Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden op zonne-energie op reis

This site may earn commission on affiliate links.
Kort rekensommetje.

Ze beloven 1600W voor de hele set, dus stel dat dat 200Wp panelen zijn. 8x200Wp in volle zon aan 25 graden geeft zo een set een opbrengst van 1,6kWh per uur laden.

Een supercharger ga je er dus niet mee over slaan, maar als je een dag (8u) staat te kamperen in volle zon haal je er 80km range uit voor je Model 3.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Kort rekensommetje.

Ze beloven 1600W voor de hele set, dus stel dat dat 200Wp panelen zijn. 8x200Wp in volle zon aan 25 graden geeft zo een set een opbrengst van 1,6kWh per uur laden.

Een supercharger ga je er dus niet mee over slaan, maar als je een dag (8u) staat te kamperen in volle zon haal je er 80km range uit voor je Model 3.
Zou ook voldoende kunnen zijn voor woon werk
 
Kort rekensommetje.

Ze beloven 1600W voor de hele set, dus stel dat dat 200Wp panelen zijn. 8x200Wp in volle zon aan 25 graden geeft zo een set een opbrengst van 1,6kWh per uur laden.

Een supercharger ga je er dus niet mee over slaan, maar als je een dag (8u) staat te kamperen in volle zon haal je er 80km range uit voor je Model 3.
80 Km range per 8 uur tijdens kamperen zou mooi zijn. Even los van verlies bagageruimte bezien...


De rooftop voor de Model 3 doet 25 miles per dag.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: job-lek
Ik zie nu nog geen echte noodzaak om dit te kopen, maar dat kan in de toekomst snel veranderen. Machtig mooie ontwikkelingen! Ik sluit zelfs niet uit dat het ooit een optie af-fabriek gaat worden.
 
Ik wil op vakantie wel iets anders doen dan zonnepanelen in de juiste richting zetten en zorgen dat er geen schaduw op valt. Laat staan dat ik dan ook nog eens range en bagageruimte verlies om het mee te zeulen Dan inderdaad liever wat extra opbrengst van de zonnepanelen op het dak heel het jaar door.
 
heb e een mailtje gestuurd om wat meer info te krijgen over montage, verbinding met batterijsysteem en impact op garantie
Hello Job!

The rooftop panel will be installed using a similar process as the Tesla roof rack.

It will connected to the electrical system internally using a Y splitter.

It will not void any Tesla warranty.

Thanks for your questions and your support!



--
- The EV Solar Kits Team
 
  • Informative
Reactions: Mars2020