Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden in Spanje

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn post even verzetten naar dit forum ; hier wordt duidelijk meer gereageerd :) en je mag gerust in het NL antwoorden !

Has someone experience with the quality of Spanisch electricty at the public charging stations ?

I have already a reliable website to find the public stations, but need to be sure that the standard sensitive cable from Tesla with adapter as needed will do. I would like to avoid to drag all kinds of different cables.
Also end of the year the problem Spain will be solved anyway by the planned superchargers. so to buy those cables just for this trip, would be a waste of money.
If nescesaary, another solution would be that we could rent someones cables for a week of two.
Thank for a quick reply !
 
de betrouwbaarheid van de charging stations in Spanje is slecht. Ik ben vorig jaar naar Alicante gereden met de Tesla, maar voorbij Narbonne was er niks werkend.
Uiteindelijk bij een bandencentale gekomen en aan 16A geladen (rode stekker)

Ik zou proberen ergens zo'n juice box en een chademo adapter te lenen. Dan zou je eigenlijk alles hebben wat je nodig hebt.
Tel daarbij op dat je nu bij Sagrada Familia in Barcelona kunt laden met Chademo mits je een adapter hebt. (een forumlid heeft dit onlangs gedaan)
succes! als de vliegtickets vd zomervakantie niet rap goedkoper worden gaan wij ook rijden :)
 


Has someone experience with the quality of Spanish electricty at the public charging stations ?

Octaangehalte lijkt over het algemeen een stuk hoger te zijn wat alleen voor de P versies een verschil maakt :biggrin:




Thank for a quick reply !


Indien je snel info wil kun je het beste Daniel74 even PM'n. Hij is al meerdere keren naar Spanje met de Tesla geweest.
 
er wordt inmiddels gebouwd in Zaragoza en de Suc in Albacete is open:

albacete_1.png
 
Ik reis in augustus naar Moraira (1u voorbij Valencia) en zou dan nog graag tot in Sevilla en Tarifa doorreizen met de Tesla, om te gaan whalespotten. De geplande uitbreiding zou dit toelaten, maar tot nu toe is er nog niet veel beweging in die regio... Hopelijk komen de SuC's er op tijd, anders is het ter plekke even een ICE huren (wat ik absoluut wil vermijden)... ik neem aan dat niemand hier veel info heeft?
 
Misschien een lichtpuntje dat we dit niet weten. Ik weet niet of er in Spanje scouts actief zijn, zoals bijv. in Duitsland, die de mogelijke locaties afstropen om bouwactiviteiten te zien.

Ze kunnen er zomaar ineens zijn. Le Mans in Frankrijk was er afgelopen week ook zomaar ineens.

Dichter bij huis: we hebben ons door Dordrecht en Hoorn ook aardig laten overvallen :rolleyes:

De meest betrouwbare bron is toch supercharge.info, maar die site geeft niet meer info dan de scouts erin stoppen
 
  • Love
Reactions: SofaSogo
Ik reis in augustus naar Moraira (1u voorbij Valencia) en zou dan nog graag tot in Sevilla en Tarifa doorreizen met de Tesla, om te gaan whalespotten. De geplande uitbreiding zou dit toelaten, maar tot nu toe is er nog niet veel beweging in die regio... Hopelijk komen de SuC's er op tijd, anders is het ter plekke even een ICE huren (wat ik absoluut wil vermijden)... ik neem aan dat niemand hier veel info heeft?
Granada en Cadiz hebben Chademo chargers, toch niet slecht en zeker niet zo slecht dat je er een ICE voor zou willen huren, toch zeker?
European Map – Chademo Association. Wel zorgen dat je een IBIL card te pakken krijgt!IbilCard - Mi zona Ibil

Ik ben binnenkort ook voorbij Valencia (Alicante, Granada, Malaga) en zal daar wel proberen een IBIL card te scoren, al zal ik die zelf waarschijnlijk niet nodig hebben. T.z.t. dus misschien te leen.

Edit: Spain - Charging cards dus het spreekt niet vanzelf dat je chademo kunt gebruiken met een Tesla adapter...

Mocht je zelf meer info vinden, deel dat dan ajb, ik denk alles geregeld te hebben, maar ga liever 150% voorzien op pad.

Edit: online een IBIL kaart aangevraagd, zou 7 dagen moeten duren. Bijzonderheden: u dient een dubbele achternaam te hebben, of een tweede te verzinnen. Ook vragen ze om je fiscaalnummer, en daar moet je NL voor zetten. Geen idee wat er gebeurt als je iets fantaseert. Per creditcard een eerste saldo op te laden. Heb in elk geval al een online dashboard te pakken.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: xveys and robertvg
Dichter bij huis: we hebben ons door Dordrecht en Hoorn ook aardig laten overvallen :rolleyes:

De meest betrouwbare bron is toch supercharge.info, maar die site geeft niet meer info dan de scouts erin stoppen

Precies, Albacete is zojuist ook open gegaan. Staat nog als "onder constructie" op website, maar als je klikt op plaatje om in te zoomen staat deze er al bij als volwaardig lid van de familie.
 
Granada en Cadiz hebben Chademo chargers, toch niet slecht en zeker niet zo slecht dat je er een ICE voor zou willen huren, toch zeker?
European Map – Chademo Association. Wel zorgen dat je een IBIL card te pakken krijgt!IbilCard - Mi zona IbilIMG_20170413_212506.jpg

Ik ben binnenkort ook voorbij Valencia (Alicante, Granada, Malaga) en zal daar wel proberen een IBIL card te scoren, al zal ik die zelf waarschijnlijk niet nodig hebben. T.z.t. dus misschien te leen.

Edit: Spain - Charging cards dus het spreekt niet vanzelf dat je chademo kunt gebruiken met een Tesla adapter...

Mocht je zelf meer info vinden, deel dat dan ajb, ik denk alles geregeld te hebben, maar ga liever 150% voorzien op pad.

Edit: online een IBIL kaart aangevraagd, zou 7 dagen moeten duren. Bijzonderheden: u dient een dubbele achternaam te hebben, of een tweede te verzinnen. Ook vragen ze om je fiscaalnummer, en daar moet je NL voor zetten. Geen idee wat er gebeurt als je iets fantaseert. Per creditcard een eerste saldo op te laden. Heb in elk geval al een online dashboard te pakken.
 
Ik ga eind mei naar Noord Spanje (Cantabrië, Asturië). Superchargers houden op in Bayonne/Burgos, dus extra maatregelen zijn nodig. Neem het zekere voor het onzekere. Vier passen aangevraagd:
- Ibil
- EDP
- Urbener
- Viesgo.

De eerste drie heb ik binnen, de vierde (Viesgo) kan ik afhalen op het kantoor in Santander (Paseo Pereda). Onderweg ook nog een Parador (Fuente Dé) waar ik kan opladen en in Léon een hotel bij de parking Plaza Mayor, waar opgeladen kan worden (zie electromaps). Heb inmiddels ook contact gelegd met Daniel74. Moet goed komen zo ;-)
 
Heb in barcelona onder de arc de triomf geparkeerd en gewoon geladen (220V) met 9kmh
Later in het hotel mocht ze in de kelder staan en heb ik mijn 220 verlengsnoer gebruikt en weer volgedruppeld met 9 kmh.
Verder SuC in Gerona.
 
View attachment 225981 Ik ga eind mei naar Noord Spanje (Cantabrië, Asturië). Superchargers houden op in Bayonne/Burgos, dus extra maatregelen zijn nodig. Neem het zekere voor het onzekere. Vier passen aangevraagd:
- Ibil
- EDP
- Urbener
- Viesgo.

De eerste drie heb ik binnen, de vierde (Viesgo) kan ik afhalen op het kantoor in Santander (Paseo Pereda). Onderweg ook nog een Parador (Fuente Dé) waar ik kan opladen en in Léon een hotel bij de parking Plaza Mayor, waar opgeladen kan worden (zie electromaps). Heb inmiddels ook contact gelegd met Daniel74. Moet goed komen zo ;-)
Zo, jij bent productief bezig geweest! Urbener en Viesgo zijn nieuwe netwerken die vooralsnog enkel in Cantabrië actief zijn, niet? Zijn de passen niet gekoppeld aan een (maand)abonnement?

Het is overigens een bloody shame dat je enkel voor de Noordkust van Spanje al 4 verschillende passen nodig hebt. Interoperabiliteit is nog onbekend.