Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadvoorziening thuis + openbare parkeerplaats

This site may earn commission on affiliate links.
Dit artikel Uit het AD past misschien in dit draadje:
Brutale stroomrijders plaatsen illegale laadpalen op openbare parkeerplaatsen
De benzine- of dieselrijder moet tegenwoordig al steeds vaker zijn parkeerplek afstaan aan elektrische rijders, in Wijk bij Duurstede gaat het nog een stap verder. Daar hebben bezitters van stroomauto’s heel brutaal hun privé-laadpaal bij bestaande parkeerplaatsen, op gemeentegrond, laten zetten. Maar die laadpaal moet weg, is nu de boodschap.

Privacy settings
 
Ik heb het maar niet gevraagd aan de gemeente. Ik ben ook bang dat ze dan toch de veilige kant kiezen en het verbieden.
Er is een openbare paal die nu nog amper gebruikt wordt maar deze staat op 150 meter bij mij vandaan.

Omdat ik een Tesla oplader van een collega kon overnemen heb ik de gok maar genomen en de lader aan de gevel geplaatst.
Het is wel een beetje vreemd met parkeerplaatsen aan de andere zijde van de straat maar ik mag aan de straatzijde parkeren.
Ik weet dat je niet op de stoep mag parkeren maar ik denk dat je op deze manier een beter overzicht hebt als je langs rijdt. Ook zet ik hem pas rond 22:00 zo neer en zorg ik dat hij in de ochtend weer in de parkeervakken staat (als ik niet naar werk moet). Dit gaat nu al bijna 1,5 jaar goed zonder klachten van omwonende.

Deze kabel brug heb ik aangeschaft (uiteindelijk 2 omdat ik 1 net te kort vond)
Cable.jpg