Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadkabels voor de Tesla met electronica voor openen laadklep en ontgrendelen.

This site may earn commission on affiliate links.
Beste enthousiastelingen,
Als fervent Tesla rijder en praktisch ingestelde medemens heb ik de taak op mij genomen een mooie oplossing te bieden voor het laden van de Tesla Model S en X

Net als bij de superchargers kan je met onze kabels de laadklep openen door op een knop te duwen die geintegreerd werd in de stekker, en je kan door wederom op de knop te drukken het laden weer stoppen, en de connector wordt door de wagen ontgrendeld.
Echt handig wanneer je in de ochtend wil vertrekken: je hoeft niet meer eerst in de wagen om de kabel te ontgrendelen, gewoon knop induwen, kabel weghangen, instappen en vertrekken... Hieronder een korte video van het prototype dat ik ingebouwd heb in de connector van mijn KEBA laadstation.


Ook voor reizen naar Frankrijk en Italie hebben wij kabels gemaakt. In deze landen zijn het merendeel van de laadpunten voorzien van een Type 3C connector, waar wij dus met onze type 2 connectoren niet kunnen op aansluiten. Zeer vervelend, geloof mij, ik heb het meegemaakt! Als je in deze landen wil kunnen opladen zonder Supercharger dan is dit soort kabel een must.

Alle kabels zullen verkocht worden met of zonder de Tesla electronica ingebouwd, en er zal een inbouwkit aangeboden worden die je zelf kan inbouwen in je bestaande laadstation / kabel in zoverre de stekker te openen is natuurlijk...

We hopen alles te kunnen beginnen uitleveren in de tweede helft van de maand februari... De kabels zonder Tesla electronica zijn natuurlijk wel onmiddellijk beschikbaar.

Have fun!!!

Erwin Raets
EVChargeKing.com
 
Last edited by a moderator:
Om de laadklep te openen niet, om de kabel te ontgrendelen wel.
We hebben er ook voor gezorgd dat het signaal voor het openen van de laadklep niet te sterk is, want de oplossingen die tot nu toe beschikbaar waren openen alle Tesla laadkleppen in een straal van 30 meter... Bij de testen die wij deden was het bereik ongeveer 2 meter.
 
Leuke gimmick, zeker, echter met de 6.1 is het eigenlijk beetje overbodig. Ontgrendelen kon al poosje door dubbelklik op het dak, en nu ook met de kofferbak op de fob ingedrukt te houden om de poort te openen. Die 3c kabels zijn wel leuk, beetje prijzig, maar iedereen moet eten ;)

+1

wel tof gevonden maar voor mij overbodig met de nieuwe features.
 
Ik heb nu al 4 soorten kabels in de trunk liggen en zie dus liever een verloopstekker type3->type2, kabels heb ik genoeg.

Om dan nog te zwijgen over de hoeveelheid aan pasjes en apps die sommigen in hun binnenzak hebben zitten...
Wat niet wegneemt dat ik zo'n kit wel overweeg te kopen om op een toekomstig laadstation te zetten.
 
Ik heb nu al 4 soorten kabels in de trunk liggen en zie dus liever een verloopstekker type3->type2, kabels heb ik genoeg.

Probleem is dat een verloopstekker niet kan... Wel, toch niet zomaar...
Je weet dat de kabel vastklikt nadat de wagen en de umc of het laadstation met mekaar "gepraat" hebben, maar als je een verloopstuk gebruikt zou je zo maar de kabels kunnen uit mekaar trekken tijdens het laden, en dat zouden de wagen en laadstation niet echt leuk vinden denk ik... En of het sowieso legaal is, is ook nog de vraag...

De kabels die wij aanbieden zijn wel geschikt voor 22Kw/h laadvermogen, zijn 6 meter lang en vanaf eind februari ook beschikbaar met de Tesla applicatie ingebouwd. Momenteel wacht ik op onderdelen om de productie op te starten.
De kabels zonder Tesla app zijn onmiddellijk beschikbaar en zijn echt onmisbaar als je in Frankrijk of Italie wil rondtoeren en niet gebonden wil zijn aan de superchargers... Ik had vorig jaar de kabel van de Tesla Club Belgie gehuurd, maar die kan maar laden tot 14Kwh ongeveer omdat de kabel geen 6mm² aders heeft... Wel vervelend als je een dubbele charger hebt...

EVChargeKing
 
Type 3 in Italië ? Heb daar vorig jaar rond gereden en kom toch echt overal gewoon type 2 tegen (ok, ben niet overal geweest -;) - maar mijn beeld na enig onderzoek vooraf is toch echt dat er meer Type 2 dan 3 beschikbaar is. zie deze site van Hera, allemaal Type2 - grotendeels 22kW (ook dat nog !). Of heb ik iets over het hoofd gezien ?

De kabels zonder Tesla app zijn onmiddellijk beschikbaar en zijn echt onmisbaar als je in Frankrijk of Italie wil rondtoeren en niet gebonden wil zijn aan de superchargers... Ik had vorig jaar de kabel van de Tesla Club Belgie gehuurd, maar die kan maar laden tot 14Kwh ongeveer omdat de kabel geen 6mm² aders heeft... Wel vervelend als je een dubbele charger hebt...
 
Type 3 in Italië ? Heb daar vorig jaar rond gereden en kom toch echt overal gewoon type 2 tegen (ok, ben niet overal geweest -;) - maar mijn beeld na enig onderzoek vooraf is toch echt dat er meer Type 2 dan 3 beschikbaar is. zie deze site van Hera, allemaal Type2 - grotendeels 22kW (ook dat nog !). Of heb ik iets over het hoofd gezien ?

Dat heb je niet over het hoofd of verkeerd gezien.... Ik heb ook alleen maar 22kW geladen en allemaal type 2 daar. Italië had idd type 3 maar zijn overgestapt op 2. En al heb je type 3c voor Frankrijk kan je gewoon laden aan 22kW. Limitatie is 22, waar type 2 tot 43kW kan gaan dus een Tesla heeft hier geen issues mee. Dat je eerst in Italië maar met de kabel van Tesla club België tot 14kW kon komen zal gewoon hebben gelegen aan de nog niet uitgevoerde modificatie van de Tesla toen we met duo charger maar aan 3x24 ipv 3x32 konden laden. Type 3c 2 fase geladen ipv 3 fasen misschien? Of toch gewoon 16 kW ivm de limitatie zoals ik net omschreef?

Overigens, type3c heeft geen lock op de stekker, maar vaak moet je inpluggen en dan een kastje dichtdoen om te voorkomen dat anderen hem los kunnen trekken. Een korte kabel met adapter zou denk ik net moeten passen.

Maar ik heb een 3c welke 22kW aankan en is GRATIS te leen en wil hem ook nog gratis verzenden ook als het moet. Koop er gewoon een 2de bij, dan hoef ik ook niet anderen teleur te stellen als hij al uitgeleend is.

Begint hier beetje te lijken op het draadje "car detailing tips" waar Serge nu de dupe is geworden van anderen mensen hun sluikreclame.... Hoop dat Luuk nu hier niet hetzelfde gaat overkomen......
 
Last edited:
Neen, de kabel van Tesla Club Belgie is echt gewoon dunner dan een 3x32A, dus normaal dat je daar niet mee kan laden aan 22Kw/h. Italie heeft inderdaad de overstap naar Type 2 gemaakt als ik het nakijk, mijn fout! Gelukkig maar zou ik zeggen, is gewoon vervelend als er verschillende standaarden worden gehanteerd. Doet ook de term "standaard" geweld aan...

Er zijn type 3C met lock ook, maar het probleem met een verloopkabel zit hem in het verloopstuk. je zou dan in principe een type 3C mannelijk met een korte kabel verbinden aan een type 2 vrouwelijk, waar je dan de mannelijke kant van je type 2 laadkabel zou insteken, maar daar is er dan geen vergrendeling...
Als alles in een kastje zou passen vormt dit waarschijnlijk geen probleem, maar dat heb ik in Frankrijk nog niet gezien. Meestal gingen we laden aan een Leclerc of Auchan, en dat waren gewoon rechte palen met type 3C stekkerdozen, maar wel gratis!
 
Neen, de kabel van Tesla Club Belgie is echt gewoon dunner dan een 3x32A, dus normaal dat je daar niet mee kan laden aan 22Kw/h. Italie heeft inderdaad de overstap naar Type 2 gemaakt als ik het nakijk, mijn fout! Gelukkig maar zou ik zeggen, is gewoon vervelend als er verschillende standaarden worden gehanteerd. Doet ook de term "standaard" geweld aan...

Er zijn type 3C met lock ook, maar het probleem met een verloopkabel zit hem in het verloopstuk. je zou dan in principe een type 3C mannelijk met een korte kabel verbinden aan een type 2 vrouwelijk, waar je dan de mannelijke kant van je type 2 laadkabel zou insteken, maar daar is er dan geen vergrendeling...
Als alles in een kastje zou passen vormt dit waarschijnlijk geen probleem, maar dat heb ik in Frankrijk nog niet gezien. Meestal gingen we laden aan een Leclerc of Auchan, en dat waren gewoon rechte palen met type 3C stekkerdozen, maar wel gratis!

Ik ga er toch eens een laten maken. De lock is eenvoudig op te lossen door een kabelslot of een speciale koffer welke op slot kan doen.... En een posting zonder link naar je eigen shop is al stukken beter! Goed zo.
 
Heb gisteren ook even met Raetser gesproken.
Tot mijn verbazing vraagt hij 75Euro voor het in te bouwen printplaatje en drukknop, daar waar ik van zijn website afleidde dat het ging om een Type2-stekker die enkel nog op de kabel moest aangesloten worden.
Toch een groot verschil met de 29 Euro voor de Chargeportopener van Fuzzy.