Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadsnelheid Dordrecht

This site may earn commission on affiliate links.
De laadsnelheid in Dordrecht is bij mij al maanden erg laag, bij andere laadstations heb ik dit helemaal niet.

Ik heb al verschillende malen contact met Tesla gehad maar de snelheid blijft laag.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Grappig, ik stond gisteren nog in Dordrecht te laden en verbaasde me over de hoge laadsnelheid........na 4,5 jaar Tesla rijden deze waarden nog nooit gehaald......698 km/h
IMG_1643.JPG
 
Kan per dag wisselen. Gisteren in Oosterhout (warme accu) kwam ik niet boven de 30kW uit. 3 verschillende stalls geprobeerd die geen van 3 boven de 30kW.. Vandaag 97kW terwijl bijna alle stalls bezet waren. Ik zag wel een monteur rondlopen die met een stall bezig was. Kennelijk waren er gisteren problemen en vandaag opgelost.
 
Er zit een gans algoritme achter het bepaken van het laadvermogen. Afhankelijk van soc, temperatuur van de batterij, temperatuur van de supercharger, gebruik van de supercharger (a/b), batterijversie, links en rechts waarschijnlijk -neen, 100% zeker want vastgesteld- nog een bug....

Fuzzy logic, waar wij niet eenduidig de vinger achter krijgen om op 1 2 3 uit te leggen waarom er soms op 118kw wordt geladen, en de andere keer aan pakweg 50kw.
 
De laadsnelheid in Dordrecht is bij mij al maanden erg laag, bij andere laadstations heb ik dit helemaal niet.

Ik heb al verschillende malen contact met Tesla gehad maar de snelheid blijft laag.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Er deed hier ooit het verhaal de ronde dat gebruik van een SuC binnen 20 mijl van je 'home’ adres tot minimale laadsnelheden leidt. Misschien is dit de tijd om dat broodje aap weer op te warmen?

Probeer maar eens een adres op een Waddeneiland als ‘home’ in te stellen. :D
 
  • Funny
Reactions: S-19910
Afgelopen weken twee maal geladen in Dordrecht. Twee maal bijna leeg aangekomen.
Eerste maal geladen met max 70kw; maar de suc was gedeeld.

Tweede maal; toevallig dezelfde stall, met 116kw.
Ook toen was de suc gedeeld.
Duidelijk met iemand die mogelijk een rekening zal ontvangen.