Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Fastned Gelredome 175 kw.
Max 22kw
 

Attachments

  • 20200113_165135.jpg
    20200113_165135.jpg
    373.2 KB · Views: 90
Fastned Gelredome 175 kw.
Max 22kw
Moeilijk daar iets over te zeggen zonder de voorgeschiedenis te kennen. Als je met een koude batterij (9°C) gaat laden begint hij tegelijk met voorverwarmen, maar zolang hij daar nog geen tijd voor heeft gehad (als je b.v. pas 5 minuten geladen hebt) wil hij niet omhoog met het vermogen. Als je voorbij de 50% bent dan zit je ook nog eens in het traject dat hij aan het afbouwen is. Dus??
175 kW haal je sowieso nooit, want dat is wat de lader aflevert. Je scherm geeft aan wat de batterij ingaat. Dus 160 kW zou kunnen beginnend bij een batterij temperatuur van 25°C of hoger, met een lege batterij van zeg 10%-20%. Daarom wordt de batterij voorverwarmt als je naar een SUC navigeert. Maar niet naar Fastned! Zomers gaat het een stuk beter.
 
Knap speurwerk, maar laten we dat nou eens niet gaan doen voor er een terugroepactie komt. Er zijn wel echte issues waarvoor mensen niet achteraan willen sluiten bij dit soort, voorlopig audio/cosmetische “verbeteringen”. Tesla wil natuurlijk onnodige calls voorkomen en daarom op termijn wel van die geluiden af. Of die constante lichte vervormingen problemen gaan opleveren ... is gewoon afwachten, maar ken je de klik klak toys van vroeger? Die gingen ook jaren mee en dat bij heel veel klik-Klacks)

Waarom niet melden dan? Ik lees dit nu met een afspraak in februari. Denk dat ik hier ook om ga vragen.
 
Daar is ie dan V3 chargers in Europa, hoewel nu niet meer;)
V3 charging
Een beetje "Rapidgate V3 charging" imho. 211 kW max en 176 kW bij 25%. Een stukje langzamer dan in de VS, maar ja veel anders kon je niet verwachten anders fikt de steker af.:p
Ik heb er 220kw gehaald en het is mogelijk 250kw te halen en een vergelijkbare laaadcurve te hebben zoals USA volgens filmpjes die ik gezien heb. De laadkabel warmt ook niet op heb ik gemerkt.
 
Ik heb er 220kw gehaald en het is mogelijk 250kw te halen en een vergelijkbare laaadcurve te hebben zoals USA volgens filmpjes die ik gezien heb. De laadkabel warmt ook niet op heb ik gemerkt.
Het verschil tussen 211 of 220 kW is tamelijk marginaal en het gaat niet zozeer om de laadkabel maar om de stekercontacten. De CCS DC contacten zijn fijtelijk in diameter te klein en/of in lengte te kort gekozen voor de tegenwoordig gewenste stromen. Ik blijf benieuwd naar mijn eerste eigen curves. Maar het gaat vooral ook om de tijd natuurlijk dat je die grote stroom laat lopen. De stekker is tamelijk bulky zoals ik in het filmpje zag. Ik vraag mij ook af ze niet de contactdruk nog wat opgevoerd hebben boven de maximale toegestane eisen. Als je na het laden de steker eruit haalt kun je aan de kop voelen hoe heet de zaak is geworden. Ik heb zelf al eens bij de standaard 120 kW SUC moeten stoppen met laden omdat de steker te heet was geworden (melding op het scherm) en dat was ook zeer goed te voelen. Meestal let je daar niet op en voel je daar niet aan.