Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadvoorziening thuis + openbare parkeerplaats

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo,

Ik heb de volgende situatie voor mijn nog niet geleverde M3..

Van een collega kan ik een laadvoorziening overnemen, die ik aan mijn huis wil laten hangen door een erkende installateur.
Alleen heb ik geen eigen parkeerplaats, er is wel een parkeerplaats voor mijn huis maar die is niet specifiek van/voor mij.
Nu wil het geval dat ik wel met grote regelmaat gewoon voor mijn huis kan parkeren dus dat is mazzel....ik woon gelukkig niet in Amsterdam :)

De lay-out voor mijn huis is als volgt; Huis-voetpad-parkeerplaats. Dus de laadkabel loopt over een voetpad naar de parkeerplaats, ik kan me voorstellen dat dit voor voetganger geen 'veilige' situatie op zou kunnen leveren dus ben op zoek naar een mogelijke 'veilige' oplossing.
Iemand ideeën of een soortgelijke situatie?

groeten,
matthijs
 
In mijn woonplaats is het een tijdje gedoogd door de gemeente om er een rubberen mat overheen te leggen.

Dan zag je bij diverse mensen in de voortuin een laadpaal en een rubberen mat liggen. Na het inpluggen van de kabel werd dan de mat over de kabel gelegd.
 
Wij gebruiken inderdaad ook een mat over de kabel. Controleer wel van te voren of je gemeente het gedoogd. Er was laatst iemand op tv waarbij het van de gemeente niet mag. Die man had zelfa proffesionele kabelgoten neergelegd en ook dat moest weg.
 
Wij gebruiken inderdaad ook een mat over de kabel. Controleer wel van te voren of je gemeente het gedoogd. Er was laatst iemand op tv waarbij het van de gemeente niet mag. Die man had zelfa proffesionele kabelgoten neergelegd en ook dat moest weg.

Dan zou ik een kabel brug maken zodat het niet op de grond maar in de lucht hangt :)
 
Jij bevordert de luchtkwaliteit in de stad/dorp, jij draagt bij aan de noodzakelijke energietransitie, en de gemeente maakt bezwaar tegen een kabel over de vloer beveiligd door een kabelmat? Een aantal gemeentes hebben het getoetst en geconcludeerd juridisch niet sterk te staan.
Oftewel zorgen dat de kabel in/onder een mat ligt, en je zal er wel mee wegkomen. Hier is het al 6 maanden geen issue.
 
Bij mij in de straat maakt niemand zich druk over het feit dit ik mijn laadkabel vanaf de heg van mijn tuin over het voetpad naar de M3 heb hangen. Ik heb er wel een fel oranje lap ter waarschuwing aan hangen. Iedereen loopt gewoon (met de hond of kinderwagen) over straat.
Ja, er zitten prettige kanten aan het wonen in een klein plaatsje....
 
Wij gebruiken inderdaad ook een mat over de kabel. Controleer wel van te voren of je gemeente het gedoogd. Er was laatst iemand op tv waarbij het van de gemeente niet mag. Die man had zelfa proffesionele kabelgoten neergelegd en ook dat moest weg.

Dan maar een WCD op de lantaarnpaal schroeven. Dan blijft kabel aan juiste zijde van de stoep. Wel een nadeel -> je kunt alleen laden als het donker wordt / straatverlichting aan gaat ;)
 
Jij bevordert de luchtkwaliteit in de stad/dorp, jij draagt bij aan de noodzakelijke energietransitie, en de gemeente maakt bezwaar tegen een kabel over de vloer beveiligd door een kabelmat? Een aantal gemeentes hebben het getoetst en geconcludeerd juridisch niet sterk te staan.
Oftewel zorgen dat de kabel in/onder een mat ligt, en je zal er wel mee wegkomen. Hier is het al 6 maanden geen issue.
Succes als er een oud omatje over de mat valt en een letselschade advocaat in de arm neemt. Jij bent volledig verantwoordelijk.
 
Hallo,
Ik heb de volgende situatie voor mijn nog niet geleverde M3..

Van een collega kan ik een laadvoorziening overnemen, die ik aan mijn huis wil laten hangen door een erkende installateur.
Alleen heb ik geen eigen parkeerplaats, er is wel een parkeerplaats voor mijn huis maar die is niet specifiek van/voor mij.
Nu wil het geval dat ik wel met grote regelmaat gewoon voor mijn huis kan parkeren dus dat is mazzel....ik woon gelukkig niet in Amsterdam :)

De lay-out voor mijn huis is als volgt; Huis-voetpad-parkeerplaats. Dus de laadkabel loopt over een voetpad naar de parkeerplaats, ik kan me voorstellen dat dit voor voetganger geen 'veilige' situatie op zou kunnen leveren dus ben op zoek naar een mogelijke 'veilige' oplossing.
Iemand ideeën of een soortgelijke situatie?

groeten,
matthijs

Als je het informeel wilt houden zou ik de laadvoorziening niet aan de buitenmuur plaatsen maar binnen. Bijvoorbeeld in de meterkast in de gang. Zodat wanneer er niet geladen wordt er vanaf de weg ook geen sprake is van een laadpaal aan de gevel. Natuurlijk wel een kabelmat gebruiken.
Denk er goed over na of je het wel formeel bij de gemeente wilt vragen. Met die vraag maak je een ambtenaar verantwoordelijk, dan kan het plots gevoelig liggen terwijl het zonder het te vragen mogelijk gedoogd wordt.
Dan zou ik een kabel brug maken zodat het niet op de grond maar in de lucht hangt :)
Hier een goedkope oplossing ;)
Paardendouche / Douchearm | Rutjes paardenboxen en omheiningen

Of je legt een verholen goot in de stoep, niemand struikelt en de gemeente zou het stilzwijgend kunnen gedogen...
Betonnen verholen goot 2m lang | € 110,- per stuk - FVR-trading
Verholen goten van Fabiton. Een compleet programma.
 
Last edited:
Als je het informeel wilt houden zou ik de laadvoorziening niet aan de buitenmuur plaatsen maar binnen. Bijvoorbeeld in de meterkast in de gang. Zodat wanneer er niet geladen wordt er vanaf de weg ook geen sprake is van een laadpaal aan de gevel. Natuurlijk wel een kabelmat gebruiken.

Ik kan de laadvoorziening zo hangen dat deze niet zichtbaar is vanaf de straat, dus dat is geen probleem. Ik ga eerst gewoon de rubberen mat proberen.
 
Als je het informeel wilt houden zou ik de laadvoorziening niet aan de buitenmuur plaatsen maar binnen. Bijvoorbeeld in de meterkast in de gang. Zodat wanneer er niet geladen wordt er vanaf de weg ook geen sprake is <Knip>
Of je legt een verholen goot in de stoep, niemand struikelt en de gemeente zou het stilzwijgend kunnen gedogen...
Betonnen verholen goot 2m lang | € 110,- per stuk - FVR-trading
Verholen goten van Fabiton. Een compleet programma.
Dat zijn prima oplossingen, maar ik zou dat wel in overleg met de gemeente doen: wijzigingen aan het wegdek door burgers worden niet op prijs gesteld ;).
 
Succes als er een oud omatje over de mat valt en een letselschade advocaat in de arm neemt. Jij bent volledig verantwoordelijk.

Hmmm, als een oud omaatje over de mat valt? Die matten zijn juist bedoeld om er voor te zorgen dat duidelijk is dat hij er ligt, en dat het veilig is. Je laat dus duidelijk zien dat je de juiste maatregelen neemt. Daarnaast vraag ik mij af wat die letsel schade advocaat allemaal gaat claimen? Derving van inkomsten, medische kosten, roept u maar!