Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadpaalklevers

This site may earn commission on affiliate links.
In deze case zou ik waarschijnlijk hetzelfde doen!



Ik ken werkelijk niemand waar ik 8 weken m'n auto aan 230V of 400V kan pluggen. Geen oprit of privé plek.

De enige oplossing zou dan wellicht zijn ergens op een plek zoals de nieuwe Van der Valk Hargalaan met zeer veel super en slow chargers. Echter, dat is ook echt geen optie.



Maar bij een S wel! 2 procent per dag en dan is mijn 100D accu toch echt geheel leeg. Zeker met de kleinere packs is dat nog sneller een issue.
Na een paar dagen gaat hij in diepe slaap en verbruikt hij nog amper 1%. Zo kan jezeker 80-90 dagen overbruggen.
 
Volgens mij is het geen enkel probleem om de auto 8 weken te laten staan zonder Sentry. Overigens is mijn ervaring dat eenmaal de auto aan de laadpaal het gewenste niveau heeft, het laden stopt en niet opnieuw geactiveerd wordt als de auto en tweede maal lading vraagt. 8 weken aan de paal hangen heeft bij die palen dan ook geen enkel nut.
Daar heb je eigenlijk wel een goed punt. Ik had er niet aan gedacht dat een paal niet opnieuw weer automatisch gaat laden.
 
Volgens mij is het geen enkel probleem om de auto 8 weken te laten staan zonder Sentry. Overigens is mijn ervaring dat eenmaal de auto aan de laadpaal het gewenste niveau heeft, het laden stopt en niet opnieuw geactiveerd wordt als de auto en tweede maal lading vraagt. 8 weken aan de paal hangen heeft bij die palen dan ook geen enkel nut.
Gepland laden aanzetten, dan kijkt ie elke dag op dat tijdstip of er nog wat bij kan.
 
verigens is mijn ervaring dat eenmaal de auto aan de laadpaal het gewenste niveau heeft, het laden stopt en niet opnieuw geactiveerd wordt als de auto en tweede maal lading vraagt. 8 weken aan de paal hangen heeft bij die palen dan ook geen enkel nut.
Hmm, mijn ervaring is anders, maar da's wel MCU1 met grotere phantom drain.
 
Volgens mij is het geen enkel probleem om de auto 8 weken te laten staan zonder Sentry. Overigens is mijn ervaring dat eenmaal de auto aan de laadpaal het gewenste niveau heeft, het laden stopt en niet opnieuw geactiveerd wordt als de auto en tweede maal lading vraagt. 8 weken aan de paal hangen heeft bij die palen dan ook geen enkel nut.

Niet helemaal hoor! De auto zal om de zoveel dagen wel een keer wakker worden, en als hij dan merkt dat het batterij niveau is gedaald, dan gaat hij gewoon weer laden. Hoe en wanneer de auto wakker wordt, geen idee. Maar de auto zal echt wel meerdere keren even wakker worden in 8 weken tijd, al is het maar om een keer aan Moeder Tesla te vragen of er nog updates zijn bijvoorbeeld.
 
Niet helemaal hoor! De auto zal om de zoveel dagen wel een keer wakker worden, en als hij dan merkt dat het batterij niveau is gedaald, dan gaat hij gewoon weer laden. Hoe en wanneer de auto wakker wordt, geen idee. Maar de auto zal echt wel meerdere keren even wakker worden in 8 weken tijd, al is het maar om een keer aan Moeder Tesla te vragen of er nog updates zijn bijvoorbeeld.
Ik heb al een paar keer overnacht aan een paal geladen tot 90% en wil er dan vlak voor vertrek nog een paar procenten bij door de oplaadlimiet te verhogen. Tesla 'vraagt' dan om opnieuw te laden. Dit lukt dan niet omdat de paal het laden heeft afgesloten en pas een nieuwe lading wil initiëren na nieuwe activatie van de laadpaal met de laadpas. Bij verschillende providers gemerkt, weet niet of dit zo is bij allemaal.
 
Ik noem het ronduit asociaal... Landelijke regelgeving helaas dus dringend gewenst.
Was de reactie op: Deze Tesla hangt al acht weken aan een laadpaal in Amsterdam: "Bizarre vertoning"

Uiteindelijk is er dus uitspraak geweest van de hoge raad en we vinden het antwoord niet zo leuk±

 
Alhoewel ik daar principieel niet voor ben, is dan idle fee vanuit de laadpaal/stroomleverancier de enige optie.
Andere optie is om het parkeren te beperken in de tijd via parkeerschijf of maximum tijd aan de automaat. Maar goed, ik ben tegen te strikte beperkingen. Als ik hem 's avonds aan de paal hang, wil ik hem ook niet om 7u 's ochtends weghalen.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Als ik hem 's avonds aan de paal hang, wil ik hem ook niet om 7u 's ochtends weghalen.

Met die instelling moet er dus in de toekomst voor iedere EV een laadpaal (liefst binnen wandelafstand) geplaatst worden. Een ICE laat je toch ook niet staan als je getankt hebt. Wil je niet na 4 of 5 uur terug naar je trage laadpaal in de straat gaan om elders te gaan parkeren, laad dan onderweg aan een snellader op een half uurtje.
Het is anders dan we gewoon zijn, maar zie het gewoon als het nieuwe "tanken".
 
Wat ik in Amersfoort bij het laadplein De Nieuwestad zie, is dat je een laadtarief hebt, zodra je auto vol zit je (ik meen) €2,75 per uur betaalt. Dat uurtarief is wel een schijntje te opzichte met wat je elders in de stad mag aftikken als je regulier gaat parkeren.
maar met een goede idle fee opzet, zou je het langdurig onnodig bezet houden wellicht kunnen ontmoedigen.
(dan moeten de werkgevers van de lease EV’s even goede afspraken met hun rijders moeten maken wat binnen de laadvergoeding valt, maar dat even terzijde)
 
Met die instelling moet er dus in de toekomst voor iedere EV een laadpaal (liefst binnen wandelafstand) geplaatst worden. Een ICE laat je toch ook niet staan als je getankt hebt. Wil je niet na 4 of 5 uur terug naar je trage laadpaal in de straat gaan om elders te gaan parkeren, laad dan onderweg aan een snellader op een half uurtje.
Het is anders dan we gewoon zijn, maar zie het gewoon als het nieuwe "tanken".
Nou, met voldoende laadpalen vind ik dat niet zo een leuk en nuttig voorstel. Het zou betekenen dat AC laadpalen nog minder gebruikt zouden worden want niemand gaat om 3u 's morgens zijn auto van de laadpaal verplaatsen, en om 3u 's ochtends gaat ook niemand zijn auto aan een vrije AC laadpaal koppelen.

Wat je dan ook gaat krijgen is dat er meer mensen dus niet aan een AC laadpaal laden, maar gaan uitwijken aan DC snelladers. Die DC snelladers, waarvan het plan was dat we die enkel gingen gebruiken voor op doorreis, weet je nog wel?

Een mooie tussenoplossing zou zijn dat je bijvoorbeeld tussen 20u en 8u lekker aan de laadpaal kan blijven staan en geen idle fees moet aftikken op een AC laadpaal, maar tussen 8 en 20u dit bijvoorbeeld wel kan.

En vanzelfsprekend gaan we nog veel meer AC en DC laadpalen moeten bijbouwen.
 
Die DC snelladers, waarvan het plan was dat we die enkel gingen gebruiken voor op doorreis, weet je nog wel?
Neen. Die discussie komt hier met de regelmaat van de klok boven, zou zelfs een richtlijn van Tesla geweest zijn voor zijn SuCs, maar nog nooit heeft iemand plannen of richtlijnen kunnen aantonen.
Dit fake news was ook een beetje gestimuleerd door het beperken van de laadsnelheid bij de MS90, maar Elon heeft dit altijd ontkend en heeft die snelheid weer vrijgegeven toen bleek dat dat niet de oorzaak was van enkele branden aan de SuC.
Met de degradatie valt het ook mee. Ik heb met mijn MS 200k km gedaan waarvan de helft aan de SuC geladen. Degradatie was minder dan 10%. Volgens ABRP slechts 8,7%, maar mijn ervaring was iets hoger.
 
Een mooie tussenoplossing zou zijn dat je bijvoorbeeld tussen 20u en 8u lekker aan de laadpaal kan blijven staan en geen idle fees moet aftikken op een AC laadpaal, maar tussen 8 en 20u dit bijvoorbeeld wel kan.

Ik heb jaren in een 24-uurs systeem gewerkt, ik zou dus 's morgens niet mogen gaan slapen als ik gebruik wil maken van AC-laadinstallaties. Net zoals al die mensen die werken met de nachtpost...