TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Laadstekker wil niet meer locken ?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Jamas, Feb 8, 2017.

  1. Jamas

    Jamas Member

    Joined:
    Jun 25, 2014
    Messages:
    402
    Location:
    Druten, The Netherlands
    Ik heb een laadstation met een vaste kabel en sinds een paar dagen wordt de type 2 stekker van mijn laadstation niet meer gelocked door mijn S. Als ik daarna het laadstation activeer, dan gebeurd het wel maar helaas wordt er dan niet geladen.

    De S blijft in het scherm weergeven dat de poort open is en dat er een laadkabel aangesloten kan worden.
    Een aantal dagen voor deze periode, had ik al wat last van afgebroken laadsessies.

    Publiekelijk laden of met de umc werkt gewoon wel, dus het ligt vlgs mij niet aan de Tesla
    Die type 2 stekkers worden meteen gelocked en daarna kan er geladen worden.

    Waar zou mijn probleem aan kunnen liggen? Ik heb zelf het vermoeden dat het probleem bij de laadstekker ligt.
    Is het misschien de weerstand tussen de aarde en de proximity pin?
    Of zou de stekker misschien geen goed contact meer kunnen maken?

    Kan iemand me misschien vertellen welke waarde deze weerstand tussen de aarde en de proximity pin moet bezitten?
    Het laadstation laadt met 16A en 3 fases. Ik heb daar nu het evchargeking apparaatje tussen zitten en daar wordt de weerstand middels de printplaat van een waarde voorzien. Misschien als ik deze verwijder en weer vervang door een vaste weerstand, dat het dan weer werkt. Lijkt me op zich vreemd, omdat het al 2 jaar probleemloos heeft gewerkt.


    Note: Ik heb gisteren dit probleem ook al in een algemeen draadje geplaatst, maar daar kreeg ik nauwelijks reactie op.
     
  2. Bernie298

    Bernie298 BernardS

    Joined:
    Jul 24, 2016
    Messages:
    122
    Location:
    Beuningen
    Zijn je contacten van de stekker niet vies of geoxideerd, als dat niet helemaal schoon is zou het zomaar daar aan kunnen liggen.
    Zeker als die de hele dag buiten ligt. verhoogd dit wel de kans hierop.
     
  3. Janc

    Janc Member

    Joined:
    Mar 28, 2014
    Messages:
    269
    Location:
    Tinte
    Is volgens mij een ander forum lid geweest met hetzelfde probleem, het lag toen aan vocht in de stekker, oplossing was een nieuwe kabel. Op laadkabelwinkel kan je volgens mij ook losse type twee stekkers kopen.
     
  4. fivari

    fivari Maker van de Fivari-charger

    Joined:
    Nov 25, 2013
    Messages:
    744
    Location:
    Leuven, Belgium
    Ik zal m'n antwoord dan ook maar hier posten.
    De weerstand tussen aarde en PP zou voor een 32A laadkabel 220 Ohm moeten zijn. Wikipedia

    Ik zou denken dat er inderdaad iets mis is met de type 2 stekker van die vaste laadkabel.

    Vraag: vergrendelt de losse type 2 kabel die je gebruikt bij publieke laadpalen zonder probleem? Wat als je de losse laadkabel enkel kant auto inplugt? Vergrendelt die dan wel?
    Indien ja, dan heeft het laadstation zelf er niets mee te maken en ligt het zeker aan de stekker van de vaste laadkabel.
     
  5. Jamas

    Jamas Member

    Joined:
    Jun 25, 2014
    Messages:
    402
    Location:
    Druten, The Netherlands
    Vanmiddag is door de ICU monteur de gehele kabel inclusief stekker vernieuwd.
    Wat de precieze oorzaak van het probleem is geweest, is helaas niet ontdekt.
    Maar mijn laad en lock probleem is hiermee gelukkig wel opgelost.
    Allen bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag :)
     

Share This Page