Hallo allen, Gisteravond wilde mijn auto tijdens een tripje van Nederland naar Parijs niet meer laden bij de eerste SC. Ik kreeg verschillende foutmeldingen en de auto starte meerdere malen (niet) op. Ik kwam aan met een SOC van 23% en de eerste keer dat het opladen stopte was bij ca. 50%. Drie verschillende stations (1A, 2B, 3A) geprobeerd en elke keer 30 seconden tot 5 minuten kunnen laden tot uiteindelijk een SOC van 72%. Tussendoor contact gehad met Tesla Service, vriendelijke mensen maar advies was: laat ons de auto ophalen en neem een taxi naar huis. Daar zit je dan met vrouw/jonge dochter, koffers, en fietsdrager met fietsen. Na het 'opstarten van de voertuigsystemen (melding)' was het mogelijk om de auto in Drive te zetten. We hadden genoeg SOC om terug te rijden naar huis. Thuis aangekomen aan de 220V / 3kW te hangen, zonder problemen. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Straks maar even een ritje richting service center. Alvast een fijne jaarwisseling!
De foutmeldingen waren onder andere: UI_a045 (Onderhoud eCall-noodoproepsystem vereist, neem contact op met Tesla Service) S_a123_SW_internal (Opladen niet mogelijk, voortuig heeft onderhoud nodig) VCFRON_a192 (12V-vermogen verminderd, voertuig kan onverwacht uitschakelen) S_a151_SW_external (Voertuig start mogelijk niet opnieuw, voortuig heeft onderhoud nodig) BMS_a035_WS (Voertuig start mogelijk niet opnieuw, voortuig heeft onderhoud nodig)
IK had deze twee ook in oktober in Zwitserland. Ik kreeg daar in Zürich een nieuwe drivetrain dus een compleet nieuwe motor en een nieuwe 12V accu op garantie. Duurde alles bij elkaar toch 5 dagen, maar hij rijdt nu weer prima.
Het is wel handig om bij dit soort meldingen even te vermelden om wat voor type auto het gaat. Begrijp dat niet het eerste is wat bij je op komt met deze ellende. Sterkte
Waarom nou dit topic of wat is je vraag? Er is een probleem met je auto. Dat zegt de auto zelf en is reeds door Tesla bevestigt. Het moment is vervelend, maar dat is niet anders. Soms is een Tesla net een gewone auto die wel eens stuk gaat. Live with it.
bedankt voor je bericht. De auto is inmiddels al ingenomen door Tesla en heb een loaner. Ben benieuwd.
Alex, een youtuber, hij heet daar Elektrisiert en heeft een een maand geleden op zijn youtube-kanaal precies hetzelfde laten zien: ook hij kon niet laden aan de supercharger, dus DC. Het bleek een updateprobleem en was na een software-update opgelost Kijk maar:
Thanks! Vanochtend heb ik deze video ook bekeken. Echter mijn software is up to date. Wellicht zit er een bug in release. Nogmaals bedankt voor je reactie en meedenken. En het blijkt maar dat fora mi goed werken!
Je hoeft niet te reageren, Bart44. Waarom die 'ondertoon'? Nergens voor nodig en waarschijnlijk ook niet iets waar jij op zit te wachten als je op zoek bent naar advies of gewoon informatie wilt delen op dit forum.
Ik heb in het voorjaar in Duitsland met 4% SOC ook bij een Suc gestaan op de terugweg van een weekje vakantie. Tot die tijd geen enkel probleem gehad en gewoon kunnen laden bij Suc's. Alle reset opties geprobeerd met behulp van Tesla support. Afslepen leek de enige optie nog. Na 1.5u tobben kwam er opeens een software update binnen. Deze geïnstalleerd en meteen daarna werkte het opladen weer en kon ik met volle accu de reis naar huis vervolgen. Daarna nooit hier meer last van gehad. Geen Sec bezoek nodig gehad.
geen domme vraag hoor. Ik heb alle resets (bolletjes op stuur met en zonder rem) geprobeerd. De auto rebootte zichzelf ook vaak.
Afgelopen dagen heen en weer naar Parijs geweest. Kreeg zowel heen als terug bij de SuC Lille ook een foutmelding. Laden lukte wel, maar na wegrijden verscheen BMS_a036_SW (voertuig start mogelijk niet opnieuw, voertuig heeft onderhoud nodig) Verder geen problemen, kon gewoon doorrijden en na ca 15 minuten verdween de melding weer, maar voelde niet heel comfortabel. De 2e keer volgde ook nog een spontane reset (zwart scherm) tijdens het rijden. Laden bij andere Suc’s gaf geen foutmeldingen. M3, softwareversie 2019.40.50.1