelde smartphone doet.
 
Het is maar een klein pinnetje wat de stekker in de auto houd. Ik denk dat met een simpele lockpick tool dat "tandje" zo uit de stekker te halen is. Als één van de lage voltage pinnen contact verliest stopt de sessie en valt het relais uit dus het zelfs relatief veilig om zo'n Type 2 stekker tijdens het halen er uit te trekken.
 
Ik heb het bij mijn Tesla niet geprobeerd, maar weet dat een bekende met zijn E-tron het wel lukte met een simpele lockpick. Blijkbaar waren er wat e-tron waar de kabel soms niet goed ontgrendeld werd... (ik lachen natuurlijk)
 
Het lijkt me niet een slot waarmee je simpel met een lockpick tooltje wat kan morrelen, of het zou echt bagger uitgevoerd moeten zijn en nauwelijks weerstand geven als je erin gaat prielen.

https://www.remagroup.com/wp-content/uploads/REMA_Technical-Data-Sheet_CSS2-Actuator.pdf

upload_2020-12-15_20-41-55.png


https://www.tdcommons.org/cgi/viewcontent.cgi?article=4450&context=dpubs_series

upload_2020-12-15_20-42-48.png
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Zou het wellicht om Type 1 kabels gaan? Ik lees dat Type 1 geen beveiliging heeft.
Type 1 SAEJ1772 past niet in een Type 2 IEC62196 stopcontact.

ev-sales-by-fast-charging-standards-the-big-3-converge-2017-edition.jpg


Type 1 zie je wel nog op de BMW C Evolution scooter, of de Zero elektrische motorfietsen. Op een auto heb ik het in Europa niet gezien. Maar de Type 1 stekker heeft inderdaad geen beveiliging, maar zit simpelweg vast met een klem die je met je duim loskoppelt.
 
Onder de 5 graden blijft de kabel dus ontgrendeld. In combinatie met palen die tegenwoordig automatisch ontgrendelen is dit dus meer dan onhandig.


Bron: Het grote Tesla Model 3 topic - Verkeer & Vervoer - GoT

Het lijkt erop dat dit enkel voor de model 3 geldt. Voor de S staat er niets in de handleiding maar geeft men aan als de connector zit vasgevroren dan moet u geduurende 30/45 minuten de auto voorverwarmen.

upload_2020-12-16_15-53-20.png
 
  • Like
Reactions: Remog