Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadproblemen bij SC: reis naar Parijs afgebroken

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allen,

Gisteravond wilde mijn auto tijdens een tripje van Nederland naar Parijs niet meer laden bij de eerste SC. Ik kreeg verschillende foutmeldingen en de auto starte meerdere malen (niet) op.

Ik kwam aan met een SOC van 23% en de eerste keer dat het opladen stopte was bij ca. 50%. Drie verschillende stations (1A, 2B, 3A) geprobeerd en elke keer 30 seconden tot 5 minuten kunnen laden tot uiteindelijk een SOC van 72%. Tussendoor contact gehad met Tesla Service, vriendelijke mensen maar advies was: laat ons de auto ophalen en neem een taxi naar huis. Daar zit je dan met vrouw/jonge dochter, koffers, en fietsdrager met fietsen.

Na het 'opstarten van de voertuigsystemen (melding)' was het mogelijk om de auto in Drive te zetten. We hadden genoeg SOC om terug te rijden naar huis. Thuis aangekomen aan de 220V / 3kW te hangen, zonder problemen.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Straks maar even een ritje richting service center.


Alvast een fijne jaarwisseling!
 

Attachments

  • IMG_2820.jpg
    IMG_2820.jpg
    313 KB · Views: 116
De foutmeldingen waren onder andere:
  • UI_a045 (Onderhoud eCall-noodoproepsystem vereist, neem contact op met Tesla Service)
  • S_a123_SW_internal (Opladen niet mogelijk, voortuig heeft onderhoud nodig)
  • VCFRON_a192 (12V-vermogen verminderd, voertuig kan onverwacht uitschakelen)
  • S_a151_SW_external (Voertuig start mogelijk niet opnieuw, voortuig heeft onderhoud nodig)
  • BMS_a035_WS (Voertuig start mogelijk niet opnieuw, voortuig heeft onderhoud nodig)
 
  • VCFRON_a192 (12V-vermogen verminderd, voertuig kan onverwacht uitschakelen)
  • S_a151_SW_external (Voertuig start mogelijk niet opnieuw, voortuig heeft onderhoud nodig)

IK had deze twee ook in oktober in Zwitserland. Ik kreeg daar in Zürich een nieuwe drivetrain dus een compleet nieuwe motor en een nieuwe 12V accu op garantie. Duurde alles bij elkaar toch 5 dagen, maar hij rijdt nu weer prima.
 
  • Like
Reactions: DoAble
De foutmeldingen waren onder andere:
  • UI_a045 (Onderhoud eCall-noodoproepsystem vereist, neem contact op met Tesla Service)
  • S_a123_SW_internal (Opladen niet mogelijk, voortuig heeft onderhoud nodig)
  • VCFRON_a192 (12V-vermogen verminderd, voertuig kan onverwacht uitschakelen)
  • S_a151_SW_external (Voertuig start mogelijk niet opnieuw, voortuig heeft onderhoud nodig)
  • BMS_a035_WS (Voertuig start mogelijk niet opnieuw, voortuig heeft onderhoud nodig)
Het is wel handig om bij dit soort meldingen even te vermelden om wat voor type auto het gaat.
Begrijp dat niet het eerste is wat bij je op komt met deze ellende.
Sterkte
 
  • Helpful
Reactions: Hans_TM3
Waarom nou dit topic of wat is je vraag?

Er is een probleem met je auto. Dat zegt de auto zelf en is reeds door Tesla bevestigt. Het moment is vervelend, maar dat is niet anders.

Soms is een Tesla net een gewone auto die wel eens stuk gaat. Live with it.
Soms is TMC net een gewoon forum waar topics verschijnen die jou niet aan zullen gaan. Live with it ;)
 
Alex, een youtuber, hij heet daar Elektrisiert en heeft een een maand geleden op zijn youtube-kanaal precies hetzelfde laten zien: ook hij kon niet laden aan de supercharger, dus DC. Het bleek een updateprobleem en was na een software-update opgelost
Kijk maar:
 
Alex, een youtuber, hij heet daar Elektrisiert en heeft een een maand geleden op zijn youtube-kanaal precies hetzelfde laten zien: ook hij kon niet laden aan de supercharger, dus DC. Het bleek een updateprobleem en was na een software-update opgelost
Kijk maar:

Thanks! Vanochtend heb ik deze video ook bekeken. Echter mijn software is up to date. Wellicht zit er een bug in release.

Nogmaals bedankt voor je reactie en meedenken. En het blijkt maar dat fora mi goed werken!
 
Waarom nou dit topic of wat is je vraag?

Er is een probleem met je auto. Dat zegt de auto zelf en is reeds door Tesla bevestigt. Het moment is vervelend, maar dat is niet anders.

Soms is een Tesla net een gewone auto die wel eens stuk gaat. Live with it.

Je hoeft niet te reageren, Bart44. Waarom die 'ondertoon'? Nergens voor nodig en waarschijnlijk ook niet iets waar jij op zit te wachten als je op zoek bent naar advies of gewoon informatie wilt delen op dit forum.
 
Hallo allen,

Gisteravond wilde mijn auto tijdens een tripje van Nederland naar Parijs niet meer laden bij de eerste SC. Ik kreeg verschillende foutmeldingen en de auto starte meerdere malen (niet) op.

Ik kwam aan met een SOC van 23% en de eerste keer dat het opladen stopte was bij ca. 50%. Drie verschillende stations (1A, 2B, 3A) geprobeerd en elke keer 30 seconden tot 5 minuten kunnen laden tot uiteindelijk een SOC van 72%. Tussendoor contact gehad met Tesla Service, vriendelijke mensen maar advies was: laat ons de auto ophalen en neem een taxi naar huis. Daar zit je dan met vrouw/jonge dochter, koffers, en fietsdrager met fietsen.

Na het 'opstarten van de voertuigsystemen (melding)' was het mogelijk om de auto in Drive te zetten. We hadden genoeg SOC om terug te rijden naar huis. Thuis aangekomen aan de 220V / 3kW te hangen, zonder problemen.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Straks maar even een ritje richting service center.


Alvast een fijne jaarwisseling!


misschien een domme vraag, maar heb je de resets geprobeerd ?
 
Alex, een youtuber, hij heet daar Elektrisiert en heeft een een maand geleden op zijn youtube-kanaal precies hetzelfde laten zien: ook hij kon niet laden aan de supercharger, dus DC. Het bleek een updateprobleem en was na een software-update opgelost
Kijk maar:
Ik heb in het voorjaar in Duitsland met 4% SOC ook bij een Suc gestaan op de terugweg van een weekje vakantie. Tot die tijd geen enkel probleem gehad en gewoon kunnen laden bij Suc's. Alle reset opties geprobeerd met behulp van Tesla support. Afslepen leek de enige optie nog. Na 1.5u tobben kwam er opeens een software update binnen. Deze geïnstalleerd en meteen daarna werkte het opladen weer en kon ik met volle accu de reis naar huis vervolgen. Daarna nooit hier meer last van gehad. Geen Sec bezoek nodig gehad.
 
  • Like
Reactions: slk-A4 and DoAble
Ik heb in het voorjaar in Duitsland met 4% SOC ook bij een Suc gestaan op de terugweg van een weekje vakantie. Tot die tijd geen enkel probleem gehad en gewoon kunnen laden bij Suc's. Alle reset opties geprobeerd met behulp van Tesla support. Afslepen leek de enige optie nog. Na 1.5u tobben kwam er opeens een software update binnen. Deze geïnstalleerd en meteen daarna werkte het opladen weer en kon ik met volle accu de reis naar huis vervolgen. Daarna nooit hier meer last van gehad. Geen Sec bezoek nodig gehad.

ok, helder. Hij staat nu bij Tesla en ze gaan hem onderzoeken. Even afwachten nu.
 
De foutmeldingen waren onder andere:
  • UI_a045 (Onderhoud eCall-noodoproepsystem vereist, neem contact op met Tesla Service)
  • S_a123_SW_internal (Opladen niet mogelijk, voortuig heeft onderhoud nodig)
  • VCFRON_a192 (12V-vermogen verminderd, voertuig kan onverwacht uitschakelen)
  • S_a151_SW_external (Voertuig start mogelijk niet opnieuw, voortuig heeft onderhoud nodig)
  • BMS_a035_WS (Voertuig start mogelijk niet opnieuw, voortuig heeft onderhoud nodig)

Afgelopen dagen heen en weer naar Parijs geweest.
Kreeg zowel heen als terug bij de SuC Lille ook een foutmelding.
Laden lukte wel, maar na wegrijden verscheen BMS_a036_SW (voertuig start mogelijk niet opnieuw, voertuig heeft onderhoud nodig)
Verder geen problemen, kon gewoon doorrijden en na ca 15 minuten verdween de melding weer, maar voelde niet heel comfortabel. De 2e keer volgde ook nog een spontane reset (zwart scherm) tijdens het rijden.
Laden bij andere Suc’s gaf geen foutmeldingen.
M3, softwareversie 2019.40.50.1
 
  • Informative
  • Like
Reactions: slk-A4 and DoAble