Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadkabel van 1 of 1,5 meter maximaal

This site may earn commission on affiliate links.
Helemaal eens!
Je hebt een flinke tang nodig om deze adereinden aan te knijpen.
Zo'n tang kost een slordige 150 euro en ik kon deze lenen op mijn werk.
Ik heb hiermee een 16 Amp en een 32 Amp kabel zelf gemaakt met Dostar stekkers uit China.

De Dostar stekker is idd een knijpvariant.
ik heb echter thuis ook een 16 Amp stekker van EV-box die geschroeft kan worden.

gezien de zakkende prijzen van deze kabels zou ik het echter niet meer zelf doen!!


Oef... ik wist het al niet zeker... "volgens mij"... dus inderdaad zijn de aders niet geschroefd maar gekrompen met speciale tang. :redface:
Ik kan vooral het laatste hierboven alleen maar bevestigen: ga NIET hobbyen met dit soort verbindingen, 32 Amp en dan ook nog 3 fasen is geen kleinigheid, en we willen toch veilige en betrouwbare laadkabels...??? :scared:
 
[SHAMELESS PLUG] ;)
Op veler verzoek nu extra korte kabel van 2 meter te koop:
http://www.laadkabelwinkel.nl/laadkabel-type2-3fase-32a-2meter
Levering begin maart, vergeet de kortingscode (zie mijn onderschrift) niet.

Kon het zo gauw niet vinden, maar heb jij plannen om een (korte) type3->type2 kabel/verloopstuk aan te gaan bieden, zoals die in-clusion zelf heeft gemaakt? Die zou in combinatie met de gewone 'lange' type 2 kabel dan geschikt zijn voor Frankrijk.
 
Dat truukje van een verloopstuk maken gaat denk ik niet werken, want als je een mannetje type 2 in een vrouwtje type 2 steekt dan maakt de CP pin geen verbinding.
Wel ben ik bezig een aantal van die type3 pluggen te bestellen, maar de FR en BE (vnl. Franstalig) aanbieders waar ik tot nu toe geïnformeerd heb zijn nog niet echt coöperatief...
 
verdorie idd twee stekkers passen wel maar gaan niet ver genoeg om de korte stekker van de PP pen door te verbinden.

Hier dien ik dus een laadstation-aansluiting te hebben om een verloop te maken

Dat truukje van een verloopstuk maken gaat denk ik niet werken, want als je een mannetje type 2 in een vrouwtje type 2 steekt dan maakt de CP pin geen verbinding.
Wel ben ik bezig een aantal van die type3 pluggen te bestellen, maar de FR en BE (vnl. Franstalig) aanbieders waar ik tot nu toe geïnformeerd heb zijn nog niet echt coöperatief...