Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden op 3x 230 Volt

This site may earn commission on affiliate links.
Ok, nog eens de simpele uitleg.
3 fase 230 volt bij 32 ampère (jij hebt hoofdzekering 40amp dus kan gewoon)

3x230x32=22.080 = 22 KILO(1000) watt.

De rode plug is 3x230x16 = 11kW

Een Renault Zoë kan zelfs op 3x230x63= 43kW. Max kilometers is afhankelijk van laadvermogen en verbruik auto. Een Renault Zoë kan op zijn 22kW accu gemiddeld 120km. Een tesla haalt ongeveer 90km gemiddeld op 22kW en dat is de befaamde 100km rated.

Dus een Zoë kan 200km per uur laden aan 43kW. Theoretisch dan want 22kW accu en eerste en laatste 5% ongeveer gaan langzamer.

OK, lijkt me duidelijk. Zoals je zegt is het die befaamde 100km/u die ik wil halen that's it. Nothing more, nothing less.
Zoals ik je had ge-quote 3F230V32A = 22kw en dus 100km/u without a prob.. Thanks.
Dat is dus wat betreft die 2 vertegenwoordigers niet mogelijk. Dus als de mensen die het verkopen het nog niet weten, hoe kan ik als leek mij dan hier tegenover verdedigen? Ik heb zelfs meermaals naar het forum verwezen...

@S-19910
Inderdaad de CEE32 is dus beperkt op 16A. Daarom wou ik zeker zijn of ik al dan niet die befaamde 100km/u kan halen met een 22kw laadpunt. Zonee, dan was een overbodige kost imho.

Wat betreft de Zoë ga ik me niet in verdiepen daar dat ik al moeite heb met de mogelijkheden van de S.
 
Ergens wil ik ook starten met de CEE32 maar langs de andere kant wil ik ineens de juiste en beste oplossing.

Wel, als je een rode CEE16 installeert kan je daarin de Tesla UMC stoppen en tot 50 km/u laden. Een rode CEE16 is wat Tesla zelf adviseert in het geval je een oplossing zoekt om enkel met de UMC te laden.

Als je een rode CEE32 installeert heb je een verloopkabeltje nodig van CEE32 naar CEE16 om de Tesla UMC te kunnen gebruiken. Het voordeel van een rode CEE32 is dat je elektrische installatie er op zal voorzien zijn om, eventueel later, een laadstation van 22kw te plaatsen. Dat laadstation vervangt dan de CEE32.

Op het werk komt er zonder problemen een laadpunt 22kw 3F400V+N.
Graag wil ik dit thuis dan ook zodat ik tijdens mijn vakanties toch thuis kan opladen..

Als het dat is wat je hebt gevraagd qua verzwaring, dus 3F400V+N aan minstens 40A (50A als je helemaal safe wil zijn), en je kan het krijgen, dan is dat perfect.
 
Het verschil tussen driefasig 230 en 400- lees deze tread eens driefasig...

Inderdaad, ik heb reeds heel het forum afgeschuimt en kwam elke keer uit op een andere conclusie. Blijkbaar komt het niet vaak voor zoals bij mij 3F230V40 waarbij er al reeds een nulleider aanwezig is. Meestal moet je dan een scheidingstransfo nemen die deze creërt. Maar hier heb je dan die piek van min. 50A nodig etc etc..

Het forum staat vol met info maar ik vond nergens een straight answer op mijn vraag. Yes or no answers.. Keep it simple :smile:
Zelfs nu wordt er geantwoord met Renault Zoë vergelijkingen..

Ik vrees dat ik uiteindelijk JPET zijn voorbeeld ga nemen en starten met de CEE32. Ik zal toch op het werk aan 100 kunnen laden en met een SuC op komst op 5min van mijn deur mag ik niet klagen he mannen.

- - - Updated - - -

Wel, als je een rode CEE16 installeert kan je daarin de Tesla UMC stoppen en tot 50 km/u laden. Een rode CEE16 is wat Tesla zelf adviseert in het geval je een oplossing zoekt om enkel met de UMC te laden.

Als je een rode CEE32 installeert heb je een verloopkabeltje nodig van CEE32 naar CEE16 om de Tesla UMC te kunnen gebruiken. Het voordeel van een rode CEE32 is dat je elektrische installatie er op zal voorzien zijn om, eventueel later, een laadstation van 22kw te plaatsen. Dat laadstation vervangt dan de CEE32.



Als het dat is wat je hebt gevraagd qua verzwaring, dus 3F400V+N aan minstens 40A (50A als je helemaal safe wil zijn), en je kan het krijgen, dan is dat perfect.

3F400 is bij mij thuis beschikbaar met een prijskaartje van +-€8000 :crying:. Op mijn werk komt dit wel binnen (industrieterein).
Het zwaarste dat ik thuis kan krijgen van eandis is dus 3F230V40A jammer genoeg want ik had ook graag iets meer marge.. So be it.

Maar aangezien ik met deze opstelling thuis de (zoals pvh het zegt) befaamde 100 kan halen. Dan is er geen enkel probleem meer voor mij :biggrin:. Nu nog die vertegenwoordiger overtuigen.. Want hij gelooft er geen kl**** van... Wat ik op zijn minst bizar vind.

Graag wil ik iedereen bedanken voor zijn begrip voor mijn onwetendheid, we hebben hier op het forum veel te veel bomen staan. :tongue:
 
Wat betreft de Zoë ga ik me niet in verdiepen daar dat ik al moeite heb met de mogelijkheden van de S.

Was alleen naar bedoeld om aan te geven dat 100km voor een Tesla anders is dan 100 km voor een Zoe. (Of welk merk dan ook) als je te maken hebt met mensen welke voor plug-in hybrides oid laadstations hebben geïnstalleerd en niet weten dat een tesla of Zoë 22kW kunnen laden je jezelf moet beperken tot de kW en niet km. Iedere auto heeft met 22kW een ander bereik.
 
Was alleen naar bedoeld om aan te geven dat 100km voor een Tesla anders is dan 100 km voor een Zoe. (Of welk merk dan ook) als je te maken hebt met mensen welke voor plug-in hybrides oid laadstations hebben geïnstalleerd en niet weten dat een tesla of Zoë 22kW kunnen laden je jezelf moet beperken tot de kW en niet km. Iedere auto heeft met 22kW een ander bereik.

Ja dat heb ik zeker begrepen, maar dat is net wat ik wou zeggen over al die bomen. Daar dat dit een Tesla forum is, en dat de S dus die befaamde 100km/u als "top" laadsnelheid voor thuis heeft. Met dual charger dan want dat is dan ook weer een factor. Gebruiken ook de meeste mensen deze term. Hoe een fisker, i3, i8 of een zoë zal laden aan 22kw is niet echt on topic. Eerder informatief, daar dat ik een gerichte vraag stelde verwachtte ik ook zo'n antwoord.

Aangezien 3F230V40A +N eerder zeldzaam is en ik op het forum geen info over vind vraag ik het maar gewoon even.
Nogmaals, die vertegenwoordigers zweren er bij dat 100km/u niet haalbaar is. Wat doe je dan als leek? Ja knikken en betalen?
Nu stap ik met uw info naar hun en zal ik hopelijk toch wel dat magische cijfer 100 halen.
 
3F400 is bij mij thuis beschikbaar met een prijskaartje van +-€8000 :crying:. Op mijn werk komt dit wel binnen (industrieterein).
Het zwaarste dat ik thuis kan krijgen van eandis is dus 3F230V40A jammer genoeg want ik had ook graag iets meer marge.. So be it.

Aangezien 3F230V40A +N eerder zeldzaam is en ik op het forum geen info over vind vraag ik het maar gewoon even.
Nogmaals, die vertegenwoordigers zweren er bij dat 100km/u niet haalbaar is. Wat doe je dan als leek? Ja knikken en betalen?
Nu stap ik met uw info naar hun en zal ik hopelijk toch wel dat magische cijfer 100 halen.


momentje.... 8.000€ voor 3F400 ?? Wie heeft die prijs opgegeven ? Eandis ? Dat willen ze de kosten van een grondkabel van het onderverdeelstation naar jouw huis aanrekenen.

het lijkt dus dat je wel degelijk 3*220V+N hebt, en geen 3*380V+N ! (ik bedoel 220V lijnspanning, tussen twee fazen)
in dat geval heb je wel degelijk prijs ! Dan kan je -zonder transfo- enkel monofaze laden, op 1*32A. met de blauwe stekker op de UMC. Dat is goed voor +/- 32km/u ! (nog een ander getal:wink:)

Om driefazig te laden heeft de model-S echt wel 3*380V nodig.
(het voordeel dat jij hebt met 3*220V+neuter : in dit geval volstaat een auto-transfo ipv een scheidingstransfo, die is veel goedkoper)

Puurs is wat uit de richting, kan je mij een foto doormailen van uw meterkast ?
of nog beter : kom vanavond naar de 1st Tuesday.
 
Last edited: