Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadverbruik declareren

This site may earn commission on affiliate links.
Vraag aan de leaserijders. Je moet je account koppelen aan een credit card. Ik neem aan in verband met verrekening van laadbeurten SuC boven de gratis hoeveelheid. Dat zal je eigen credit card zijn en de afschrijvingen declareer je dan?
 
Referral? Dat is op uitnodiging van een andere leaserijder zodat je onbeperkt kan laden?

Een andere Tesla rijder... Ik zou niet weten waarom dat niet zou werken. Het idee is dat je door een Tesla rijder dat "duwtje" krijgt om een Tesla te gaan rijden, hoe deze wordt gefinancierd maakt dan niet zo veel uit. Als werkgever ben ik blij met elke besparing. Maar de gedachte van de "lease" rijder lijkt niet zo te werken :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: Cohiba
Een andere Tesla rijder... Ik zou niet weten waarom dat niet zou werken. Het idee is dat je door een Tesla rijder dat "duwtje" krijgt om een Tesla te gaan rijden, hoe deze wordt gefinancierd maakt dan niet zo veel uit. Als werkgever ben ik blij met elke besparing. Maar de gedachte van de "lease" rijder lijkt niet zo te werken :rolleyes:

Andere Teslarijder natuurlijk, sorry.
Ik word niet de eigenaar maar de leasemij. Die krijgen die regeling heus niet. Bovendien dragen zij de laadkosten niet. En de werkgever bepaalt of je wel of geen Tesla mag leasen. Tot slot moet je ook iemand kennen met een Tesla...
 
/offtopic

Voor je het weet begin ik een rant tegen de "leaserijder" ;) maar goed gepasseerd station. Gelukkig ken je nu genoeg Tesla rijders en je bent er zelf ook 1. Je kunt nu starten met "missie" werk.

/ontopic

Ik zou het bij de leasemaatschappij navragen hoe de verrekening bij SuC gedaan kan worden.

Haha. Geen probleem. Pas na de bestelling las ik op de persoonlijke Tesla-pagina over deze incentiveregeling. Eerlijk gezegd dacht ik tot dat moment dat laden bij SuC altijd "gratis" was in die zin dat dat in de prijs zat. Beetje dom.

Al nagevraagd bij leasemij. maar schijnbaar lastig daarom mijn vraag hier.
 
Ok. Ben echt reuzeblij. Voor nog geen 200 euro pm een Tesla. Alsof je een prijs wint.
Ga je voor 200 euro per maand superchargen? (want daar had ik het over, over het supercharger gedeelte)

Ik zou gewoon afspreken om elke maand je kilometers door te geven, die te vermenigvuldigen met €0,20 en dat dan maandelijks als onkost uit te betalen. Administratief eenvoudig en (vermoed ik) aanvaardbaar voor de fiscus.

Voor de rest moet je niet zo sarcastisch antwoorden hoor, ik wou gewoon maar wat raad geven. (of die goed is of niet kan je uiteraard zelf nog beslissen) Veel mensen moeten hard werken en risico's nemen in hun onderneming om succesvol te zijn en vervolgens een Tesla te kunnen betalen. Jij krijgt er gewoon eentje ter beschikking van je werkgever. Dan moet je in de eerste plaats blij zijn :)

Referral? Dat is op uitnodiging van een andere leaserijder zodat je onbeperkt kan laden? Zal niet werken in de lease. Sowieso betaalt de werkgever die kosten...

Dat stoot mij als werkgever tegen de borst om heel eerlijk te zijn. Ik lees dat als "O, kan het gratis ook? Ja, maakt niet uit hoor, mijn baas betaalt toch" Daar kan ik als werkgever niet tegen, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk ;)
 
Ga je voor 200 euro per maand superchargen? (want daar had ik het over, over het supercharger gedeelte)

Ik zou gewoon afspreken om elke maand je kilometers door te geven, die te vermenigvuldigen met €0,20 en dat dan maandelijks als onkost uit te betalen. Administratief eenvoudig en (vermoed ik) aanvaardbaar voor de fiscus.

Voor de rest moet je niet zo sarcastisch antwoorden hoor, ik wou gewoon maar wat raad geven. (of die goed is of niet kan je uiteraard zelf nog beslissen) Veel mensen moeten hard werken en risico's nemen in hun onderneming om succesvol te zijn en vervolgens een Tesla te kunnen betalen. Jij krijgt er gewoon eentje ter beschikking van je werkgever. Dan moet je in de eerste plaats blij zijn :)



Dat stoot mij als werkgever tegen de borst om heel eerlijk te zijn. Ik lees dat als "O, kan het gratis ook? Ja, maakt niet uit hoor, mijn baas betaalt toch" Daar kan ik als werkgever niet tegen, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk ;)

Ik vrees dat je me niet begrijpt of niet wil begrijpen. Volgende en laatste poging:
a. het referralprogramma was mij onbekend. Zag het pas op myTesla na de bestelling
b. ik word geen eigenaar. Dat wordt de leasemij. Als ik zeg dat de werkgever de laadbeurten betaalt bedoel ik daarmee dat de leasemij. geen incentive heeft om zo'n referral te bevorderen. Uiteraard probeer ik de kosten voor de werkgever te beperken. Ook nu al. Ik tank nooit aan de snelweg
c. die 200 euro zijn mijn maandelijkse lasten te weten de fiscale bijtellling - zijnde 4% x 86.000 x het belastingpercentage gedeeld door 12 - plus de overshoot wegens overschrijding van het normleasebedrag. Wat de laadbeurten kosten weet ik niet maar zeker geen 200 euro per maand; ik denk 4 keer laden max. dus ca. 60 euro. Het gros wordt thuis geladen omdat er geen SuC in de buurt is dus zo'n issue is het niet
d. uit het voorgaande volgt dat van enige sarcasme geen sprake is. Is ook helemaal geen aanleiding toe. Ben oprecht blij. Dus geen dubbele moraal...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: ebullio