TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Laden in La Roche en Ardenne (BE)

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Jippe, Mar 25, 2015.

1. Jippe

Jippe Member

Hoi,

Met hemelvaart wil ik graag naar de belgische ardennen rijden vanuit Noorwegen waar ik woon. Ik zal enkele dagen verblijven in La Roche en Ardenne. Ik heb al een beetje rondgekeken voor publieke opladers in de buurt maar heb nog niet veel gevonden in dat gebied. Heeft iemand ervaring met opladen in die streek? aanbevelingen?

bij voorbaat dank.

2. Carl Leermakers

Zocht dit onlangs ook op. In Marche-en-Famenne hebben zowel MacDo als Delhaize gratis Type 2-palen. Heb ze uiteindelijk niet moeten gebruiken.

3. ebullio

ebullio Active Member

Met de NL/BE UMC heb ik al eens in een normaal stopcontact geladen in Vielsalm, ik herinner me dat dat anderen ook al gelukt is in de Ardennen. Verder inderdaad weinig laadpalen daar.

4. fivari

fivari Maker van de Fivari-charger

Voor het zuiden van België raadpleeg je best chargemap.com
    De laadpalen van Ze-Mo kunnen met de TNM pas geactiveerd worden. Delhaize heeft inderdaad een aantal gratis laadpalen die geen identificatie nodig hebben en die 22 kW bieden.

5. Jippe

Jippe Member

Dank voor de suggesties, had idd Chargemap.com al geprobeerd, helaas gaf deze weinig mogelijkheden aan in de buurt dus had gehoopt dat er nog wat additionele tips waren.

Met betrekking tot de UMC, geloof dat ik het "belgische neuter" probleem niet ga ondervinden aangezien ik een Noorse UMC heb (ben een nederlander die woonachtig is in Noorwegen). Bij mij thuis heb ik 230V 3 fase IT netwerk, geen neutraal dus. Laad dus op tussen twee fasen (gewoon stopcontact). Mijn hoop is dan ook dat ik ter plaatse (op de camping) een gewoon stopcontact kan gebruiken. Backup zal dan Marche-en-Famenne laders worden.

Share This Page