Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden in Duitsland

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben regelmatig in Dortmund en de dichtsbijzijnde laadpaal is van Innogy.com. De app heet echarge en is eenvoudig te koppelen aan paypal. Werkt goed, maar het laden is wel duur (0,39 per kWh). Maar na een lange dag werken wil ik gewoon snel thuis zijn en heb ik geen zin meer om een SuC te bezoeken.
 
Wij verbleven bij het Melia Hotel met Destination Charger in de parkeergarage. En in de binnenstad Kun je bij parkeergarage ParkCenter Kö parkeren. Laden gratis wel betalen voor parkeren.
Klopt die is handig, want centraal gelegen. Heb ik twee keer gedaan. Rij niet garage in, de destination chargers staan onder de overkapping voor de box office meteen aan de straatkant.
 
  • Informative
Reactions: shthpnz
Vandaag geladen bij een Tank E laadpaal in Lohmar Duitsland
Stroom wordt gratis aangeboden door de regio voor zover ik het duits begrijp.
Enige wat je hoeft te doen is even de qr code scannen en de paal activeren.
6571A65A-7D93-4B47-B848-055BF1F8B353.jpeg

Ik was 7 uren bij een klant daar toch even vol kunnen gooien scheelde een stop in Moers.

Iemand bekend met Tank E ?
 
Een maandje terug probeerde ik in Duitsland te laden maar kwam niet veel verder dan de volgende foutmelding.
Aangezien ik verder nooit eerder in Duitsland heb geladen ben ik nog vrij onwetend op dat gebied.

Is er iemand die kan uitleggen wat hier mis gaat en wat de mogelijke oplossing zou zijn?
Ik heb geprobeerd te laden met de Newmotion pas.
 

Attachments

  • duitsland_laden_error.jpg
    duitsland_laden_error.jpg
    73 KB · Views: 47
Een maandje terug probeerde ik in Duitsland te laden maar kwam niet veel verder dan de volgende foutmelding.
Aangezien ik verder nooit eerder in Duitsland heb geladen ben ik nog vrij onwetend op dat gebied.

Is er iemand die kan uitleggen wat hier mis gaat en wat de mogelijke oplossing zou zijn?
Ik heb geprobeerd te laden met de Newmotion pas.
Apart! Je moet daar dus laden met minimaal een 32A kabel, jij hebt blijkbaar een 16A (20A) laadkabel.

Ze lijken daarmee te willen voorkomen dat mensen met een langzame lader bij die laadpaal gaan staan, maar waarom?
 
Apart! Je moet daar dus laden met minimaal een 32A kabel, jij hebt blijkbaar een 16A (20A) laadkabel.

Ze lijken daarmee te willen voorkomen dat mensen met een langzame lader bij die laadpaal gaan staan, maar waarom?
Goed punt, ik zou het niet weten. Voor zover ik kon zien stond de laadpaal wel bij een Jaguar dealer op het terrein, maar vanaf de openbare weg wel beschikbaar, ook als de poort naar de dealer zelf dicht was. Dus het lijkt mij dat het wel de bedoeling was dat ik/iedereen daar kan laden.

Hebben andere elektrische wagens wel standaard zo'n 32a kabel ?
 
Goed punt, ik zou het niet weten. Voor zover ik kon zien stond de laadpaal wel bij een Jaguar dealer op het terrein, maar vanaf de openbare weg wel beschikbaar, ook als de poort naar de dealer zelf dicht was. Dus het lijkt mij dat het wel de bedoeling was dat ik/iedereen daar kan laden.

Hebben andere elektrische wagens wel standaard zo'n 32a kabel ?
De standaard kabel die bij een Model S/X komt is een 32A kabel (blauwe Mennekes).

In de stekker van een Type 2 kabel zit een codering die de laadpaal verteld hoe veel Ampere (Stroom) de laadkabel maximaal aan kan.

Deze laadpaal lijkt daar een beperking op te hebben.

Een i-Pace kan standaard met 1-fase 32A laden en daarom werkt die wel.
 
Ik kom regelmatig in Duitsland en gebruik zowel plugsurfing en newmotion en heb nog niet meegemaakt dat ik niet kan laden. Verder heb je bij veel tankstations aan de autobahn ook snelladen. Je moet dan wel een Chademo adapter bij je hebben maar dat werkt ook perfect.
 
De standaard kabel die bij een Model S/X komt is een 32A kabel (blauwe Mennekes).

In de stekker van een Type 2 kabel zit een codering die de laadpaal verteld hoe veel Ampere (Stroom) de laadkabel maximaal aan kan.

Deze laadpaal lijkt daar een beperking op te hebben.

Een i-Pace kan standaard met 1-fase 32A laden en daarom werkt die wel.

Hmm ok..die ligt nog netjes in de verpakking in de auto. Volgende keer zal ik die eerst eens proberen.
Maar die zou dus ook sneller moeten laden dan de de kabel die ik nu heb ? (Ratio Laadkabel Type 2 naar Type 2 16A 3fase 8meter Zwart) ?

Bedankt voor de info!
 
Volgens mij heb ik deze destijds besteld : Ratio Laadkabel Type 2 naar Type 2 16A 3fase 8meter Zwart
Niet de goede ? Hij werkt wel namelijk ;)

Nouja, opzich wel een goede, maar dus inderdaad wel beperkt tot 16 ampere. Je laadvermogen is er door beperkt, met name bij openbare laadpalen. " Thuispalen" zijn vaak 11 kW (16A), openbare locaties gaan vaak tot 16 kW (24A)

Met de blauwe Tesla laadkabel zal de auto inderdaad sneller laden wanneer de paal ook meer dan 16A kan leveren.
 
Nouja, opzich wel een goede, maar dus inderdaad wel beperkt tot 16 ampere. Je laadvermogen is er door beperkt, met name bij openbare laadpalen. " Thuispalen" zijn vaak 11 kW (16A), openbare locaties gaan vaak tot 16 kW (24A)

Met de blauwe Tesla laadkabel zal de auto inderdaad sneller laden wanneer de paal ook meer dan 16A kan leveren.
Kleine toevoeging: 16A laadkabels bestaan niet, het zijn 20A laadkabels.

Het is: 13A, 20A, 32A of 63A.

Alle 16A kabels zijn eigenlijk 20A kabels.
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Nouja, opzich wel een goede, maar dus inderdaad wel beperkt tot 16 ampere. Je laadvermogen is er door beperkt, met name bij openbare laadpalen. " Thuispalen" zijn vaak 11 kW (16A), openbare locaties gaan vaak tot 16 kW (24A)

Met de blauwe Tesla laadkabel zal de auto inderdaad sneller laden wanneer de paal ook meer dan 16A kan leveren.
Duidelijk!

Helemaal nooit op gelet, wat stom eigenlijk.
Bedankt!