Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden gezakt naar 3x15A

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij geen problemen.

FullSizeRender.jpg
 
PS: ik bedenk nu dat ik op de 22kW laders in Italië ook nooit verder kwam dan plm 88 km/u, waar voorheen iets boven 100 werd gehaald. Als je een paar uur staat te laden omdat het moet, niet omdat het kan, is dat toch net weer een beetje jammer.
 
Last edited:
naast de 3x 16 amp is het voltage van belang om te beoordelen.
Ik had tot een maand geleden 47 km/h oplaadsnelheid.
enkele weken geleden zakt dit naar 42 km/h en zag ook voltages van 219 volt.
Eerst alle connecties aangedraaid maar alles ok.
met de multimeter gecontroleerd hoeveel mijn meterkast uberhaubt binnen kwam (belast en onbelast) tijdens laden van de auto.
dit was maximaal 222 volt.
Gebeld met Enexis en die hebben een week lang een meter opgehangen in de meterkast.
Afgelopen week is het voltage bijgesteld in de wijk en we zitten nu op 230 volt :)
Oplaadsnelheid 48 km/h.
het Amp was in alle gevallen keurig 16 Amp...
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Inderdaad, goede tip. Je moet er natuurlijk wel over janken, maar dan doen ze er echt wat aan.
Voordat mijn 3 fase netaansluiting was gerealiseerd, ging het laden op slechts 208V (ook wel een beetje lange kabel, hoor).
Maar daar hebben ze tegelijk met het omzetten van 1x35A naar 3x25A gelukkig ook iets aan kunnen doen.
 
Daarmee kan ik helaas geen vergelijk maken met 'voorheen', sorry. Ik kijk sowieso zelden naar de Wattjes. Dat thuis voorheen 16A-3f / 235V nog steeds gelijk is (dus evenveel kW, toch?) maar voorheen 51 en dan vanaf zeker moment plotseling 47 km/u is toch bijzonder?

Hallo,
Er hoeft helemaal geen vergelijk met vroeger.
Gewoon nakijken welk vermogen er wordt weergegeven.


Bij settings, eenheden enzovoorts.