TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Laden in Duitsland

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by ebullio, Jun 24, 2014.

1. ebullio

ebullio Active Member

Ook hier maar een aparte thread voor gemaakt.
    Ik mailde Essent om de laadpas soms naar de vaak variant om te zetten en kreeg dit als reply:
    "
    Beste heer,

De mogelijkheid om in Duitsland bij RWE te laden via Essent bevond zich in een testfase. Helaas wordt deze samenwerking niet meer voortgezet. We kunnen u dus niet meer voorzien van een Duits laad-ID.
    Als alternatief kan ik u wel adviseren om u aan te melden bij PlugSurfing. Middels deze app (of RFID sleutelhanger) kunt u bij alle aangesloten partners opladen. RWE bevindt zich onder deze partners.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

R** B*****
    Essent Elektrisch Rijden
    "
    Dus heb ik maar bij mijn Plugsurfing account ook de sleutelhanger erbij besteld (Just Charge - PlugSurfing).
    Ik zag wel dat je naast de huidige 731 type 2 laadpunten in DE met minimaal 11kW laadsnelheid er maar 38 laadpunten zijn waar je met de sleutelhanger kan betalen.
    Maar ok, je zal maar net bij een van die 38 staan.

Nu Essent dus niet meer mee doet via RWE in DE, geeft Plugsurfing dus een goede dekking daar.
    Wie weet er nog meer landelijk dekkende alternatieve laadpassen voor DE?

2. JoeNe

JoeNe EU P 1662

Als ik me niet vergis heb je met je TNM pas toegang tot het Ladenetz netwerk.

ladenetz.de | Einstecken, Aufladen, Losfahren.

3. PaulW5

PaulW5 *****Driver

4. JoeNe

JoeNe EU P 1662

5. in-clusion

in-clusion Member

Als je al een pas hebt van Essent " vaak" dan blijft deze voor RWE gewoon bruikbaar er worden echter geen nieuwe meer uitgegeven.
    Ik heb vandaag gebled en dit was de mededeling

Ik ga binnenkort op roadtrip door Noorwegen met de Tesla en wil net onder Bremen aan een RWE paal laden.

6. Paul Amstelveen

Het verbaasde me al dat ik van Essent nog geen reactie had ontvangen, op mijn aanvraag voor een VAAK kaart.
    Dank jullie voor de info. Ik heb gelijk ook een sleutelhanger bij Plugsurfing besteld.
    Die zal zeker nog een keer van pas komen.

Share This Page