Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden in Leuven

This site may earn commission on affiliate links.
Is iemand hier er al ooit in geslaagd om te kunnen laden aan het Blue Corner laadpunt voor de ingang van Sancta Maria op het Herbert Hooverplein in Leuven?
De parkeerplaats aan dat laadpunt staat precies permanent en continu vol met studentenfietsen. Veel te veel om eigenhandig aan de kant te zetten.
Wat kunnen we hieraan doen?
Heeft iemand connecties met Louis Tobback en/of de Leuvense politie?
 
Laden in Leuven is geen enkel probleem. De bleucorner laadpalen zijn betalend en het parkeren ook: tot 21u!
Die laadpaal op het Herbert Hooverplein is inderdaad wat ongelukkig geplaatst, zo dat er geen twee voertuigen kunnen laden.
Alternatieven zijn:
° inderdaad Sint-Jacobsplein, met twee 22 kW-laders en wel voldoende plaatsen, zij het iets te kort.
° Kessel-Lo: De Becker Remyplein
° NMBS-station van Leuven met 6 22 kW laadpalen: gratis laden, betalend parkeren
 
Is dat in parking de bond onder het martelarenplein voor het station ?
Nee, het gaat over de parking van de NMBS die aan de overkant van de sporen te vinden is, toegankelijk via de Martelarenlaan.
Laden kan met het parkeerticket of met de mobib-pas indien de EV-functie geactiveerd is. Die gebruik ik ook regelmatig voor het laden van mijn elektrische scooters.
http://chargemap.com/points/details/station-van-leuven
 
Vandaag eens de parking van de NMBS met laden geprobeerd. Is tijdelijk gratis laden. Prijzen per KWh zouden 0.2Eur / KWh zijn - maar die prijs kan altijd nog aangepast worden.

Kreeg wel geen 22KW (ja - heb dual chargers) - maar 14KW. Was wel voldoende om me vol te laden tegen dat ik uit kinepolis terug was.
2015-07-04 12.46.36.png
2015-07-04 14.29.31.jpg
2015-07-04 14.30.25-2.jpg