Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden Lauwersoog

This site may earn commission on affiliate links.
Op de parkeerplaats bij het vertrekpunt staat een dubbele laadpaal.

Lauwersoog.JPG
 
Ik ga binnenkort vanuit regio Den Haag richting Lauwersoog voor een paar dagen Schiermonnikoog. Weet iemand of je daar ook kan laden zodat ik ook weer naar huis kan? :biggrin:

Ik heb daar ook geladen vorig jaar en was prima. Parkeren is gratis als je aan de laadpaal staat!
Lastige is dat je natuurlijk eigenlijk plaats moet maken voor andere auto's die willen laden als je zelf nog op het eiland bent... :wink:
 
Ik zat er een week in de buurt in een Bungalow park. Kon dus bij de bungalow laden en dat was voldoende. Ben er een paar keer geweest en heb maar 1x een auto aan de paal gezien. Hier zouden ze nu juist wel zonder problemen wat 3,7kW paaltjes neer kunnen zetten. Zal meestal voldoende zijn.
 
Idd het probleem: kan je dagen lang aan zo'n paal staan? Ik heb er zelf gestaan met een rondje wadlopen, dus een uurtje of acht. Ik had wel echt stroom nodig, dus zat op de heenweg met enige spanning te kijken op de app of de paal niet bezet zou raken.
Je kan een briefje op je auto plakken met je nummer, als iemand belt met je app de auto open doen, zodat de bezoeker de stekker kan loshalen en via de parkeerplaats erachter (het zijn twee rijen) alsnog kan laden. Moet je wel vertrouwen dat iemand niet je auto leeghaalt :)
 
Je kunt op afstand het laadklepje openen. Zou de kabel ook ontgrendelen dan? Kan de ander op jou kosten laden want de paal ontgrendelt pas met je laadpas... Die zou je dan in de auto achter moeten laten en erop vertrouwen dat die ook niet verdwijnt:confused:.

Ja, zo snel had ik dan weer niet gedacht :). Inderdaad moet je iemand vriendelijk vragen de kabel los te maken en in de auto te leggen. Of dat goed gaat... En niet alle laadstations laten de kabel los zonder pasje, dus dan moet je die ook nog in de auto laten liggen..

Ok, niet een heel sterk idee :tongue: