Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden in de Efteling is... net als een sprookje!

This site may earn commission on affiliate links.
Disneyland vond ik fantastisch. Ok, het laden gaat langzaam maar je bent zo minimaal twaalf uur in het park. Dan kun je veel bijladen, gratis. En hè, helemaal vooraan op de VIP plekken. Zelfs nog voor de gehandicaptenparkeerplekken. Ik voelde me bijna schuldig.

Idd. en je moet iemand in de dierenopvang roepen om het slotje van het stopcontact open te maken. Ze vergeten er wel bij te zeggen dat het opvangcentrum sluit rond 21? h dacht ik. Dan ga je in het seizoen naar het fantastisch vuurwerk kijken, een prachtige dag achter de rug, kom je om 23 h bij je wagen...en je kan niet weg. opvangcentrum is dicht. Nummer op de deur van opvang gebeld, nachtwakers gezocht, enz... uiteindelijk na 1.5h (!!!!!) wachten konden we vertrekken....
 
Idd. en je moet iemand in de dierenopvang roepen om het slotje van het stopcontact open te maken. Ze vergeten er wel bij te zeggen dat het opvangcentrum sluit rond 21? h dacht ik. Dan ga je in het seizoen naar het fantastisch vuurwerk kijken, een prachtige dag achter de rug, kom je om 23 h bij je wagen...en je kan niet weg. opvangcentrum is dicht. Nummer op de deur van opvang gebeld, nachtwakers gezocht, enz... uiteindelijk na 1.5h (!!!!!) wachten konden we vertrekken....
Lekker lang kunnen laden dus :D
 
  • Funny
Reactions: S-19910
Ik heb ook eens een uur mogen wachten op de beveiliging. Kennel was zogezegd tot 20u45 open (altijd 45 minuten tot na sluiting park), ik was er om 20u30 maar reeds gesloten, waarschijnlijk was de laatste hond al weg en dan mag je je plan trekken ;)

Als je er dan een dagreis van maakt vanuit Antwerpen knaagt dat uur wel dat je later thuis bent.

Zonder twijfel is in het geval van Disney dit een kwestie van geen sponsors. Disney werkt graag met sponsors en zal best wel interesse hebben om meer en beter te plaatsen maar waarschijnlijk heeft niemand interesse om het aan te lage prijzen te doen.

Opgelet de kennel gaat in februari dicht voor 3 maanden. Dan moet je aan de entree van de parking vragen dat er iemand je opwacht. En bij vertrekt moet je de telefoon gebruiken aan de kennel en wachten tot er iemand komt!

Van leeg naar vol lukt er nooit, maar ik heb laatst in een ruk van Antwerpen naar Senlis gereden, daar ontbeten in mcdonalds en 30 minuten laden zodat ik in Disneyland kon laden met een reeds halfvolle batterij. Waardoor bij de terugrit enkel een korte stop in Rijsel nodig is.
 
Ik heb ook eens een uur mogen wachten op de beveiliging. Kennel was zogezegd tot 20u45 open (altijd 45 minuten tot na sluiting park), ik was er om 20u30 maar reeds gesloten, waarschijnlijk was de laatste hond al weg en dan mag je je plan trekken ;)

Als je er dan een dagreis van maakt vanuit Antwerpen knaagt dat uur wel dat je later thuis bent.

Zonder twijfel is in het geval van Disney dit een kwestie van geen sponsors. Disney werkt graag met sponsors en zal best wel interesse hebben om meer en beter te plaatsen maar waarschijnlijk heeft niemand interesse om het aan te lage prijzen te doen.

Opgelet de kennel gaat in februari dicht voor 3 maanden. Dan moet je aan de entree van de parking vragen dat er iemand je opwacht. En bij vertrekt moet je de telefoon gebruiken aan de kennel en wachten tot er iemand komt!

Van leeg naar vol lukt er nooit, maar ik heb laatst in een ruk van Antwerpen naar Senlis gereden, daar ontbeten in mcdonalds en 30 minuten laden zodat ik in Disneyland kon laden met een reeds halfvolle batterij. Waardoor bij de terugrit enkel een korte stop in Rijsel nodig is.
Gelukkig is er een SuC vlak in de buurt. Daar verlies je minder tijd dan met wat ik hier lees en ben je zeker blijer :)
 
Mij is het eind augustus wel gelukt om daar te laden. Jullie bedoelen toch de palen bij het parkeerterrein van Efteling Bosrijk he? Ze vroegen wel om de laadstroom op 6A te zetten. Eerst lukte het laden niet maar ze hebben meteen een reset gedaan.
Wat me wel opviel was dat in de buurt van de laadpalen een grote dieselgroep stond te draaien. Het zou me niet verbazen dat ik daar geladen heb op "mazout" :-/

Bij Bosrijk geladen, ging langzaam maar wel goed. Was hele rij laadpalen bij de parkeerplaatsen. Moest wel de snelheid terugzetten, maar we waren er meerdere dagen. Volgeladen en verplaatst. Volgens mij als je vraagt kan je er ook parkeren (niet zijnde gast bosrijk) als je perse moet laden.
 
  • Disagree
Reactions: Guru3D
Bij dat soort gelegenheden is een trage laadpaal perfect. Je gaat ervan uit dat je bezoekers gedurende uren de tijd hebben. Een te hoge laadsnelheid zou juist niet-bezoekers kunnen aantrekken waardoor je klanten dan weer uit de boot dreigen te vallen.
 
Bij dat soort gelegenheden is een trage laadpaal perfect. Je gaat ervan uit dat je bezoekers gedurende uren de tijd hebben. Een te hoge laadsnelheid zou juist niet-bezoekers kunnen aantrekken waardoor je klanten dan weer uit de boot dreigen te vallen.
U weet zeker niet wat een parkeerkaart bij de Efteling kost! Een volle accu is dan wel het minste dat ze mogen aanbieden.
 
Een antwoord van de Efteling klantendienst is er nooit gekomen maar ik neem genoegen met 29 laadpalen...

27 palen maar met elk twee laadpunten. Lijkt veel maar ik ben bang dat ze snel vol staan met phev's net zoals eerder het geval was. Dan vis je nog achter het net als je van ver komt met een EV. Ook ik heb de Efteling enkele malen gemaild en suggesties gedaan, met name over het bovenstaande en foto's gemaild van Outlet Roermond als voorbeeld incl. berekeningen van aantal EV's in 2019.
Als enige reactie een knip en plak mailtje dat ze groen bezig zijn en als er iets gaat gebeuren dan zetten ze het wel op de website.

Efteling is er voorlopig nog lang niet :)
 
De laders zijn af. Er is een hele rij speciaal voor elektrisch laden. Het staat helemaal vol, op een paar plekjes na. Helaas alleen met ICEs. Jammer. Zo lang ze die parkeerlaan dus gewoon open houden zonder parkeerwacht vrees ik dat er alsnog niet veel te laden valt.
 

Attachments

  • IMG_0406.jpg
    IMG_0406.jpg
    850.7 KB · Views: 145
  • Like
Reactions: TS_Rob
De laders zijn af. Er is een hele rij speciaal voor elektrisch laden. Het staat helemaal vol, op een paar plekjes na. Helaas alleen met ICEs. Jammer. Zo lang ze die parkeerlaan dus gewoon open houden zonder parkeerwacht vrees ik dat er alsnog niet veel te laden valt.
Ik denk dat een groot deel van het probleem komt van het blauwe bord met witte P.

Het moet geen ‘parkeerplek’ genoemd worden maar een ‘tank’ plek. Mensen parkeren toch ook niet voor de slangen bij de Shell?

Is het een idee om stickers te maken en dit als service aan te bieden aan dit soort parken/bedrijven?
Iets groens met een ‘stroom’ en tank symbool er op.

Overheid zou iets gelijks met laadplekken kunnen doen als met invalide perkeerplekken. Daar staan stevige parkerrboetes op. Maar heb je niets aan op deze locatie natuurlijk. Maar het gaat om bewustwording van ICE rijders. Ik denk dat het overgrote deel geen idee heeft van laadpalen en belang van een laad-tank plek. En er is ook een groep die gewoon een hekel aan verandering en dus EV heeft.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Ik denk dat een groot deel van het probleem komt van het blauwe bord met witte P.

Het moet geen ‘parkeerplek’ genoemd worden maar een ‘tank’ plek. Mensen parkeren toch ook niet voor de slangen bij de Shell?
De oplossing is heel eenvoudig: niet een blauw bord met witte P, maar verbodsbord: verboden te parkeren, met onderbordje "behalve voor elektrische voertuigen". Mocht dat nog steeds geen effect hebben, dan op iedere laadplek een klein verbodsbord plaatsen, met onderbord "wegsleepregeling".
 
Nu er ook zoveel laders staan vrees ik ook de stijging van het misbruik. Aangezien er nu ook betaald moet worden voor het laden, en de laders nog steeds mooi vooraan staan, vrees ik dat sommige hybride rijders er van gaan profiteren om telkens vooraan te staan.

Het Efteling personeel is niet kundig genoeg om modellen te herkennen. Laat staan dat ze gaan controleren of de wagen die aangesloten is ook daadwerkelijk aan het laden is.

Volgens chargemap zijn het:

54x 22kW sockets load balanced over 315A

De snelheid 's ochtends als het heel druk zou zijn zal dus iets lager zijn, eenmaal de hybrides vol zitten rond de middag zal de snelheid bij de puur elektrische wagens verhogen.