Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadproblemen op de Keba

This site may earn commission on affiliate links.
Zolang het laadstation onder spanning staat, knipperen de groende leds, ook tijdens het laden trouwens.
Ik herhaal: volgens mij is jouw laadstation perfect geïnstalleerd. De leds horen groen en langzaam te knipperen.
The proof of the pudding is in the eating. @xxl: nodig eens een naburige Teslarijder uit om bij jou in te pluggen. Weet je direkt of je zorgen terecht of nodeloos zijn.
 
Ik ben ook van plan me een KEBA-laadstation aan te schaffen maar twijfel tussen een online model en een offline model. Ik zou het offline model wel nemen, maar kan moeilijk een kabel leggen van mijn router naar het laadstation omdat ik dat tweelaal door de vloer moet boren of drie keer door een muur...

Weet daarom iemand of het mogelijk is dat laadstation gewoon uit te lezen door een laptop met een UTP-kabel rechtstreeks op het laadstation aan te sluiten? Indien dat kan, dan ga ik voor het online model.
 
Daarnet zag ik op de app dat de auto gestopt was met laden.
toen ik ging kijken stond de keba in rood-blauw-rood te pinken en gaf hij een piep toon.
De kabels uitgetrokken en de zekeringen af en weer aan gezet en hij stond weer op groen.
Nu is hij weer gewoon aan het laden.
De eerste keer in een jaar dat ik zoiets heb gehad.
Iemand een idee wat er gebeurd kan zijn ?
20141211_220254.jpg
 
Ik ben ook van plan me een KEBA-laadstation aan te schaffen maar twijfel tussen een online model en een offline model. Ik zou het offline model wel nemen, maar kan moeilijk een kabel leggen van mijn router naar het laadstation omdat ik dat tweelaal door de vloer moet boren of drie keer door een muur...

Weet daarom iemand of het mogelijk is dat laadstation gewoon uit te lezen door een laptop met een UTP-kabel rechtstreeks op het laadstation aan te sluiten? Indien dat kan, dan ga ik voor het online model.

Ja, dat kan, maar je zal een kleine tool moeten schrijven om UDP pakketjes naar het station te sturen. Ik heb het bestudeerd, en het is een simpel ASCII protocolleke. Nu, denk dat Keba ook management software heeft maar geen idee hoeveel $ dat is.

Ik leg kabel langsheen de elec voeding die van de transfo komt, alles door 1 buis.
 
Daarnet zag ik op de app dat de auto gestopt was met laden.
toen ik ging kijken stond de keba in rood-blauw-rood te pinken en gaf hij een piep toon.
De kabels uitgetrokken en de zekeringen af en weer aan gezet en hij stond weer op groen.
Nu is hij weer gewoon aan het laden.
De eerste keer in een jaar dat ik zoiets heb gehad.
Iemand een idee wat er gebeurd kan zijn ?
View attachment 65749

Ik had precies hetzelfde. Je moet dan de firmware updaten. Op internet staat een nieuwe versie en de handleiding. Windows laptop met UTP verbinden met de Keba en update draaien. Bij mij werkt het sindsdien weer perfect.
 
Daarnet zag ik op de app dat de auto gestopt was met laden.
toen ik ging kijken stond de keba in rood-blauw-rood te pinken en gaf hij een piep toon.
De kabels uitgetrokken en de zekeringen af en weer aan gezet en hij stond weer op groen.
Nu is hij weer gewoon aan het laden.
De eerste keer in een jaar dat ik zoiets heb gehad.
Iemand een idee wat er gebeurd kan zijn ?
View attachment 65749


Hier ook, werd steeds erger bij mij. Via installateur garantie verzoek gedaan, werd op kosten van keba monteur gezonden, die idd software update doet.
 
Daarnet zag ik op de app dat de auto gestopt was met laden.
toen ik ging kijken stond de keba in rood-blauw-rood te pinken en gaf hij een piep toon.
De kabels uitgetrokken en de zekeringen af en weer aan gezet en hij stond weer op groen.
Nu is hij weer gewoon aan het laden.
De eerste keer in een jaar dat ik zoiets heb gehad.
Iemand een idee wat er gebeurd kan zijn ?
View attachment 65749

Ik heb dat een jaar geleden ook gehad. Het werd steeds erger, uiteindelijk is toen de hele Keba vervangen.
Nu ik hier toch ben...sinds kort laad ik nog maar met 10A ipv 16A via mijn Keba. De auto heeft de hardware aanpassing gehad en het display vermeld ook dat hij 16A verwacht/aan kan. Lijkt me een Keba issue, iemand hier ook recent mee te maken gehad?
 
Dan heb je dit topic niet goed gelezen of verkeerd begrepen. Niks mis met Keba laders, spreek uit ervaring. Ook niet toen er nog oude firmware op stond.
En als je toch nog vreest voor buggy firmware: ga er van uit dat nieuwe leveringen / plaatsingen voorzien zijn van de meest recente firmware welke prima overweg kan met een Tesla.
Baseer je keuze op prijs, uiterlijk, techniek, whatever, maar niet omwille van mogelijke problemen welke ooit gemeld zijn en dmv software updates opgelost zijn.
 
Dan heb je dit topic niet goed gelezen of verkeerd begrepen. Niks mis met Keba laders, spreek uit ervaring. Ook niet toen er nog oude firmware op stond.
En als je toch nog vreest voor buggy firmware: ga er van uit dat nieuwe leveringen / plaatsingen voorzien zijn van de meest recente firmware welke prima overweg kan met een Tesla.
Baseer je keuze op prijs, uiterlijk, techniek, whatever, maar niet omwille van mogelijke problemen welke ooit gemeld zijn en dmv software updates opgelost zijn.

+1

Ook al bijna een jaar een Keba, nog nooit problemen mee gehad