Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laatste twijfels voor bestelling Model X, wie helpt me keuzes maken?

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi,

na bijna 5 jaar met veel plezier gereden te hebben in een Model S (de p85) wil ik deze week beslissen over de nieuw aan te schaffen Model X (100D). Ik zit echter met een paar vraagstukken waar ik niet uit kom. En met zoveel Tesla kennis en meningen :) hier op dit forum: daar moet ik wel gebruik van maken!

vragen / twijfels die ik heb en waar ik graag elke (liefst ongefundeerde :)) mening over hoor:

  • Premium upgrade ja / nee
    Ik zou dit vooral doen vanwege de audio, maar dat kan ik wellicht ook achteraf laten verbeteren. Mis ik nou écht belangrijke opties wanneer ik geen premium upgrade doe? Prijs is relatief hoog vind ik..

  • Wielen
    Ik wil graag grote wielen (heb nu de 21" onder de Model S), want vind ik mooier staan, verminderd verbruik neem ik dan graag voor lief. Alleen de standaard 22" vind ik niet mooi, voornamelijk omdat ze zo donkerzwart zijn. Ik heb liever de chromen of carbon variant die er eerst wel was :(..

    Dus keuze
    1. 22" bestellen en chroom of zilver laten moffelen
    2. standaard wielen bestellen als winterset en 21" of 22" set achteraf kopen. Maar dan wil ik graag Turbines (in chroom of Carbon en kan ik nog niet echt mooi vinden..)

Ben benieuwd naar de meningen ;)

Groet van Björn
 
X100D is geweldige auto, dat zeker.

Premium upgrade: heb ik omdat ik een inventory model heb gekocht met verder alles hoe ik het wilde hebben. PUP zat er ook op en heb aanschaf na enige twijfel toch gedaan. Geluid is geweldig, maar kan niet vergelijken: ken het standaard systeem niet. Koud weer pakket is wel heel handig: stoelverwarming op alle stoelen en goede verwarming voorruit. Automatisch deur openen is niet slim ivm diefstalgevoeligheid, staat bij mij uit.

Wielen: 21 kopen om daar winterset van te maken is niet echt handig: dan zit je met vier zomerbanden waar je niet veel meer mee kan. Heb 22 inch en vindt ik in zwart heel goed staan bij grijze kleur vd auto. Welke kleur wordt ie? Moffelen in zilver zal niet al te moeilijk zijn?

Groeten,

Jan-Willem
 
Hoi,

na bijna 5 jaar met veel plezier gereden te hebben in een Model S (de p85) wil ik deze week beslissen over de nieuw aan te schaffen Model X (100D). Ik zit echter met een paar vraagstukken waar ik niet uit kom. En met zoveel Tesla kennis en meningen :) hier op dit forum: daar moet ik wel gebruik van maken!

vragen / twijfels die ik heb en waar ik graag elke (liefst ongefundeerde :)) mening over hoor:

  • Premium upgrade ja / nee
    Ik zou dit vooral doen vanwege de audio, maar dat kan ik wellicht ook achteraf laten verbeteren. Mis ik nou écht belangrijke opties wanneer ik geen premium upgrade doe? Prijs is relatief hoog vind ik..

  • Wielen
    Ik wil graag grote wielen (heb nu de 21" onder de Model S), want vind ik mooier staan, verminderd verbruik neem ik dan graag voor lief. Alleen de standaard 22" vind ik niet mooi, voornamelijk omdat ze zo donkerzwart zijn. Ik heb liever de chromen of carbon variant die er eerst wel was :(..

    Dus keuze
    1. 22" bestellen en chroom of zilver laten moffelen
    2. standaard wielen bestellen als winterset en 21" of 22" set achteraf kopen. Maar dan wil ik graag Turbines (in chroom of Carbon en kan ik nog niet echt mooi vinden..)

Ben benieuwd naar de meningen ;)

Groet van Björn

Ik heb premium voornamelijk vanwege audio die een stuk beter is. Maar moet zeggen dat de andere zaken mij ook we bevallen. Luchtfilter is bijvoorbeeld erg goed.

Heb zelf de standaard velgen ivm range. Daar verder geen ervaring mee.
 
Voor aftermarket 22" kan ik je deze aanraden: 22inch Vorsteiner type V-FF 107. Als je een lichte kleur wil, dan kiezen voor de kleur Titanium Machine in plaats van Graphite.

Bij mij komt dezelfde set in 20" in Titanium Machine onder de S, compleet met TPMS en Tesla naafdoppen. Mocht je een adres zoeken in de regio Ede dan kan ik je helpen.

Onder de X: Vorsteiner type V-FF 107 in graphite:
Tesla Model X - 22inch type V-FF 107.jpg


Dit is de kleur Titanium Machine:
Titanium Machine.jpg
 
Hoi,

na bijna 5 jaar met veel plezier gereden te hebben in een Model S (de p85) wil ik deze week beslissen over de nieuw aan te schaffen Model X (100D). Ik zit echter met een paar vraagstukken waar ik niet uit kom. En met zoveel Tesla kennis en meningen :) hier op dit forum: daar moet ik wel gebruik van maken!

vragen / twijfels die ik heb en waar ik graag elke (liefst ongefundeerde :)) mening over hoor:

  • Premium upgrade ja / nee
    Ik zou dit vooral doen vanwege de audio, maar dat kan ik wellicht ook achteraf laten verbeteren. Mis ik nou écht belangrijke opties wanneer ik geen premium upgrade doe? Prijs is relatief hoog vind ik..

  • Wielen
    Ik wil graag grote wielen (heb nu de 21" onder de Model S), want vind ik mooier staan, verminderd verbruik neem ik dan graag voor lief. Alleen de standaard 22" vind ik niet mooi, voornamelijk omdat ze zo donkerzwart zijn. Ik heb liever de chromen of carbon variant die er eerst wel was :(..

    Dus keuze
    1. 22" bestellen en chroom of zilver laten moffelen
    2. standaard wielen bestellen als winterset en 21" of 22" set achteraf kopen. Maar dan wil ik graag Turbines (in chroom of Carbon en kan ik nog niet echt mooi vinden..)

Ben benieuwd naar de meningen ;)

Groet van Björn
Ik heb net (afgelopen donderdag) mijn X100D opgehaald. Hiervoor een S met oa premium upgrade. Om eerlijk te zijn merk ik niet heel veel verschil qua audio. In ieder geval niet zoveel om die tig duizend euro te rechtvaardigen. De stoelverwarming achterin had ik ook niet in de S en denk niet dat deze echt gemist gaat worden. De voorruitverwarming lijkt mij volledig overbodig omdat ik winters altijd de auto 10 minuten voor de tijd voorverwarm.
Qua velgen heb ik gekozen voor de 20" Sonic carbon. De combi met zwarte lak is erg mooi. Nagenoeg dezelfde combi als ik bij de S ook had. 1 heel groot nadeel van die super grote slipstream 21" grey velgen die ik op de S had was de aantrekkingskracht die stoepranden op mijn velgen uitoefenden. Ze waren alle 4 behoorlijk beschadigd. Ik hoop dat ik met de 20" Sonic carbon op de X dit probleem een stuk minder zal hebben.
 
ik kan het alleen voor de S vergelijken. Ik weet niet of het voor de X heel anders is. Premium zou ik in ieder geval niet nemen. Ik vind de premium audio die ik nu heb echt niet beter dat de standard audio die ik voorheen heb. Ik zoek nog steeds naar de juiste instellingen. Met name spraak (BNR) was eerst veel voller en ruimtelijker dan nu (komt heel erg van voren). Iets betere bas, maar dat is geen 5000 euro waard.
 
Prem
ik kan het alleen voor de S vergelijken. Ik weet niet of het voor de X heel anders is. Premium zou ik in ieder geval niet nemen. Ik vind de premium audio die ik nu heb echt niet beter dat de standard audio die ik voorheen heb. Ik zoek nog steeds naar de juiste instellingen. Met name spraak (BNR) was eerst veel voller en ruimtelijker dan nu (komt heel erg van voren). Iets betere bas, maar dat is geen 5000 euro waard.
premium is meer dan enkel audio, luchtfilter, verlichting etc etc etc.

Ik heb op mijn x wel het premium pakket en 20” velgen.