Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadkabels (om mee te beginnen)

This site may earn commission on affiliate links.
Yep, van Maasmechelen village is de kortste weg inderdaad via de veerpont, dat klopt dus. Als je dat niet vertrouwt (ik heb het ook nog niet gedaan hoor) dan keer je terug naar de E314 en dan kom je er vanzelf. Maar vanuit Maasmechelen village zul je de GPS wel ettelijke kilometers moeten negeren, want hij stuurt je steeds terug naar de veerpont.

En ik zelf ben van Zonhoven langs de E314, dus mijn GPS geeft niet aan dat ik de veerpont moet nemen.

Oeps, sorry, ik had niet genoeg info gegeven, ik kom van Maasmechelen Village, moet ik daar dan de snelweg op? Want m'n gps stuurde me binnendoor tot ik aan
een veerbootje kwam en daar ben ik maar teruggedraaid.
 
Last edited:
Ben net mijn S100D gaan afhalen bij Tesla Zaventem.
Enige verrassing was de set kabels die men standaard erbij gaf: Een 32A 3-fasige originele Mennekes type 2 kabel en een Mennekes thuislaadkabel met vaste gewone 16A Schuko. Heb gevraagd of ik die laatste kom omwisselen voor een originele Tesla lader (want die heeft 16A Schuko én rode 5-polige 16A stekker) en dat was geen probleem (direct omgewisseld).
Van een Chademo adapter integendeel was geen sprake meer (alhoewel de handleiding van deze adapter al maanden in mijn MyTesla staat).
 
Ben net mijn S100D gaan afhalen bij Tesla Zaventem.
Enige verrassing was de set kabels die men standaard erbij gaf: Een 32A 3-fasige originele Mennekes type 2 kabel en een Mennekes thuislaadkabel met vaste gewone 16A Schuko. Heb gevraagd of ik die laatste kom omwisselen voor een originele Tesla lader (want die heeft 16A Schuko én rode 5-polige 16A stekker) en dat was geen probleem (direct omgewisseld).
Van een Chademo adapter integendeel was geen sprake meer (alhoewel de handleiding van deze adapter al maanden in mijn MyTesla staat).

inderdaad verrassend; maar ik bedoel dat dan wel positief !
1. Gratis een type-2 laadkabel ! Mooi; oorspronkelijk was er niets voorzien en konden we ons blauw betalen (gelukkig was er Luke om ons te helpen); nadien werden ze door Tesla aan een scherpe prijs verkocht. En jij krijgt hem nu gratis.
2. Een Mennekes-UMC. Vele leden hebben zelf een 3rd party oplossing mogen kopen voor het neuter probleem; en nu kan je gratis kiezen tussen een Tesla-UMC en een Mennekes. Mooi !

3. CHAdeMO is nooit voorzien geweest, deze kan je eventueel wel kopen voor veel geld. Dat deze in een handleiding staat; wil niets zeggen. In mijn handleiding staat ook alles over AP, adaptieve CC, en zelfs inklapbare spiegels. ;)
 
inderdaad verrassend; maar ik bedoel dat dan wel positief !
1. Gratis een type-2 laadkabel ! Mooi; oorspronkelijk was er niets voorzien en konden we ons blauw betalen (gelukkig was er Luke om ons te helpen); nadien werden ze door Tesla aan een scherpe prijs verkocht. En jij krijgt hem nu gratis.
2. Een Mennekes-UMC. Vele leden hebben zelf een 3rd party oplossing mogen kopen voor het neuter probleem; en nu kan je gratis kiezen tussen een Tesla-UMC en een Mennekes. Mooi !

3. CHAdeMO is nooit voorzien geweest, deze kan je eventueel wel kopen voor veel geld. Dat deze in een handleiding staat; wil niets zeggen. In mijn handleiding staat ook alles over AP, adaptieve CC, en zelfs inklapbare spiegels. ;)
Die spiegels kun nog wel regelen, lijkt me