Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden stopt steeds

This site may earn commission on affiliate links.
Beste medeforum leden,

Sinds gisteren heb ik bij het thuis laden steeds last van het " stoppen" van het laden. Ik zet hem dan via de app weer aan maar na 10 minuten stopt deze weer. Ik heb 3fase 16a op een aparte groep en heb dit probleem met deze en de vorige Tesla MS nooit gehad.

Is het denkbaar dat het probleem niet "thuis" zit maar in de auto, of kan het niet anders dan aan mijn thuis situatie liggen (al weet ik dan niet wat, er is niets veranderd)

Thnx!
 
Misschien nog handig te melden hoe je laadt? Met een rode plug of via een TWC? Rode stekkers kunnen slijten als je steeds je kabel erin steekt en eruit haalt? Uitsluiten is het devies...dus andere kabel proberen...andere Tesla aan jouw kabel laten laden en ook met een andere kabel. Eventueel kijken of het probleem bij publieke laders met je Type2 kabel ook voorkomt.

Kan ook prima thuis zitten, maar zonder testen kom je er niet achter denk ik.
 
Ooit Jedlix actief gehad? Tesla paswoord wijzigen is de oplossing.
Zie ook hier: Tesla Supercharger netwerk
Er is een bug bij Jedlix die er voor zorgt dat wanneer de Jedlix verwijderd wordt van de smartphone, het laden om de tien minuten gestopt wordt.
Doel was om niets meer te doen bij verwijderen vd app of bij ‘slim laden’ afgevinkt.
Door een foutje is dit ‘niets doen’ blijkbaar geprogrammeerd als ‘niet meer laden’.
Ze blijven pollen om de tien minuten vanaf hun server. Dat is dan ook de frequentie waarop het laden uitschakelt.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Phofstee and Tozz
Ik merk dit ook af en toe, maar als je laadpaal op je slimme meter aan is gesloten zal hij af en toe stoppen met laden als bijvoorbeeld je wasmachine gaat centrifugeren of iets dergelijks. Bij mij start het laden vanzelf weer als er meer capaciteit is.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
I ordered my model Y on 1/05/2019, payed the 2000 eur deposit. Happy i was!
Only some 2-3weeks later there it was... the toeing hook. Only from the factori...
Almost a full option, the 2 extra ( till seven seats) auto pilote performance version etc...
But... kwestion is what to do with this order because i like to have a toe hook... how should i behave now, because i DO like to have mine
with a towbar.... can anyone advise me pls?
 
  • Disagree
Reactions: Hbrink