Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadkabel gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn buurman in Amsterdam heeft al twee keer binnen een maand dat zijn laadkabel is gestolen:

even voor de electrische rijders in de buurt. Dit weekend is voor de 2de keer binnen een maand m'n laadkabel gestolen. Het is een bende op bromfietsjes. Twee leden zijn zaterdag door iemand betrapt, maar de politie was net te laat om ze in te rekenen. Bel dus gerust de politie als je wat ziet. De politie adviseert electrische rijders 's nachts niet meer op te laden (en dus ook niet te parkeren op de laadplekken) of als je toch gaat laden met je wiel op de kabel te gaan staan.
 
Vind het ook vrij apart, normaal kun je de laadkabel niet zomaar verwijderen uit de laadpoort auto, deze zit gewoon vergrendeld en kan alleen de eigenaar ontgrendelen. Tenzij er nog een adapter of iets tussen zit.

Maar dat advies van de politie slaat ook echt nergens op. Advies om 's nachts niet te laden? Wanneer moet je dan laden? :confused: En op de laadkabel parkeren met een wiel lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor de levensduur van de laadkabel. Kunt goed zien dat de politie nog steeds niet genoeg op de hoogte is van elektrische auto's. :D
 
quote”Vind het ook vrij apart, normaal kun je de laadkabel niet zomaar verwijderen uit de laadpoort auto, deze zit gewoon vergrendeld en kan alleen de eigenaar ontgrendelen. Tenzij er nog een adapter of iets tussen zit”

Denk niet dat ze het voorzichtig doen, is maar klein plastic palletje waar kabel mee vast zit goede harde schop oid ertegen en het komt wel los. Aantal jaar geleden zag een forum lid dit zo gebeuren bij zijn eigen auto.
 
Maar dat advies van de politie slaat ook echt nergens op. Advies om 's nachts niet te laden? Wanneer moet je dan laden? :confused: En op de laadkabel parkeren met een wiel lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor de levensduur van de laadkabel. Kunt goed zien dat de politie nog steeds niet genoeg op de hoogte is van elektrische auto's. :D
Opzich is een plaat onder je achterwiel met een ketting en een slot die net om de kabel past (maar waar de stekkers niet doorheen passen) zo gek nog niet....
 
Opzich is een plaat onder je achterwiel met een ketting en een slot die net om de kabel past (maar waar de stekkers niet doorheen passen) zo gek nog niet....

Een ketting (met kunststof beschermmantel) door 1 van de spaken van je velg lijkt me praktischer dan een plaat onder je wiel.
Erg triest dat zulke maatregelen in bepaalde gedeeltes van het land nodig zijn...... :(
 
Zo moeilijk hoeft het allemaal niet. De kabel achter de band laten lopen en aan de voorkant beide delen bij elkaar pakken en met een slotje waar de beide delen in passen dicht klikken en klaar.
Als lui slim genoeg zijn om laadpasjes te kopieren, en de vergrendelde kabel uit de auto te krijgen dan kunnen ze vast ook wel lockpicken.
De meeste hangsloten ('slotje') krijg je zo open.
 
  • Like
Reactions: Devils son
... maar je moet nog altijd de laadpas kopiëren die de laadsessie heeft gestart.

Dan lijkt me bellen op het nummer op de laadpaal en vragen of ze de laadsessie willen stoppen nuttiger en goedkoper, en de kabel uit laadpaal en auto trappen nog sneller, maar.. zo een laadkabel kan een junk toch niet verkopen aan een andere junk?

Misschien kan @BMW740iL wat meer toelichten hoe de diefstal bij die buurman van hem is gebeurd...
 
... maar je moet nog altijd de laadpas kopiëren die de laadsessie heeft gestart.

Dan lijkt me bellen op het nummer op de laadpaal en vragen of ze de laadsessie willen stoppen nuttiger en goedkoper, en de kabel uit laadpaal en auto trappen nog sneller, maar.. zo een laadkabel kan een junk toch niet verkopen aan een andere junk?

Misschien kan @BMW740iL wat meer toelichten hoe de diefstal bij die buurman van hem is gebeurd...
eens.