Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden in de Efteling is... net als een sprookje!

This site may earn commission on affiliate links.
Het is met bordjes aangegeven (de blauwe "elektrisch laden" bordjes). Je komt uiteindelijk een parkeermannetje tegen, en als je dan vanuit je auto je vuisten tegen elkaar tikt dan snappen ze dat je wil laden en dan verwijzen ze je naar een ander deel van de parkeerplaats. (Blijkbaar is dat het Efteling universele gebaar voor 'stekkeren')

verderop kom je weer zo'n mannetje tegen, weer vuistje tik, al dan niet met mondelinge bevestiging dat je echt wil laden, en dan wordt je het laadterrein opgeladen.

Met name het 2e mannetje liet mij in de steek. De 1e zag de Tesla en deed zelf al het 'vuistje tik' gebaar, de 2e verwees me weer terug naar het algemene parkeerterrein. Dus ik heb het rondje 2x gemaakt.
Je moet je niet laten wegsturen. Ik gebaar niet, als ik een m/v tegenkom dan stop ik en zeg ik: ik graag naar de laders. Als ze dan zeggen dat het niet kan dan zeg ik “dan kan wel, het is me nog nooit gebeurd dat het niet kan” en dan rij ik voorzichtig doch trefzeker door. Ik heb er nog geen een getroffen die voor m’n auto sprong
 
Ter verduidelijking, ik doel op de vuisten tegen elkaar aantikken met de duimen tegen elkaar. Niet de knokkels :)
zo, toch?
giphy.gif


:p
 
gisteren naar de Efteling geweest.
De parking-boy wees vriendelijk (nog voor ik enig raar gebaar of zo kon maken) de Model 3 die paar auto's voor me reed en mezelf (met de X) door naar de laadpalen helemaal vooraan op de parking (vlak bij de ingang van het park). Er stonden op dat moment (rond half 11) pakweg 10 andere EV's te laden/geparkeerd en er waren nog laadpalen genoeg (20-tal?) over.
Redelijk genant wel om zo door de wandelende mensen (die van parking ernaast kwamen) te moeten wurmen met je Tesla en ze zien kijken van 'zie die nou, met z'n Tesla hier de mooiste parkeerplekjes innemen'. Eerlijk gezegd... door die laadplekken helemaal vooraan te plaatsen, wordt bij sommige mensen de aversie tegen EV's en Tesla's nog wat opgestookt (van mijn part mochten die laadpalen even goed halverwege de parking staan).
Dan nog even opnieuw de slenterende meute moeten storen en hun koters bijna moeten plat walsen omdat ik m'n Model X draaien en achterste voren moest inparkeren (kabel niet lang genoeg)... alweer verveelde en verbaasde blikken.
Was niet meteen duidelijk of je een laadpas of zo nodig had... dan maar snel met New Motion kaart geprobeerd en 't ding reageerde wel in eerste instantie maar laden begon alsnog niet. Tweede keer en derde keer geprobeerd en ik dacht dat 't gelukt was.. tot ik een half uur later eens via de Tesla app checkte en 't laden dus alsnog niet lukte.
 
Dan nog even opnieuw de slenterende meute moeten storen en hun koters bijna moeten plat walsen omdat ik m'n Model X draaien en achterste voren moest inparkeren (kabel niet lang genoeg)... alweer verveelde en verbaasde blikken.
Vreemd, de bijgeleverde Type 2 kabel is voor mijn X wel lang genoeg. Ik kies wel een parkeerplek uit waarmee de laadpaal linksvoor uit komt. De slenterende meute heeft overigens een speciaal aangelegd voetpad vlakbij.
 
Redelijk genant wel om zo door de wandelende mensen (die van parking ernaast kwamen) te moeten wurmen met je Tesla en ze zien kijken van 'zie die nou, met z'n Tesla hier de mooiste parkeerplekjes innemen'. Eerlijk gezegd... door die laadplekken helemaal vooraan te plaatsen, wordt bij sommige mensen de aversie tegen EV's en Tesla's nog wat opgestookt (van mijn part mochten die laadpalen even goed halverwege de parking staan).

Niet mee eens, juist dit geeft mogelijk net weer een pappa een beter verhaal voor mamma die een jankende koter aan de hand heeft daar ze een enorm stuk moeten sjouwen met de rugtas vol boodschappen en/of koelbox op een karretje om toch een EV te gaan kopen.
 
Gisteren geweest, en de parkeermiep was overtuigd dat alles vol stond en ik kon en mocht echt niet door. Ik heb naderhand niet alle palen nagekeken, maar op het oog was het 3/4e Model 3 city, dus het leek me niet onwaarschijnlijk.
 
Ik verblijf nu op Bosrijk (huisjes naast Efteling) daar doet ruim de helft vd laadpalen het niet. Zitten verkreukelde geplastificeerde A4tjes op, dus het lijkt ook al veel langer het geval te zijn.
Die zaten er in Juli ook al toen wij daar waren. Er is 1 paal die het doet en dat is de groene aan de zijkant.. Maar die is natuurlijk altijd bezet.
 
Gisteren geweest, en de parkeermiep was overtuigd dat alles vol stond en ik kon en mocht echt niet door. Ik heb naderhand niet alle palen nagekeken, maar op het oog was het 3/4e Model 3 city, dus het leek me niet onwaarschijnlijk.
Wij waren er gisteren ook, de 2e Tesla vooraan! Paar keer proberen en dan doen de palen het. Het meest irritante is dat de vakken verkeerd om staan..
 
Vandaag naar de Efeling geweest. Jeetje wat is dat onhandig zeg! Je moet, dwars door een stroom slenterende licht afkeurend kijkende mensenmassa, om vervolgens te keren en achteruit in te parkeren. Een vatsige tokkie bijna op de achterklep. Mens begon tegen de auto aan te slaan, bijna tokkie neergemept nog voor we binnen waren... Laden ging perfect met de Newmotion; Herstel: Shell Recharge pas. Helaas gold dat niet voor een, na enige worsteling met lopend afkeurend volk, andere M3 rijder. Foutcode 1... na 4 palen maar doorverwezen naar de goede SuC Den Bosch, ach je hebt Netflix nietwaar?
 
Ik snap niet dat zoveel m3 rijders menen te moeten omkeren. Ik pas prima normaal in een vak en kan zowel linksom als rechtsom (afhankelijk van m’n positie ten opzichte van de laadpaal) gewoon aansluiten. Sja met een 4 meter kabeltje lukt dat niet, maar als je die hebt gekregen van Tesla zou ie eerste online aankoop überhaupt een decent 8 meter kabel moeten zijn.
 
Maar dat hele laden aan openbare laadpalen is toch sowieso één groot drama? Mijn gouden regel is om alleen te laden aan laders met een vaste kabel. Al dat gedoe met kabels uit de auto halen... Alleen als het niet anders kan dan overweeg ik het nog wel eens maar voor de rest hou ik het op thuis laden, de SuC's en DeC's. Met de huidige range, SuC dichtheid & laadsnelheid zijn openbare laadpalen toch eigenlijk de laatste optie die je gebruikt? Of is mijn visie een sprookje (om on-topic te blijven :) )?
 
Ik snap niet dat zoveel m3 rijders menen te moeten omkeren. Ik pas prima normaal in een vak en kan zowel linksom als rechtsom (afhankelijk van m’n positie ten opzichte van de laadpaal) gewoon aansluiten. Sja met een 4 meter kabeltje lukt dat niet, maar als je die hebt gekregen van Tesla zou ie eerste online aankoop überhaupt een decent 8 meter kabel moeten zijn.
Dus voor die ene keer in 6 jaar dat ik naar de Efteling ga en een langere kabel nodig heb( nooit langer nodig gehad) vindt jij dat iedereen met een 3 maar een 8 meter kabel moet kopen?

bijzonder.....
 
Dus voor die ene keer in 6 jaar dat ik naar de Efteling ga en een langere kabel nodig heb( nooit langer nodig gehad) vindt jij dat iedereen met een 3 maar een 8 meter kabel moet kopen?

Die kabel gebruik je toch overal? Anders moet je je auto 180 graden draaien in de straat omdat je anders niet op de 2e plek van de laadpaal kunt of in de parkeergarage achteruit moet steken in een schuin vak. Ik zou echt niet met een korte kabel afkunnen.