TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Laadsnelheid Dordrecht

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by PhoneMan, Mar 20, 2018.

1. PhoneMan

PhoneMan Member

De laadsnelheid in Dordrecht is bij mij al maanden erg laag, bij andere laadstations heb ik dit helemaal niet.

Ik heb al verschillende malen contact met Tesla gehad maar de snelheid blijft laag.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

2. is3

is3 Sander Verschuur

Grappig, ik stond gisteren nog in Dordrecht te laden en verbaasde me over de hoge laadsnelheid........na 4,5 jaar Tesla rijden deze waarden nog nooit gehaald......698 km/h IMG_1643.JPG

3. snahsiub

snahsiub Member

698!! Had je ‘m goed leeg gereden? :)

Ik haal er tussen de 300 en 550 denk ik, maar sta daar misschien 2x per maand.

4. Basvdpoel

Basvdpoel Member

Die 112 kW heb je toch wel eens gehaald neem ik aan? Hij start bij mij bij een warme accu meestal met 117 kW

5. is3

is3 Sander Verschuur

Die 112 wel, maar die 698 niet.......

6. PhoneMan

PhoneMan Member

soms kom ik nog niet eens boven de 35 kW :)

7. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

Ik haalde afgelopen zondag 2 (twee) kW in Ekeren.
    ;)

8. Duke-U

Duke-U Member

Ligt aan temperatuur van je accu, ik heb dat als ik uit Delft aanrij om even bij te laden. Zelfs dat stuk is nog te kort om volle laadsnelheid te halen. Vanuit Tilburg heb ik daar wel steeds 115+ op de teller, dan is de accu kennelijk lekker opgewarmd.

9. Hans-L

Hans-L Member

Kan per dag wisselen. Gisteren in Oosterhout (warme accu) kwam ik niet boven de 30kW uit. 3 verschillende stalls geprobeerd die geen van 3 boven de 30kW.. Vandaag 97kW terwijl bijna alle stalls bezet waren. Ik zag wel een monteur rondlopen die met een stall bezig was. Kennelijk waren er gisteren problemen en vandaag opgelost.

10. Duke-U

Duke-U Member

Ha, was dat gisterenavond in Oosterhout @Hans-L ? Ik zag iemand inderdaad een paar keer van plek wisselen... had gisteren op stall 1 gewoon volle 110 kW.

11. S-19910

Er zit een gans algoritme achter het bepaken van het laadvermogen. Afhankelijk van soc, temperatuur van de batterij, temperatuur van de supercharger, gebruik van de supercharger (a/b), batterijversie, links en rechts waarschijnlijk -neen, 100% zeker want vastgesteld- nog een bug....

Fuzzy logic, waar wij niet eenduidig de vinger achter krijgen om op 1 2 3 uit te leggen waarom er soms op 118kw wordt geladen, en de andere keer aan pakweg 50kw.

12. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Er deed hier ooit het verhaal de ronde dat gebruik van een SuC binnen 20 mijl van je 'home’ adres tot minimale laadsnelheden leidt. Misschien is dit de tijd om dat broodje aap weer op te warmen?

Probeer maar eens een adres op een Waddeneiland als ‘home’ in te stellen. :D

• Funny x 1
  13. Glitch

Glitch Member

Klopt ik stond er vandaag ook met warme accu maar haalde slechts 82kwh max, na een lunch met de fam zat die alsnog vol de auto maar ik heb daar wel eens sneller geladen.

14. S-19910

Afgelopen weken twee maal geladen in Dordrecht. Twee maal bijna leeg aangekomen.
    Eerste maal geladen met max 70kw; maar de suc was gedeeld.

Tweede maal; toevallig dezelfde stall, met 116kw.
    Ook toen was de suc gedeeld.
    Duidelijk met iemand die mogelijk een rekening zal ontvangen.

15. is3

is3 Sander Verschuur

Gisteren dit tot 2 maal toe in Dordrecht.......boven 700 km/h....is een record.....en binnen 20 km van huis..... IMG_1724.JPG

• Like x 2
  16. is3

is3 Sander Verschuur

In Oosterhout zelfs 730 IMG_1733.JPG km/h

• Like x 2

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC