Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadkabels voor de Tesla met electronica voor openen laadklep en ontgrendelen.

This site may earn commission on affiliate links.
Heb gisteren ook even met Raetser gesproken.
Tot mijn verbazing vraagt hij 75Euro voor het in te bouwen printplaatje en drukknop, daar waar ik van zijn website afleidde dat het ging om een Type2-stekker die enkel nog op de kabel moest aangesloten worden.
Toch een groot verschil met de 29 Euro voor de Chargeportopener van Fuzzy.

Ik ken toevallig de persoon welke deze dingen heeft ontwikkeld met een vriend uit Zweden... En ze dus ook maakt (komt hier uit de buurt) en de kosten van de onderdelen zijn €5. Mooi verdien model ;) Maar iedereen moet eten toch... Ontwikkeling kost ook geld, dus verkoop €15 ex BTW aan delaers en die verdienen dan €8 per unit als ze ze aan €29 verkopen, dat is gewoon normaal zaken doen.... maar €75 voor een knopje op de laadkabel, zal van goud zijn zeker!
 
Probleem is dat een verloopstekker niet kan... Wel, toch niet zomaar...
Je weet dat de kabel vastklikt nadat de wagen en de umc of het laadstation met mekaar "gepraat" hebben, maar als je een verloopstuk gebruikt zou je zo maar de kabels kunnen uit mekaar trekken tijdens het laden, en dat zouden de wagen en laadstation niet echt leuk vinden denk ik... En of het sowieso legaal is, is ook nog de vraag...

Hoe is dit dan bij de Chademo-adapter opgelost? Daar speelt toch precies hetzelfde? En deze wordt door Tesla geleverd.
 
Hoe is dit dan bij de Chademo-adapter opgelost? Daar speelt toch precies hetzelfde? En deze wordt door Tesla geleverd.

Ik meen te hebben gelezen ergens dat het idd niet mag, zo een verloop ivm veiligheid en protocollen van Type 2. CHAdeMO is bedoeld als "tankstation" oplossing en vergrendeld niet aan de auto. Er word gedacht dat je erbij blijft staan, vaak mag je ook maar 30 min MAX eraan staan. Bij sommige vd Valk stopt hij gewoon na 30 minuten.
 
Ik ken toevallig de persoon welke deze dingen heeft ontwikkeld met een vriend uit Zweden... En ze dus ook maakt (komt hier uit de buurt) en de kosten van de onderdelen zijn €5. Mooi verdien model ;) Maar iedereen moet eten toch... Ontwikkeling kost ook geld, dus verkoop €15 ex BTW aan delaers en die verdienen dan €8 per unit als ze ze aan €29 verkopen, dat is gewoon normaal zaken doen.... maar €75 voor een knopje op de laadkabel, zal van goud zijn zeker!

Vind ik ook, 29€ is een faire prijs. Maar moet m.i. niet hoger worden.
 
Mag ik er wel even op wijzen dat de remote control die voor 29 euro verkocht wordt niet dezelfde functionaliteit heeft? Die opent alleen de chargeport, maar kan het laden niet stoppen om de kabel te verwijderen... Daarenboven opent de keyfob alle tesla chargeports in een omtrek van 30 meter, de ontwikkeling die wij hebben gemaakt werkt max 2 meter...
Ik vermoed dat de prijs nog wel wat kan zakken nadat ik de kosten van de eerste productierun kan maken, maar ik vrees dat 29 euro niet haalbaar zal zijn...
 
Mag ik er wel even op wijzen dat de remote control die voor 29 euro verkocht wordt niet dezelfde functionaliteit heeft? Die opent alleen de chargeport, maar kan het laden niet stoppen om de kabel te verwijderen... Daarenboven opent de keyfob alle tesla chargeports in een omtrek van 30 meter, de ontwikkeling die wij hebben gemaakt werkt max 2 meter...
Ik vermoed dat de prijs nog wel wat kan zakken nadat ik de kosten van de eerste productierun kan maken, maar ik vrees dat 29 euro niet haalbaar zal zijn...

Point made.... maar..... Dit is dus wat ik geregeld tegenkom. Bedrijfjes die iets (goeds) bedenken maar al in de eerste "run" hun investering willen terugverdienen. "think big" zou ik willen zeggen.... Return of Investment moet je over een jaar berekenen. Kom op, ondernemen is risico nemen. Zorg dat je het product voor €39 brengt, en je zult zien dat je een veelvoud gaat verkopen dan wat je nu zal verkopen met €75.
1. Je gaat meer verkopen dus ook inkopen bij je leverancier, dus betere inkoopprijs
2. De beste reclame is mond tot mond reclame, en als je aan €39 deze oplossing biedt ga je een veel groter publiek aansporen, want je publiek is in de eerste plaats al groter
3. Zodra je het punt van "return of investment" hebt bereikt, is alles wat je verkoopt PUUR winst. Ik veronderstel zomaar dat je 10x zoveel gaat verkopen op €39 dan op €75. Dus, waar je met je €75 nadat je er 50 hebt verkocht je "investment" terug hebt verdient, ga je bij de €39 dus €390 (even BTW eraf nog) verdienen tegen €75 als je mickey Mouse aantalen blijf draaien.

Ok, put money where my mouth is... Als je durft te ondernemen, dan wil ik dat jij bij mij mijn 5 laders met vaste kabels voorziet van je oplossing en koop ik 10 kabels met die optie en stel ik ze ter beschikking voor de e-rally als prijs, want ben sponsor geworden en heb leuke prijzen, maar dit kan er ook wel bij.... Deal??? (wil uiteraard korting op de kabels, blijf ondernemer en weet wat de kabel per strekkende meter kost, en heb een elektricien die die kabels zelf kan maken ;) )
 
pvh,
Probleem is dat de afzetmarkt nu ook niet meteen gigantisch is he :)
Ik wil je zeker wel een deal maken, maar je moet toegeven dat de prijzen van de kabels zelf al redelijk scherp zijn. Ik weet niet of 39 euro gaat lukken, maar laten we het erop houden dat ik de inbouwkit onder de 50 euro zou willen krijgen...
Het gemak dat je hebt met die oplossing is voor mij vlotjes 50 euro waard! Ik ben alleen nog aan het uitkijken naar een ietwat sexy-er knopje...
 
pvh,
Probleem is dat de afzetmarkt nu ook niet meteen gigantisch is he :)
Ik wil je zeker wel een deal maken, maar je moet toegeven dat de prijzen van de kabels zelf al redelijk scherp zijn. Ik weet niet of 39 euro gaat lukken, maar laten we het erop houden dat ik de inbouwkit onder de 50 euro zou willen krijgen...
Het gemak dat je hebt met die oplossing is voor mij vlotjes 50 euro waard! Ik ben alleen nog aan het uitkijken naar een ietwat sexy-er knopje...

Nou, ik denk dat de afzetmarkt enorm kan zijn. Ik heb 4 kantoren in Europa, dus kan je best helpen hiermee. logistics, marketing, sales......... En nee, ik zoek niet naar extra profit, heb al genoeg te doen met mijn eigen business ;) en zoals velen al weten, is EV etc een (dure) hobby van me...

en heb een eigen inkoop en ontwikkel (R&D) kantoor in Azië... Dus die kabels kunnen goedkoper zeg ik je ;)
 
Finale versie van de laadkabels, er wordt nu een roestvrij stalen drukknop gebruikt en de stekker wordt ook met hars opgevuld zodat die waterdicht is!

Mijn auto reageert zeker een seconde of 3 trager op de knop die op de stekker van de Tesla UMC zit dan in dit filmpje. Ligt dat aan de auto of aan de implementatie van de kabel in het filmpje?
 
Last edited by a moderator:
Bedoel je reageren om de klep te openen met de knop of om het laden te stoppen?
In principe is de gebruikte technologie net dezelfde, een radiosignaal om de klep te openen, en het optrekken van een weerstan om het laden te stoppen en te ontgrendelen.

Als ik de knop op de kabel induw gaat de chargeport onmiddellijk open, zonder vertraging. Ook het ontgrendelen gaat onmiddellijk, maar het zou wel kunnen dat als je effectief aan het laden bent (wat in het filmpje niet het geval was), de wagen dan eerst de stroom afbouwt alvorens te ontgrendelen, en er een kleine vertraging optreedt...

Zelf heb ik de knop ingebouwd in mijn Keba home charger met vaste kabel en het is gewoon super handig.

Groeten!
Erwin
 
Bedoel je reageren om de klep te openen met de knop of om het laden te stoppen?
In principe is de gebruikte technologie net dezelfde, een radiosignaal om de klep te openen, en het optrekken van een weerstan om het laden te stoppen en te ontgrendelen.

Als ik de knop op de kabel induw gaat de chargeport onmiddellijk open, zonder vertraging. Ook het ontgrendelen gaat onmiddellijk, maar het zou wel kunnen dat als je effectief aan het laden bent (wat in het filmpje niet het geval was), de wagen dan eerst de stroom afbouwt alvorens te ontgrendelen, en er een kleine vertraging optreedt...

Zelf heb ik de knop ingebouwd in mijn Keba home charger met vaste kabel en het is gewoon super handig.

Groeten!
Erwin
Bij het openen van de laadklep zit bij mij de vertraging, het stoppen van het laden gaat wel snel. Ik heb het idee dat het radiosignaal van de Tesla UMC zwakker is, want ik moet de stekker hoog genoeg optillen (ongeveer ter hoogte van de achterruit) voordat ie reageert. Zoals jij hem in het filmpje houdt om te openen (vlakbij de laadklep) , dat gaat met mijn UMC/auto niet.
 
De antenne die het signaal opvangt zit inderdaad in de achterruit verwerkt, en eerlijk gezegd heb ik meer moeite gehad om het bereik in te perken dan wel hoog genoeg te krijgen.
Bij de eerste versies gingen alle Teslas in een straal van 30 meter open :biggrin:
Dit is ook een probleem met de keyfobs die vroeger reeds op de markt waren om de laadklep te openen.

Het bereik van de de EVChargeKing kabels bedraagt zo'n 2 a 3 meter normaalgezien, beetje afhankelijk van omgevingsfactoren..
Zoals je in het filmpje kan zien moet de kabel ook niet aangesloten zijn (de UMC werkt alleen als je hem eerst in het stopcontact hebt gestoken), omdat er in onze laadkabels met een batterij gewerkt wordt... Maar het is sowieso een goed idee om altijd eerst de voedingskant aan te sluiten en dan pas de wagen.

Erwin
 
ik heb een keba kecontact met vaste kabel besteld voor bij mij thuis. Had ik dan beter 1 zonder vaste kabel genomen en deze kabel (met laadklep opener) op aansluiten. Natuurlijk speelt daar het probleem niet dat je alle chargeports in een omtrek van 30m opent. Ik denk dat 1 Model S al genoeg is voor mij.
 
Forza,

De kabels die we verkopen hebben een bereik van 2 a 3 meter, het zijn de oudere keyfobs die 30 meter bereik hebben. Ik heb ook een Keba kecontact met vaste kabel en ik heb de knop daarin ingebouwd. Weet niet waar je de jouwe besteld hebt, maar ik kan de knop er altijd inbouwen.

Erwin