Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden in Spanje

This site may earn commission on affiliate links.
Inmiddels onverwacht vroeger teruggekeerd uit spanje vangen Corona.
Op de heenweg heel veel moeten laden want er was zware tegenwind de gehele route van 2550km leek het wel.
Gemiddeld verbruik 234Wh/km terwijl wij niet harder hebben gereden dan 120 in nl, 120 in B, daarna maar teruggegaan naar 115 in F en E.
Het was ook maar 6 °C en wolkbreuken.
Terug een heel ander beeld, met 120km/h en buiten temp van 22°C de eerst 400km 225Wh/km, daarna teruggegaan naar 110km/h en zowaar het verbruik daalde naar 180Wh/km zelfde weer en weg omstandigheden.
Onderweg kwam de melding dat de SuC in Bayonne buiten gebruik was en toen maar even daarvoor een nacht geboekt in een gloednieuw Campanille hotel in Saint Jean-de-Luz met gratis opladen. Inchecken zonder personeel te spreken, een prima accommodatie. (nooit gedacht van een hotel van deze keten.
Vanaf Senlis was het wee omgeslagen en steg het verbruik weer naar 220Wh/km bij een snelheid van 110km/h tegenwind en regen.
De SuC in Lille was ook buiten gebruik.
Nu is het wachten tot de SuC bij Salamanca gereed is, zodat je niet meer hoeft om te rijden.
Al met al is het prima te doen.
 
Goedemorgen iedereen. Misschien een topic dat al de revue heeft gepasseerd, maar dat ik dan niet kan terugvinden.
Met de Tesla in Spanje opladen. De reis gaat naar noord Spanje. Je hebt dan wel Girona supercharger maar daar waar wij zitten zal toch eens aan een locale laadpaal wat elektra moeten worden gehaald. onder meer op plug share gekeken en dan kom ik bij laad locaties de opmerking tegen "Laden via EVCharge App". Nu heb ik NewMotion (ShellRecharge), Plug Surfing, ChargeMap en ChargePoint.

Weet iemand of je met deze kaarten daar kunt opladen OOK als er bij Plug share de opmerking over de EVCharge app staat?
Weet iemand of daar mijn laad kaarten worden geaccepteerd?
Weet iemand of je dan daar wel met pinpas of creditcard kan betalen voor het laden?
Weet iemand wat EVCharge App is en of dat van toegevoegde waarde zou zijn voor een vakantie reis naar Spanje?

Bedankt alvast voor het meedenken.
 
Goedemorgen,

Deze zomer ga ik ook met de tesla naar noord Spanje en ik heb een token van Electromaps.


Of het allemaal werkt ga ik meemaken deze zomer.
 
  • Like
Reactions: mrfra62
Screenshot_20210711-125743_Chrome.jpg
 
Wij overwinteren in Spanje en nog nooit moeilijkheden met laden gehad. Shell Recharge werkt overal.
Verder hebben wij de Iberdrola APP (zij hebben geen kaart) en IBIL (met kaart)
De 11Kw laders van Iberdrola zijn meestal gratis.
Wel even opletten bij de Iberdrola 50Kw laders, eerst de App starten en dan kijken welke lader aangeeft dat men laden kan (Cambrills)
 
  • Informative
Reactions: Maarten
Wij gaan volgende maand even naar Spanje. Hoe kan men laden aan de palen van Iberdrola? Is enkel het installeren van app nodig, of ook een bijkomend abonnement (wat enkel kan met Spaanse identiteitskaart)? Er is een (gratis) 22kW laadpaal niet ver van ons hotel, waar we gebruik van willen maken... Ook een 50kW snellader die via de app € 0,39/kWh kost en via Shell Recharge kaart maar liefst € 0,76.
 
Wij gaan naar Villajoyosa. Het is 110km naar supercharger in Murcia, of 55km naar deze in Ondara. Beide vind ik net te ver om "even te gaan laden"... Net ontdekt dat ons hotel ook laadpalen heeft, schappelijk geprijsd aan € 0,33/kWh. We zullen redelijk wat plaatselijke kilometers rijden (op zoek naar vastgoed) dus komt mooi uit...
 
Wij gaan naar Villajoyosa. Het is 110km naar supercharger in Murcia, of 55km naar deze in Ondara. Beide vind ik net te ver om "even te gaan laden"... Net ontdekt dat ons hotel ook laadpalen heeft, schappelijk geprijsd aan € 0,33/kWh. We zullen redelijk wat plaatselijke kilometers rijden (op zoek naar vastgoed) dus komt mooi uit...
Genieten! in December naar Malaga geweest en daarna Zuid Portugal. Fijne vakantie.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Iberdrola heeft wel een App maar geen kaart. Ook is het verstandig om een bank account op te geven en geen kredietkaart, dit omdat men dan steeds een verificatie code moet ingeven (via een SMS bericht) Iberdrola werkt overigens ook met Shell Recharge.
Een bijkomend voordeel van Iberdrola is dat de 11Kw laders veelal nog gratis zijn (bijvoorbeeld in La Cala Finestrat vlakbij Villajoyosa)
Carrefour heeft een gratis 11Kw lader , maar die is de laatste tijd steeds bezet door een ID4 en verder. We zijn nu meer als 4 maanden in Spanje en steeds gratis geladen. voor de rest: weather Benidorm 8 days: Rain risk - Wind - UV index - Sunshine hours
 
Last edited:
...
Waar gaan WIJ volgende maand naartoe in Spanje? Misschien overlappen we elkaar ergens.

Wij vertrekken eind maart naar Murcia en komen begin juni terug...
In Murcia zitten we op een 40 km van een SuC. Als er niet iets anders bruikbaar in de buurt is, dan gebruiken we die wel...
Wij hebben ons huisje in Toscane te koop gezet. Nu ons pensioen nadert willen we toch ergens vertoeven waar het ook in de winter warm is. Daar hebben we ons toch wel op verkeken.

We zijn net terug van een trip naar Alicante, Transavia, shoot me!, en hebben de Costa Blanca en Calida bezocht en San Javier kon ons goed bekoren.

Uiteraard gaan wij straks met onze M3 er naar toe, tweedaagse reis. Weet iemand een goed hotel om te overnachten? Verder lijkt er, dank @Krisja, een SuC redelijk nabij te liggen. Volgens Travelcard is het aantal laadpalen redelijk beperkt. Klopt dat?
Nog tips? Bedankt voor het meedenken. De reis zelf zal via SuC's probleemloos verlopen.
 
De reis zelf is zeker geen probleem. ook dit jaar deden we eind maart de trip naar Sucina, Murcia enkel en alleen op SuC. begin juli zullen we terug naar België rijden. In de tussentijd laden we hier net zoals vorig jaar, gratis bij Iberdrola in El Palmar en aan de Yachting van San Pedro del Pinatar. Tijdens het winkelen in de Lidl of Dos Mares in San Javier, kan er wat bijgeladen worden aan de lidl.
Ook wordt er in het eerste kwartaal 2023 (wat dus net om is) een SuC in San Javier, dat is op 16 km van waar we zitten (Hacienda Riquelme golf resort) geopend. Deze moeten we ook nog eens gaan bezoeken of die al klaar is (ja, ook Spanje werkt soms in Elon-tijd)

Overnachten deden wij in Rosas in een oude boerderij (Hotel Mas Palou wat vorig jaar een dikke 9/10 verdiende en dit jaar een schrale 4/10), omgevormd tot een leuke verblijfplaats voor één nacht.
 
De reis zelf is zeker geen probleem. ook dit jaar deden we eind maart de trip naar Sucina, Murcia enkel en alleen op SuC. begin juli zullen we terug naar België rijden. In de tussentijd laden we hier net zoals vorig jaar, gratis bij Iberdrola in El Palmar en aan de Yachting van San Pedro del Pinatar. Tijdens het winkelen in de Lidl of Dos Mares in San Javier, kan er wat bijgeladen worden aan de lidl.
Ook wordt er in het eerste kwartaal 2023 (wat dus net om is) een SuC in San Javier, dat is op 16 km van waar we zitten (Hacienda Riquelme golf resort) geopend. Deze moeten we ook nog eens gaan bezoeken of die al klaar is (ja, ook Spanje werkt soms in Elon-tijd)

Overnachten deden wij in Rosas in een oude boerderij (Hotel Mas Palou wat vorig jaar een dikke 9/10 verdiende en dit jaar een schrale 4/10), omgevormd tot een leuke verblijfplaats voor één nacht.
Thnx. Er is dus meer dan de app aangeeft. Heb je er een tweede woning? Laden aan huis kan natuurlijk ook.
 

de nada...

Er is dus meer dan de app aangeeft.

Vorig jaar hebben we het aangedurfd om door te rijden tot in Tarifa (13 km van Marokko) en we zijn terug thuis geraakt 😀
Het is niet dat er op elke hoek een snellader staat in Spanje, maar met een beetje planning kan je hier overal geraken.
In juli gaan we van hieruit (Sucina) terug naar het noorden van Spanje voor een extra maandje. Castillonroy is een plaats waar het paard van Christus nog niet is geweest (en dat was een ezel), hoe het daar gaat verlopen met laden zullen we moeten afwachten.

Heb je er een tweede woning?

Neen, wij beperken ons tot het gemak van huren.
Laden aan huis kan natuurlijk ook.

Ook al hebben we een garage in ons appartement, laden aan "huis" is hier niet toegestaan.
 
  • Like
Reactions: Enzo63
de nada...



Vorig jaar hebben we het aangedurfd om door te rijden tot in Tarifa (13 km van Marokko) en we zijn terug thuis geraakt 😀
Het is niet dat er op elke hoek een snellader staat in Spanje, maar met een beetje planning kan je hier overal geraken.
In juli gaan we van hieruit (Sucina) terug naar het noorden van Spanje voor een extra maandje. Castillonroy is een plaats waar het paard van Christus nog niet is geweest (en dat was een ezel), hoe het daar gaat verlopen met laden zullen we moeten afwachten.



Neen, wij beperken ons tot het gemak van huren.


Ook al hebben we een garage in ons appartement, laden aan "huis" is hier niet toegestaan.
Erg bedankt. Huren is ook een optie, geen gedoe met allerlei randzaken. Maar in geval van emigratie, dat is over een aantal jaren wel een reële optie, wil je toch in je eigen bed liggen. Nu moet ik wel Spaans gaan leren, net nu ik me redelijk kan redden in il italiano.
 
  • Funny
Reactions: Krisja
De streek waar jij het over hebt kom je met Engels overal. De Britten hebben hier het pad enkele decennia geleden al geëffend
Ja, denk dat bijna 90 procent Brits is. Maar ik vind het persoonlijk wel fatsoenlijk om op zijn minst iets te kunnen bestellen in het Spaans. We zaten in een tapasbar in Elche, mooie stad trouwens, maar daar was Engels een ramp.

Om even on topic te blijven, even kijken nog of er een SeC in de buurt is.
 
  • Love
Reactions: Krisja