Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadpalen in Tsjechie

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kwam in mijn zoektocht naar laadpalen in Tsjechie de twee volgende websites tegen.
elektromobily-os.cz en elektromobily.org/wiki/Mapy(klikken op de kaart)

Ik heb familie bovenin Tsjechie en zit vooral met laatste SuperCharger op de route Magdenburg. Dat zit ik rond de 350KM een laadpunt ergens na 300KM zal wel fijn zijn.

Problem solved, nu even bekijken of ik eruit ga komen hoe het laden gaat in CZ ;-)
 
Weet jij - of iemand anders - inmiddels hoe het zit met de laadpalen en het laden in Tsjechie? Ik ben van plan er in augustus een weekje heen te gaan.
Nee sorry nog steeds niet naar de familie toe gegaan. De reis heen en terug moet (als je niet te ver het land in gaat) prima gaan met de SuC's.
En anders chademo.com....
https://www.google.com/maps/d/viewer?usp=sharing&mid=zAKUm5XASWvA.kwlxyX-IQD-I

Heb geen concrete ervaring nog. Ik kan nu volledig op SuC's erheen en familie heeft krachtstroom aansluiting met rode stekker al gemaakt voor me ;-)
 
Ik ben een paar keer in Praag geweest. Ik heb daar altijd bij mijn zus geladen aan een 13A stekkertje.

In de stad staan wel wat laadpalen van RWE meen ik en ook heb ik al meerdere Model S'en op CZ kenteken zien rijden.

Waar ze laden? Ik heb geen idee!
 
Via Essent moet je een RWE ID kunnen krijgen. Dan kan je met een App de palen in schakelen. Dat is zo voor de Duitse palen, of dan ook voor CZ is weet ik niet.
Ik heb gezien dat je via de App van RWE ook het laden kan activeren. Met eenmalige betaling via paypal of creditcard.
Begrijp ik nu uit je bericht dat je dan tóch een rfid kaart nodig hebt van Essent/RWE? Of is de app voldoende?
 
Ik heb gezien dat je via de App van RWE ook het laden kan activeren. Met eenmalige betaling via paypal of creditcard.
Begrijp ik nu uit je bericht dat je dan tóch een rfid kaart nodig hebt van Essent/RWE? Of is de app voldoende?

Ik heb een RWE paal nog nooit gebruikt. Maar ze werken niet met RFID zo ver ik weet. Alleen kan je VIA Essent aan een betreffende ID komen.
 
In het draadje "Met de Tesla op vakantie in Europa" zijn wel wat tips te vinden:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/22297-Met-de-Tesla-op-vakantie-in-Europa/page259
reactie 2586

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/22297-Met-de-Tesla-op-vakantie-in-Europa/page187
reactie 1868 (herinnerde me dat iemand idd gepost had dat er gratis geladen kon worden in een winkelscentrum. Dus in het forum even gezocht op "Gratis Laden Praag"

Wellicht dat je degenen die destijds gepost hebben een PM kan sturen met verzoek om meer tips... die dan natuurlijk wel in dit draadje terug Mogen komen :wink:
 
Dit draadje stopt 1,5 jaar geleden. Ik wil binnenkort naar Praag en wellicht even skiën wat noordelijker. Tot en met Dresden alles ok. Maar daarna wordt het onduidelijk. Plugsurfing en TheNewMotion geven geen palen aan. Via chargemap zie ik laadpalen, maar wat voor een kaarten heb ik hiervoor nodig? Kan iemand mij een 2016-2017 update geven?
 
Jak se stát zákazníkem | Elektromobilita | Skupina ČEZ

Misschien eens bellen, het lijkt erop dat ze ingesteld zijn op CZ klanten. Ik las ergens dat iemand per e-mail het navolgende bericht kreeg:

You can see our map of charging station here: Mapa dobíjecích stanic | Elektromobilita | Skupina ČEZ
The possibilites are:

1.If you want to use our fast-charging station - they are still free, without login and without the chip card

2.If you want to use our normal charg.station, you need to have a chip card (be our client and fill.in the contract in the annex). You can fill-in the contract on the customer center on Prague 8 or you can send the filled-in contract on this e-mail address an we will send you the chip card by post
 
Last edited:
Dit draadje stopt 1,5 jaar geleden. Ik wil binnenkort naar Praag en wellicht even skiën wat noordelijker. Tot en met Dresden alles ok. Maar daarna wordt het onduidelijk. Plugsurfing en TheNewMotion geven geen palen aan. Via chargemap zie ik laadpalen, maar wat voor een kaarten heb ik hiervoor nodig? Kan iemand mij een 2016-2017 update geven?
Vorige zomer in Praag geladen (zie screenshot). Werkte goed via een app.
Untitled.jpg
 
Tips voor Praag (centrum): parkeergarage Mr Parkit. Locatie: Španělská 12, Španělská 12, Praha 2

Met TWC cq destination chargers. Gratis laden. Je betaalt alleen voor parkeren. Dat was afgelopen zomervakantie ca € 18 per dag. 24/7 in/uitrijden. Na online boeking een mailtje sturen naar de klantenservice en je krijgt een laadplek toegewezen.

In/uitgang niet superruim maar goed te doen met een X. Heerlijk om na day trips moeiteloos te kunnen laden en met volle lading huiswaarts te rijden!
 
Tips voor Praag (centrum): parkeergarage Mr Parkit. Locatie: Španělská 12, Španělská 12, Praha 2

Met TWC cq destination chargers. Gratis laden. Je betaalt alleen voor parkeren. Dat was afgelopen zomervakantie ca € 18 per dag. 24/7 in/uitrijden. Na online boeking een mailtje sturen naar de klantenservice en je krijgt een laadplek toegewezen.

In/uitgang niet superruim maar goed te doen met een X. Heerlijk om na day trips moeiteloos te kunnen laden en met volle lading huiswaarts te rijden!

Die garage is inderdaad heel goed. Je loopt zo het centrum in. Vorige week gestaan. Op straat laden kan met Maingau pas.