Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadpas app?

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds kort heb ik thuis een laadpaal met RFID lezer, maar nu wordt mijn enige laadpas een probleem. Ik zou er graag één of meer extra hebben, maar dat kan niet. Dus zie ik twee opties:
  • laadpas kopiëren - het schijnt makkelijk te zijn
  • telefoon als laadpas - ik heb een Samsung met NFC, dus waarom niet?
Ten eerste vroeg ik me af of dit illegaal is, maar ik denk het niet. Zo lang ik ze zelf gebruik zie ik geen probleem. Ik kan ook meerdere sleutels bij mijn auto vrijgeven, dat mag ook.

Het liefst zou ik mijn telefoon als laadpas gebruiken, maar heeft iemand dit ook geprobeerd? Ik heb het snel even getest, maar dat werkte niet zomaar. Zijn er al ervaringen hier?
 
Man, dat zou goud zijn! Ik heb bij diverse aanbieders gevraagd of je RFID via je mobiel kunt doen maar helaas geen één. Nog fantastischer zou zijn via een Smartwatch. Met m'n FitBit kan ik nu ook pinnen, ik wil ook kunnen laden! Dat ding heb ik al om m'n pols en zou ideaal zijn.
 
Kopieren van de NFC tag is goed te doen, mits er geen special blokkering opzit zoals bij bankpassen. Zo is bijvoorbeeld de Nintendo Amiibo tag eenvoudig te kopiëren. De tag's kan je per 10 of 100 kopen bij Ali.
US $1.15 50% OFF|(10 stks/partij) 25mm Wit NFC Stickers Protocol ISO14443A13.56MHz NTAG 213 Universele Label RFID Tags en Alle NFC Telefoons-in Toegangscontrolekaarten van Veiligheid en bescherming op AliExpress

Verdiep je wel in de gebruikte standaard:
Near-field communication - Wikipedia
 
Sinds kort heb ik thuis een laadpaal met RFID lezer, maar nu wordt mijn enige laadpas een probleem. Ik zou er graag één of meer extra hebben, maar dat kan niet. Dus zie ik twee opties:
  • laadpas kopiëren - het schijnt makkelijk te zijn
  • telefoon als laadpas - ik heb een Samsung met NFC, dus waarom niet?
Ten eerste vroeg ik me af of dit illegaal is, maar ik denk het niet. Zo lang ik ze zelf gebruik zie ik geen probleem. Ik kan ook meerdere sleutels bij mijn auto vrijgeven, dat mag ook.

Het liefst zou ik mijn telefoon als laadpas gebruiken, maar heeft iemand dit ook geprobeerd? Ik heb het snel even getest, maar dat werkte niet zomaar. Zijn er al ervaringen hier?


Ik begrijp ook werkelijk niet wat de rede is dat je pinpas of telefoon niet kunt gebruiken. Velen malen makkelijker sneller en iedereen heeft er al een. Het komt bij over dat ieder bedrijf zijn plasje over een betalings systeem wilt doen en het gouden wiel heeft uitgevonden.

ik weet ook niet welke eisen en andere voorwaarden gesteld worden voor betaalverkeer....
 
De sticker zou je onder je smartwatch kunnen plakken :D.

@superOZz vroeg of het kan, en dan is het antwoord waarschijnlijk ja. Dat is eenvoudig te checken. ps. criminelen kunnen het ook begreep ik.....
Een extra dongle aan mijn sleutelbos lijkt mij heel handig, ipv iedere keer de portemonnee te moeten pakken. Maar eigenlijk wil ik de telefoon gebruiken. Dat moet kunnen, vooral omdat er toch geen beveiliging op zit!