Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden in de Efteling is... net als een sprookje!

This site may earn commission on affiliate links.
Het is er wel maar echt is het niet!

Net als een jaar geleden waren alle 6 (jawel 6) de laadpalen stuk, werkt het tel. nummer niet en krijg je van de Efteling klantendienst enkel de mededeling dat er binnenkort wel 40 laadpalen bijkomen. Ik moest de lieve dame er wel aan herinneren dat ze mij ongeveer een jaar geleden net hetzelfde zei...

Zo dicht bij Tesla Tilburg en toch niet kunnen laden! Alles bij elkaar vermoed ik dus dat het 40 destination chargers zullen worden en is de "binnenkort" dus in Elon tijd...

Ik stuur straks een berichtje richting klantendienst met een link naar dit draadje. Voor de rest was het wel een topdag...
K.
 

Attachments

  • IMG_5736.jpg
    IMG_5736.jpg
    110.4 KB · Views: 385
  • IMG_5737.JPG
    IMG_5737.JPG
    47.3 KB · Views: 239
  • Like
Reactions: harrydijkstra
Als grootste toeristische bestemming in Nederland is het een schandaal. En ik klaag er bij de Efteling elk jaar opnieuw over maar het heeft blijkbaar geen zin. Ze willen de investering niet dragen blijkbaar.

Ik heb het ook al diverse malen gedaan. Erbij ook op gewezen dat rijders die vol vandaar kunnen vertrekken waarschijnlijk in het park zullen eten en zij die moeten laden onderweg die tijd dan gebruiken om te eten. Kreeg steeds standaard tekstje terug met dank en als er iets verandert zetten ze het op de website.

Met alle leuke dingen die de Efteling biedt is dit een drama. (Overigens heeft de kantoorparking wel een aantal langzame laders, die zie je als je binnenrijdt links van je. Ik hoop niet dat ze die bedoelde).
 
Klopt. Ik kom wekelijks in de Efteling met mijn gezin en vaak vraag ik of er al nieuws is over de nieuwe laadpalen. Zestig nieuwe laadpalen uiterlijk in december werd maandenlang gezegd. Dat is dus niet gehaald. Ik ben benieuwd wanneer dan wel.

Mocht er iemand ooit naar de Efteling gaan en een noodhoeveelheid nodig hebben om tot de SuC in Oosterhout of Tilburg te komen... ik woon twee km van de Efteling met een laadpaal op de oprit. Dan heb je in een half uur genoeg om Oosterhout te bereiken. Bel me maar :)
 
Mij is het eind augustus wel gelukt om daar te laden. Jullie bedoelen toch de palen bij het parkeerterrein van Efteling Bosrijk he? Ze vroegen wel om de laadstroom op 6A te zetten. Eerst lukte het laden niet maar ze hebben meteen een reset gedaan.
Wat me wel opviel was dat in de buurt van de laadpalen een grote dieselgroep stond te draaien. Het zou me niet verbazen dat ik daar geladen heb op "mazout" :-/
 
Ik was er gisteren en zag een blauwe X laden bij het kleine rijtje laadpalen vlak naast de ingang. Had twee pilonnetjes voor zijn neus staan, misschien omdat het nogal nauw was? Toen we naar de ingang liepen zagen we ook een rode S enigszins verdwaald rondzoeken. Die was vast op zoek naar die palen. We hebben onze X maar gewoon tussen de “rookauto’s” gezet. Lijkt me zeer frustrerend als je een EV met een kleinere range hebt, zoals een i3 of Leaf.

Verder zeer storend vind ik die hoge lampen op generatoren die ‘s avonds op het (secundaire) parkeerterrein worden gebruikt. Het hele terrein stonk er naar. Dan loop ik liever in het donker! En het doet al die panelen op het nieuwe Symbolica redelijk teniet...
 
Last edited:
Ik was er gisteren en zag een blauwe X laden bij het kleine rijtje laadpalen vlak naast de ingang. Had twee pilonnetjes voor zijn neus staan, misschien omdat het nogal nauw was? Toen we naar de ingang liepen zagen we ook een rode S enigszins verdwaald rondzoeken. Die was vast op zoek naar die palen. We hebben onze X maar gewoon tussen de “rookauto’s” gezet. Lijkt me zeer frustrerend als je een EV met een kleinere range hebt, zoals een i3 of Leaf.

Verder zeer storend vind ik die hoge lampen op generatoren die ‘s avonds op het (secundaire) parkeerterrein worden gebruikt. Het hele terrein stonk er naar. Dan loop ik liever in het donker! En het doet al die panelen op het nieuwe Symbolica redelijk teniet...

Klopt, dat was de X waarmee ik daar stond. Het laden werkte dus niet. Mij werd ook voorgesteld om me te verplaatsen naar een andere parking, maar met je gezin dat binnen staat te wachten is dat dus geen optie... zeker niet voor 6 ampère.
De timing die de dame uiteindelijk aangaf voor de nieuwe laders was de zomer 2018.
 
Ik zie er op zich best geld in, eventueel parkeerplaats overdekt maken, zonnepanelen erop, flinke accu onder de grond en elektrische auto's laten opladen á 15 cent per kWh. Gezien het formaat attracties hebben ze vast en zeker veel elektra in de buurt.
Tennet heeft inderdaad flink wat hoogspanningskabels in de buurt lopen:
TenneT-netkaart-2017.png


Klanten tevreden, extra winst maken, dus tenzij dusdanig grootschalig elektra (door-)verkopen enkel aan Shell en Fastned voorbehouden is, zie ik een prima extra bron van inkomen voor hun.
 
Ik zie er op zich best geld in, eventueel parkeerplaats overdekt maken, zonnepanelen erop, flinke accu onder de grond en elektrische auto's laten opladen á 15 cent per kWh. Gezien het formaat attracties hebben ze vast en zeker veel elektra in de buurt.
Tennet heeft inderdaad flink wat hoogspanningskabels in de buurt lopen:

Klanten tevreden, extra winst maken, dus tenzij dusdanig grootschalig elektra (door-)verkopen enkel aan Shell en Fastned voorbehouden is, zie ik een prima extra bron van inkomen voor hun.

Tot nu toe bieden zij gratis laden en er is veel voor te zeggen om dat te handhaven. De stroomkosten zullen voor hen extreem laag zijn dus per dag een aantal tientallen auto's elk een paar € schenken versus gedoe met autorisaties, afrekeningen en kosten beheer, belastingen etc. zal gunstiger uitpakken. Gewoon aantal geschakelde laders plaatsen en aansluiten en draaien maar.
Los daarvan zullen de extra opbrengsten in het park, als een aantal van hen blijft eten, al veel goed maken.

Zo heb ik het hen ook voorgesteld.
 
Tot nu toe bieden zij gratis laden en er is veel voor te zeggen om dat te handhaven. De stroomkosten zullen voor hen extreem laag zijn dus per dag een aantal tientallen auto's elk een paar € schenken versus gedoe met autorisaties, afrekeningen en kosten beheer, belastingen etc. zal gunstiger uitpakken. Gewoon aantal geschakelde laders plaatsen en aansluiten en draaien maar.
Los daarvan zullen de extra opbrengsten in het park, als een aantal van hen blijft eten, al veel goed maken.

Zo heb ik het hen ook voorgesteld.
Dat snap ik, maar dan snap ik ook dat de manager daar hier absoluut geen prioriteit van maakt. Er zijn helaas maar weinig managers die het wereldje van indirect verdienen snappen.
 
Dat snap ik, maar dan snap ik ook dat de manager daar hier absoluut geen prioriteit van maakt. Er zijn helaas maar weinig managers die het wereldje van indirect verdienen snappen.

Niet onderschatten. Ze zijn afgelopen jaar duidelijk een "groene" richting ingeslagen met zonnepanelen op nieuwe attractie en diverse andere plannen op dat gebied. Zou het imago enorm goed doen in die landelijke omgeving (blijft een schitterend park in een natuurgebied). Promoten van emissievrije voertuigen i.r.t. het sprookjesbos kan wel eens internationaal goed aanslaan. Dus niet te snel de hoop laten varen.

Edit: en verdorie, het beste bedrijf op dat gebied op een paar kilometer afstand. Ik heb ook al voorgesteld dat ze met Tesla gaan praten om bijv. ook met energiebuffering wat te doen. Ze willen er op termijn een energieneutraal park van maken dus er liggen volop kansen (of uitdagingen).
 
Niet onderschatten. Ze zijn afgelopen jaar duidelijk een "groene" richting ingeslagen met zonnepanelen op nieuwe attractie en diverse andere plannen op dat gebied. Zou het imago enorm goed doen in die landelijke omgeving (blijft een schitterend park in een natuurgebied). Promoten van emissievrije voertuigen i.r.t. het sprookjesbos kan wel eens internationaal goed aanslaan. Dus niet te snel de hoop laten varen.
Nou, ik hoop dat je gelijk krijgt in ieder geval, de Fransen zijn inderdaad pro emissievrije voertuigen en Duitsland draait ook steeds meer bij.
 
Moet wel gezegd dat de situatie in Disneyland Paris nog erger is met 2 laadpalen met slechts een schuko stekker.

Pretparken zijn op dat vlak dus totaal niet mee.

Europa Park in Duitsland ook niet, Phantasialand ook niet, ik ken er geen een in Europa waar je met een gerust hart naar toe kan om de hele dag te laden, het is altijd plannen om iets in de buurt te vinden. Voor Tesla’s niet meteen een probleem. Maar toch is het leuk dat half uur suc te vermijden na zulke lange vermoeiende pretparkdag.
 
Ik weet dat de RAI wel laadpalen heeft, echter weet ik ook dat ze 1600 ampere buiten hebben waar maar 3 keer per jaar wat mee gedaan wordt. Ook weet ik dat de hoeveelheid laadpalen die ze hadden eerst een enorm overschot was, maar inmiddels al moeite hebben om het bij te benen, grotendeels door benzine auto's met +-20km elektrische range.
 
Moet wel gezegd dat de situatie in Disneyland Paris nog erger is met 2 laadpalen met slechts een schuko stekker.

Pretparken zijn op dat vlak dus totaal niet mee.

Europa Park in Duitsland ook niet, Phantasialand ook niet, ik ken er geen een in Europa waar je met een gerust hart naar toe kan om de hele dag te laden, het is altijd plannen om iets in de buurt te vinden. Voor Tesla’s niet meteen een probleem. Maar toch is het leuk dat half uur suc te vermijden na zulke lange vermoeiende pretparkdag.
Disneyland vond ik fantastisch. Ok, het laden gaat langzaam maar je bent zo minimaal twaalf uur in het park. Dan kun je veel bijladen, gratis. En hè, helemaal vooraan op de VIP plekken. Zelfs nog voor de gehandicaptenparkeerplekken. Ik voelde me bijna schuldig.
 
Nou, ik hoop dat je gelijk krijgt in ieder geval, de Fransen zijn inderdaad pro emissievrije voertuigen en Duitsland draait ook steeds meer bij.
Dat laatste is zeker waar. Afgelopen zomer heb ik mijn op dat moment 12 jaar oude Megane CC diesel thuis moeten laten toen ik in Leipzig naar de wereldkampioenschappen schermen ging (als toeschouwer ;) ). We hadden een appartement (naast de dierentuin) geregeld, maar dat viel binnen de Ümwelt-Zone. Omdat we niet dwars door de BRD durfden met de Zoe (range-anxiety) gingen we met een benzine-Renault. Komen we aan bij ons adres: 6 laadpalen voor de deur ...:p
 
Disneyland vond ik fantastisch. Ok, het laden gaat langzaam maar je bent zo minimaal twaalf uur in het park. Dan kun je veel bijladen, gratis. En hè, helemaal vooraan op de VIP plekken. Zelfs nog voor de gehandicaptenparkeerplekken. Ik voelde me bijna schuldig.

Dat wordt wel minder, denk ik, als de de derde bent die aan komt rijden en er maar twee stopcontacten zijn :)
 
  • Funny
Reactions: Exiteer