Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadproblemen op de Keba

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ook zo'n KEBA P20 omdat deze ook over één fase kan laden (in afwachtingen van omschakeling naar 400V door Eandis), maar mijn MS wil maar 13A afnemen (of krijgt ze er maar 13?) over één fase. Is dit normaal? Bekabeling is 5G6 naar de KEBA en Type 2/Mode 3 naar de MS. Jan.

De mijne was ook eerst op 1 fase aangesloten, maar door het ongelooflijk snel afhandelen van de verzwaring door Eandis, had ik toch 3 fases toen de Tesla kwam. Ik heb de monofase 230V dus niet kunnen testen. Switches staan bij mij op 20A en laad in 3 fase 20A aan ongeveer 65 km/u(ongeveer 14kWu)
 
De kabel gaat het probleem niet zijn. Ik zou nog eens aan de 8 switch prullen. Misschien staat hij niet goed op ON.
Hij afficheert ook 13A.
Indien de problemen blijven wil ik wel eens komen kijken. PM me dan maar.
Ik heb de switches eens nagekeken en opnieuw ingesteld op 25A deze keer, maar probleem blijft. Hij afficheert 13/25 A en ik kan hem manueel niet hoger doen gaan. Ik heb wel maar single charger, is dat misschien het probleem ?
 
Dat zou er inderdaad mee te maken kunnen hebben. Die /..A is wat je laadpaal aangeeft te kunnen leveren. Wat ervoor komt is wat je auto afneemt. Ik weet niet of je met een single charger je 11kW aan vermogen uit 1 fase mag afnemen. Net zoals ik niet weet of dat je bij een duo charger op 1 fase aan 90A kan laden. Eens navragen bij Tesla...
 
Dat zou er inderdaad mee te maken kunnen hebben. Die /..A is wat je laadpaal aangeeft te kunnen leveren. Wat ervoor komt is wat je auto afneemt. Ik weet niet of je met een single charger je 11kW aan vermogen uit 1 fase mag afnemen. Net zoals ik niet weet of dat je bij een duo charger op 1 fase aan 90A kan laden. Eens navragen bij Tesla...

je kan met een mono-lader, met de blauwe stekker, 32A laden, als ik het goed heb.
 
klopt, maar dan wordt de ene fase door de blauwe stekker verdeeld naar de 3 fasen van de UMC, misschien moet je voorlopig dat ook doen in de KEBA.

weet je dat zeker ?
ik heb eens een soortgelijke test gedaan - en het lukte mij niet. (nwel iet 100% vergelijkbaar, het waren 2 verschillende 220V-fazes)

ik had de indruk dat de drie-fazen laders (de twee andere laders dus) pas inschakelen als er een fazespanning van 380V was.
 
weet je dat zeker ?
ik heb eens een soortgelijke test gedaan - en het lukte mij niet. (nwel iet 100% vergelijkbaar, het waren 2 verschillende 220V-fazes)

ik had de indruk dat de drie-fazen laders (de twee andere laders dus) pas inschakelen als er een fazespanning van 380V was.

als ik het goed heb heeft een Fransman op het Franse deel van het forum op die manier 62A uit 1 fase weten halen (met een zelfgebouwde lader) zie post: Borne de recharge pour la maison (wallbox) - Page 8
maar ik denk dat de N pin van de connector het hard te verduren krijgt
 
Last edited:
Ik heb vandaag een KEBA geïnstalleerd. Hij is voorlopig op 1 fase aangesloten. De status led blinkt afwisselend groen / rood en de 4 leds van de box zelf allemaal groen. Dat blijkt niet te stoppen. Lijkt me niet normaal, DIP's zouden juist moeten staan... 1.3 staat ON, rest uit (dus ook nog 10A).
Iemand raad ? thx !
 
Ik heb vandaag een KEBA geïnstalleerd. Hij is voorlopig op 1 fase aangesloten. De status led blinkt afwisselend groen / rood en de 4 leds van de box zelf allemaal groen. Dat blijkt niet te stoppen. Lijkt me niet normaal, DIP's zouden juist moeten staan... 1.3 staat ON, rest uit (dus ook nog 10A).
Iemand raad ? thx !

Kijk de tweede rij DIPS ook eens na. Daar heb ik indertijd ook mee geknoeid
 
Hier vind je de foutcodes voor keba p20:
http://users.telenet.be/a101944/instructies/FAQ_Errors_Keba_P20.pdf
Maar ik denk wel dat alles goed is. De status-leds zijn de leds die van buitenaf zichtbaar zijn en die bij jou, zoals het hoort, groen kleuren. Het interne kleine ledje knippert inderdaad afwisselend groen en rood. Dat hoort ook zo te zijn. Heb je geprobeerd te laden? Lukte dat dan niet?
 
Dank voor de reacties. Tja die foutcodes, hier spreekt men van wit/blauw/rood, Ik heb alleen nog maar groen en orangje gezien. Als ik reset, dan toont hij even groen groen orangje groen op de box. Vervolgens knippert de interne status led groen/rood, en de 4 box leds aan/uit. Ik heb helaas nog geen auto om te testen. Maar dat gaat toch niet dag en nacht blijven knipperen ?
Ik zie ook een UTP aansluiting, bestaat er ook software om informatie op te vragen over het laadprocess, eventueel verbruik etc ?
 
Dag allen, wij volgen deze thread met belangstelling aangezien wij vanuit Cohere ook KEBA laadpunten leveren. De problemen die jullie schetsen komen wij vaker voor en vooral de post van xxl is reden tot reply.

Om daar mee te beginnen: de Keba heeft een ethernet poort en is uit te lezen; tot in vrij groot detail. Actuele laadsessies, software versie, gebruikte kWh's zijn beschikbaar. Vandaar ook dat wij graag Maxem (http://www.maxem.io) uitleveren met KEBA. Heb je Maxem, dan zijn de live-feeds vanuit KEBA te volgen via je eigen back-office. Ook updaten wij dan automatisch de firmware van de KEBA tot de laatste versie zodat compatibility issues uit de weg zijn voor zover mogelijk. Heb je een KEBA met versie KC-P20-xxxxxx2x-xxx or KC-P20-xxxxxx3x-xxx dan ben je compatible met Maxem.

Voor bestaande problemen met Keba kunnen wij off-topic support leveren - mits een Maxem geinstalleerd is zodat we kunnen meekijken. Voor mensen die een nieuwe Keba willen aanschaffen en voorbereid zijn op smart-charging, dan adviseren wij KC-P20-xxxxxx2x-xxx or KC-P20-xxxxxx3x-xxx te nemen. En mocht je een Keba willen en volledig support hebben op volledige werking, inclusief storing verhelpen, verwisselen indien onverhoopt defect, etc dan staan we uiteraard ook klaar om de gehele installatie te doen.

VG,

Cohere Energy Solutions
 
Dank voor de reacties. Tja die foutcodes, hier spreekt men van wit/blauw/rood, Ik heb alleen nog maar groen en orangje gezien. Als ik reset, dan toont hij even groen groen orangje groen op de box. Vervolgens knippert de interne status led groen/rood, en de 4 box leds aan/uit. Ik heb helaas nog geen auto om te testen. Maar dat gaat toch niet dag en nacht blijven knipperen ?
Ik zie ook een UTP aansluiting, bestaat er ook software om informatie op te vragen over het laadprocess, eventueel verbruik etc ?
Zolang het laadstation onder spanning staat, knipperen de groende leds, ook tijdens het laden trouwens.
Ik herhaal: volgens mij is jouw laadstation perfect geïnstalleerd. De leds horen groen en langzaam te knipperen.