Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden in Belgie: samenwerking TNM (LoveToLoad) en Bluecorner

This site may earn commission on affiliate links.
Het zoemde al even rond, maar vandaag was er een persbericht van The New Motion en Blue Corner:

"Vanaf vandaag kan de eigenaar van een laadpas van The New Motion ook terecht bij ruim 160 publieke laadpunten verspreid door heel België om zijn wagen op te laden. Hiertoe sloot The New Motion een roaming overeenkomst met Blue Corner, exploitant van het grootste publieke laadnetwerk van België."

Gratis te gebruiken tot 1 maart 2014, daarna €1.60 per uur :biggrin:

http://www.groen7.nl/laden-in-belgie-met-the-new-motion/
 
Vandaag voor het eerst bij een BlueCorner paal gestaan. Mijn LoveToLoad pas werd meteen probleemloos geaccepteerd.
St Jacobsplein, Leuven. Ik heb meteen een review achtergelaten: http://www.oplaadpalen.nl/laadpaal/29170

De parkeerruimte is aan de korte kant. Ik voelde me er behoorlijk asociaal bij, maar nadat ik een vrachtwagen om de hoek zag komen die mijn neus maar net miste ben ik er dwars op gaan staan. De eigenaar van het plaatselijke frietkot (aanrader!!) meldde dat er toch nooit iemand stond :)

stjabobs.JPG
 
Vandaag voor het eerst bij een BlueCorner paal gestaan. Mijn LoveToLoad pas werd meteen probleemloos geaccepteerd.
St Jacobsplein, Leuven. Ik heb meteen een review achtergelaten: http://www.oplaadpalen.nl/laadpaal/29170

De parkeerruimte is aan de korte kant. Ik voelde me er behoorlijk asociaal bij, maar nadat ik een vrachtwagen om de hoek zag komen die mijn neus maar net miste ben ik er dwars op gaan staan. De eigenaar van het plaatselijke frietkot (aanrader!!) meldde dat er toch nooit iemand stond :)

View attachment 38588

Gisteren nog gestaan. Toen ik terugkwam stond er een BMW i3 NIET op te laden. Hij was van BMW Van Osch in Hasselt en hij stak NIET in. Ik herhaal : BMW Van OSCH in Hasselt :)

En inderdaad, de plaatsen zijn veel te kort. Maar dat zijn ze daar allemaal op het Sint Jacobsplein in Leuven aan de straatkant. Je moet weten dat daar nog bussen in moeten. Soms wel hachelijke situaties.

Ik heb ondertussen de bewuste garage een mail gestuurd om dit associale gedrag te melden. Op het moment dat ik toekwam hing mijn Tesla een stadswagentje op te laden en was de derde plaats ingenomen door de associale BMW rijder :).
 
Last edited:
Ik had deze info niet gelezen.

In Oostende is geen deftige laadmogelijkheid. Enkel bij parking Vinci aan 13A. 220 V.
In Bredene en Nieuwpoort laadpalen van BlueCorner.
Na een oproep op het Forum, perfecte info bekomen dat ik met TNM-kaart bij BlueCorner kan laden.
 
Ik heb die informatie gekregen van Tesla als ik mijn auto ging halen en ik de pas krijgt. Zij vertelden ook dat je die eerst moest activeren.
Ik heb woensdag (voor het eerst aan een publieke paal :) met de kaart geladen aan de Blue Corner-paal in Ruiterijschool, Brasschaat, Werkte perfect, laden aan 22 à 23 kWh

Ik heb de eerste maal geladen in Brugge, Centrum Zwijnstraat 17. Een laadpunt van BlueCorner.
De plaats was niet voorbehouden vr EV, en er stond een ICE..... gelukkig wou hij direct plaats maken.
De procedure vr het activeren van de laadkaart van TNM had ik al wel gestart, maar was nog niet afgerond.
Telefonisch prima verder geholpen bij TNM, en na mail met bankgegevens geactiveerd na 5 minuten.
laden aan 22 KW.

IMG_1334.jpg