Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadkabel Tesla losgerukt en gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Geen zorgen Hans, met of zonder charge port opener: een vreemde (zonder keyfob) krijgt de kabel echt niet los. (Tenzij er iets mis is bij een specifieke kabel of auto, of als geweld wordt gebruikt).

Dankjewel. Gelijk weer iets geleerd. Ik wist niet dat je ook losse openers kunt kopen.

Overigens staat de auto hier op de binnenplaats, achter een gigahek zoals je dat op het hongaarse platteland bijna altijd ziet bij de huizen. Dus hier sowieso geen angst.
 
En jetje, tsja die roept maar wat hoop ik (no offence Jeroen) ;)[/QUOTE]


ik hoop het, ik kan het helaas zelf even niet testen! mijn auto staat 2 weekjes bij tesla (onderhoud en ik was 2 weken in frankrijk dus zie het als een luxe stalling :) ) ik haal hem straks op en zal het testen! later meer als het me wel of niet lukt
 
Ik heb het ook nog maar eens getest, en zoals anderen al constateerden, de kabel blijft vergrendeld.

Wat wel een mogelijk probleem zou kunnen zijn is dat het vergrendelings nokje naar de stekker toe eerst vlak is, en dan pas de vergrendelings gedeelte bevat.
Als je het vlakke gedeelte omhoog zou kunnen drukken, dan ontgrendelt ie.

Ik heb het geprobeerd met een lock-pick setje, maar omdat er maar weinig ruimte tussen de stekker en socket is, kreeg ik het niet voor elkaar.
 
gelukkig heb ik uit mijn nek geluld :) het lukte mij net ook niet. ik weet ook niet wat er gebeurt als je dus een metalen muntje op het magneetje zet waar het klepje mee vast zit! ik zal nog wat verder testen! ik heb nu een vaste kabel op kantoor dus die krijgen ze zo i zo niet zomaar uit de muur :)
 
Als ik mijn laadkabel aan het inpluggen ben, gebeurt het mij soms dat ik het locking mechanisme al hoor voordat de stekker al helemaal op het einde zit. Ik duw dan wel nog verder, maar ik heb eigenlijk nog nooit geprobeerd om, op het moment dat ik het hoor, de kabel terug te verwijderen. En ik dat testen kan voorlopig niet vermits ik voor het moment in China zit.
Maar het zou volgens mij kunnen dat de lock pin op dat moment nog niet volledig in de stekker zit, waardoor het loskomen nog mogelijk zou kunnen zijn. ik hoor, als ik de stekken wat verder duw nog een kleine tik, vermoedelijk de pin die dan uiteindelijk in het lock gaatje van de stekker valt.
 
Als ik mijn laadkabel aan het inpluggen ben, gebeurt het mij soms dat ik het locking mechanisme al hoor voordat de stekker al helemaal op het einde zit. Ik duw dan wel nog verder, maar ik heb eigenlijk nog nooit geprobeerd om, op het moment dat ik het hoor, de kabel terug te verwijderen. En ik dat testen kan voorlopig niet vermits ik voor het moment in China zit.
Maar het zou volgens mij kunnen dat de lock pin op dat moment nog niet volledig in de stekker zit, waardoor het loskomen nog mogelijk zou kunnen zijn. ik hoor, als ik de stekken wat verder duw nog een kleine tik, vermoedelijk de pin die dan uiteindelijk in het lock gaatje van de stekker valt.

Ik krijg dan deze melding:
ImageUploadedByTapatalk1407235440.079068.jpg