Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadkabel gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Zit er gen serienr op de kabels die doorgegeven kan worden dat deze gestolen is en bij verdachte advertenties op marktplaats gecontroleerd kunnen worden?? Of je kabel zo onderkliederen Zodat deze duidelijk herkenbaar is en dus eigenlijk niet aangeboden kan worden op marktplaats omdat deze gelik herkend wordt
 
Reservekabel......sinds we EV's rijden (diverse EV's) in denk 4 jaar, 2 keer kabel stuk en eenmaal kabel vastgesmolten. Overigens allemaal niet Tesla. De eerste keer was gelijk lastig en uren tijd kwijt. Op vakantie zou ik zo-wie-zo een extra 7m meenemen.

Maar 4 van Tesla (zonder tesla of ev), wel verdacht.
Apart. Ik heb nog altijd mijn originele als enige 3P+N kabel, nooit iets mis aan. Toegegeven, ik laad zelden aan een publieke kabel en steek 'm thuis in de TWC en aan die kabel scheelt ook al jaren niks.

Heb in het verleden wel gek gedaan om adapters en verlengkabels voor mijn TMC te kopen, maar daar ook maar occasioneel gebruik van.
 
  • Disagree
Reactions: OttoR
Zit er gen serienr op de kabels die doorgegeven kan worden dat deze gestolen is en bij verdachte advertenties op marktplaats gecontroleerd kunnen worden?? Of je kabel zo onderkliederen Zodat deze duidelijk herkenbaar is en dus eigenlijk niet aangeboden kan worden op marktplaats omdat deze gelik herkend wordt

volgens mij zijn er diefstal-preventie oplossingen met micro-dots, van/voor motoren. Met druppels kun je zeer kleine dots plaatsen. En eea kenbaar maken met een holografische en (kwetsbare/tamper-proof) sticker.

ook een oplossing met een RFID tag in een kleine rijstkorrel is wellicht goed weg te werken in de stekker. Uitleesbaar met een scanner.
 
volgens mij zijn er diefstal-preventie oplossingen met micro-dots, van/voor motoren. Met druppels kun je zeer kleine dots plaatsen. En eea kenbaar maken met een holografische en (kwetsbare/tamper-proof) sticker.

ook een oplossing met een RFID tag in een kleine rijstkorrel is wellicht goed weg te werken in de stekker. Uitleesbaar met een scanner.
Maar dan is hij nog steeds gestolen ...
 
Maar wel traceerbaar of in elk geval minder aantrekkelijk verhandelbaar...
Dat is zoals politici die blij zijn dat nieuwe flitspalen geen zichtbare flits meer genereren, om zo meer overtreders te betrappen.

Behalve zonder een zichtbaar kenmerk weet niemand dat ze een risico lopen, dus valt het ontradende effect weg.

Dan lijkt het me nuttiger om met een Dremel gewoon je naam en 06 in het handvat te slijpen.
 
Ik vraag me af, wie kopen die kabels eigenlijk??

Bel voor de grap even met Tesla Amsterdam als je Laadkabel gestolen is. Dan vertellen ze je dat ze wel op voorraad zijn maar je m niet mag ophalen want dat is volgens hun legal afdeling door Rutte cs niet toegestaan. Bestel maar online en hoop dat ie binnenkort aankomt. Tesla laat je lekker in de kou staan vlak voor kerst. Dus dan is het makkelijker om even naar Almere te rijden; betere en snellere service....
 
Dus dan is het makkelijker om even naar Almere te rijden; betere en snellere service....

Tuurlijk. Dus daarom kopen we lekker een gejat kabeltje in Almere als we voor de kerst ' in de kou' staan. Ik krijg er zowat een 'Meisje met de zwavelstokjes' gevoel van. O, en nou niet boos worden als dat kabeltje dan nog een keer gejat wordt, hoor. Het is een systeem dat we zelf in stand houden. Maar ach, daarvan geven we gewoon ook Rutte de schuld ;)
 
  • Helpful
Reactions: SpeedyEddy
Tuurlijk. Dus daarom kopen we lekker een gejat kabeltje in Almere als we voor de kerst ' in de kou' staan. Ik krijg er zowat een 'Meisje met de zwavelstokjes' gevoel van. O, en nou niet boos worden als dat kabeltje dan nog een keer gejat wordt, hoor. Het is een systeem dat we zelf in stand houden. Maar ach, daarvan geven we gewoon ook Rutte de schuld ;)
Volgens mij geeft hij Tesla de schuld ;)
 
Bel voor de grap even met Tesla Amsterdam als je Laadkabel gestolen is. Dan vertellen ze je dat ze wel op voorraad zijn maar je m niet mag ophalen want dat is volgens hun legal afdeling door Rutte cs niet toegestaan. Bestel maar online en hoop dat ie binnenkort aankomt. Tesla laat je lekker in de kou staan vlak voor kerst. Dus dan is het makkelijker om even naar Almere te rijden; betere en snellere service....

Lees je eigen stukje nog eens en dan kom je tot de conclusie dat Rutte jou in de kou laat staan.
 
Tuurlijk. Dus daarom kopen we lekker een gejat kabeltje in Almere als we voor de kerst ' in de kou' staan. Ik krijg er zowat een 'Meisje met de zwavelstokjes' gevoel van. O, en nou niet boos worden als dat kabeltje dan nog een keer gejat wordt, hoor. Het is een systeem dat we zelf in stand houden. Maar ach, daarvan geven we gewoon ook Rutte de schuld ;)
Almere = Tesland ;)
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Oeps.

Ik reageerde op:

De advertentie is aan alle kanten verdacht. Ook melding gedaan. Ik gok: een jongetje tussen de 20 en 30 die op zijn scootertje vanuit Almere in Amsterdam zo nu en dan ‘shopt’.

En:

Bel voor de grap even met Tesla Amsterdam als je Laadkabel gestolen is. Dan vertellen ze je dat ze wel op voorraad zijn maar je m niet mag ophalen want dat is volgens hun legal afdeling door Rutte cs niet toegestaan. Bestel maar online en hoop dat ie binnenkort aankomt. Tesla laat je lekker in de kou staan vlak voor kerst. Dus dan is het makkelijker om even naar Almere te rijden; betere en snellere service....

Allemaal Almere. Maar blijkbaar niet hetzelfde adres. En ik dacht van wel. Vandaar mijn wat geërgerde reactie. Waarvoor mijn oprechte excuses. Aan Rod10 en aan Tesland. Het komt allemaal door Corona. Of eigenlijk: Rutte :(

Ik ga weer terug in mijn hok. Waar is de :facepalm: als je 'm nodig hebt...
 
  • Funny
Reactions: pati07
Jij gaat er denk ik van uit dat de inschatting van Tesla Legal juist is. Maar dat is natuurlijk nog maar de vraag.

Dat is inderdaad hun inschatting. En Amerikaanse bedrijven nemen waarschijnlijk liever het zekere voor het onzekere. Maar om nou botweg te claimen dat Tesla mensen lekker in de kou laat staan omdat ze zich zo goed als mogelijk aan de lockdown proberen te houden...
 
  • Like
Reactions: Hippogrief
Dat is inderdaad hun inschatting. En Amerikaanse bedrijven nemen waarschijnlijk liever het zekere voor het onzekere. Maar om nou botweg te claimen dat Tesla mensen lekker in de kou laat staan omdat ze zich zo goed als mogelijk aan de lockdown proberen te houden...

Tsja, je kan dat ook anders zien dan de gewoon legale kant.
Misschien probeert Tesla Amsterdam ook het personeel (en hun familie) wat te beschermen. Of willen ze de kans verkleinen dat een van het personeel in quarantaine moet omdat er iemand ziek wordt, wat hen zou verhinderen de echt dringende problemen op te lossen.

Mijn werkgever is hier ook bewust een pak strenger dan de nationaal afgekondigde regels.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred