Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadkabel gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Als ze er 2 hebben, kunnen ze 1 hele maken en verkopen. Die witte stekkers kun je los maken en overzetten.
Snap ik niet - alle kabels zijn aan auto-zijde doorgeknipt en de stekkers voor Laadpaal-zijde zijn anders. Uit twee kabels kun je zo niet een maken. Ik dacht dat alle stekkers massief/gegoten zijn - als er stekkers zijn die makkelijk uit elkaar te halen zijn is dat goed te weten - dat zou dan wel verklaren waarom ze mijn blauwe stekker/kabel met rust hebben gelaten.
 
Snap ik niet - alle kabels zijn aan auto-zijde doorgeknipt en de stekkers voor Laadpaal-zijde zijn anders. Uit twee kabels kun je zo niet een maken. Ik dacht dat alle stekkers massief/gegoten zijn - als er stekkers zijn die makkelijk uit elkaar te halen zijn is dat goed te weten - dat zou dan wel verklaren waarom ze mijn blauwe stekker/kabel met rust hebben gelaten.

Hele bouwpakketjes zelfs: Tesla stekker laadkabel kit 16A - evChargeking
 
Was Blackvue. Staat altijd aan en slurpt nauwelijks energie. Ik verlies 1% per dag met Blackvue tegen 4% met Sentry....
Heb ook een blackvue :cool: 2CH.
Thuis zet ik de blackvue altijd uit want de oprit is al bewaakt en de blackvue gebruikt niet veel, maar daardoor gaat de Tesla wel vaker wakker worden om de 12V accu bij te vulen. De 12V accu is na 4 jaar stuk gegaan, een maand buiten garantie.... Ik heb me laten vertellen dat het komt door frequenter wakker worden van de auto. Het blijft een vermoeden.... geen feit.
 
Hmm, lijkt me niet echt een business case voor als de stekker(s) al €120 kosten. Laadkabel 2e hands op marktplaats doet €100 - €150.
Dus dan blijven de opties:
1. frustratie inpikken parkeerplaats;
2. koper dief.

Ik kan uit ervaring melden dat je het 1e niet moet onderschatten. In mijn studenten tijd zat ik op kamers in Eindhoven en daar hadden wij om de hoek parkeer plekken. Er was altijd een parkeerplek als men daar parkeerde dan waren de banden lek gestoken.
 
  • Like
Reactions: Hans_TM3
Dus dan blijven de opties:
1. frustratie inpikken parkeerplaats;
2. koper dief.

Ik kan uit ervaring melden dat je het 1e niet moet onderschatten. In mijn studenten tijd zat ik op kamers in Eindhoven en daar hadden wij om de hoek parkeer plekken. Er was altijd een parkeerplek als men daar parkeerde dan waren de banden lek gestoken.
1. lijkt me onwaarschijnlijk - de buurman had zijn auto volledig op zijn eigen oprit staan. De andere auto tegenover mijn huis stond wel op een publieke laadplek.
 
Heb ook een blackvue :cool: 2CH.
Thuis zet ik de blackvue altijd uit want de oprit is al bewaakt en de blackvue gebruikt niet veel, maar daardoor gaat de Tesla wel vaker wakker worden om de 12V accu bij te vulen. De 12V accu is na 4 jaar stuk gegaan, een maand buiten garantie.... Ik heb me laten vertellen dat het komt door frequenter wakker worden van de auto. Het blijft een vermoeden.... geen feit.
#offtopic maar zinvolle info. Kan wel verklaren waarom ie vaker wakker wordt. Maar heeft wel al geleid tot identificatie van autodieven in de straat. Ik laat 'm daarom maar ingeplugd.
 
  • Like
Reactions: Maurice1