Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadkosten privé/bvba met zonnepanelen

This site may earn commission on affiliate links.
In België bepaalt de overheid hoeveel dat bedrag minimaal moet zijn (voordeel van alle aard).
Dat is zo hoog dat het meer is dan mijn totaal verbruik van de woning.
Zo hoog is dat toch niet?
BVBA betaalt alle elektriciteit, 100% aftrekbaar, en zelf betaal ik daarop een forfait van +/- 1/5 van mijn verbruik...
(Ben idd wel grootverbruiker dek ik - vijverpomp zijn grote verbruikers... Dat de warmtepomp ook het huis verwarmt hoeft de fiscus niet te weten - anders gaat het VAA maal 3...)


  • Forfait elektriciteit bedrijfsleiders = 940 EUR
 
Mijn boekhouder heeft ook gezegd alles op de bvba.
Zonnepanelen
Tesla
Warmtepomp.

Op het eind van het boekjaar is er een correctie op privé-gebruik.

Ik heb de zonnepanelen laten plaatsen voor ik de vennootschap had.
Lijkt me nadelig om dan mijn - terugdraaiende meter - op de vennootschap te zetten.

- - - Updated - - -

Op de facebook group van "Tesla Model S & BENELUX fans & owners" is er iemand die spreekt van max 0,35€/KWh. Het is wel zonder bron, hij heeft het ergens gehoord.
Ik vind het niet erg dat mijn bvba me privé een hoog tarief betaalt. :biggrin: En op dat tarief kan de controleur weinig aanmerken, want dat is ook de kostprijs per kWh die ik privé betaal voor alles wat ik niet zelf opwek met zonnepanelen aan Ecopower.

Belangrijk in dit verhaal, en ook één van de redenen dat ik bij Ecopower ben, ze rekenen geen vast recht aan. Dus als je een negatief verbruik hebt, zoals ik had voor de Tesla, dan betaalde ik 0,00 euro voor mijn elektriciteit (voor de invoering van de hele reeks taksen van 2015/2016 wel te verstaan), ideaal voor mensen met zonnepanelen die niet alles verbruiken. Nu verbruik ik wel wat, maar wordt alles me privé gewoon betaald door de bvba zodat ik nog steeds niets privé betaal. En alles wat ik privé opwek en niet privé verbruik kan ik aan een mooie prijs verkopen aan mijn bvba.

Nu alleen nog eens creatief worden met die nieuwe taksen van 2015/2016 want die heb ik wel privé aan mijn been...