Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden tot 80-90 of 100%

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo,
Ik heb gisteren mijn MX op mogen halen in Tilburg. Het was geen uitlevering maar echt ophalen. Hier heb je de sleutel. Zo werkt ie. En 5 min later stond ik buiten :-(
Maar alla het is druk. Wat ze mij nog wel even vertelde is dat ze het laden beperkt hebben tot 90 % omdat dit beter is.
Mijn vraag is dan ook. Klopt dit? Is dat omdat hij nieuw is? Wat is jullie ervaring en hoe doen andere dit?
 
Hallo,
Ik heb gisteren mijn MX op mogen halen in Tilburg. Het was geen uitlevering maar echt ophalen. Hier heb je de sleutel. Zo werkt ie. En 5 min later stond ik buiten :-(
Maar alla het is druk. Wat ze mij nog wel even vertelde is dat ze het laden beperkt hebben tot 90 % omdat dit beter is.
Mijn vraag is dan ook. Klopt dit? Is dat omdat hij nieuw is? Wat is jullie ervaring en hoe doen andere dit?

Ik neem aan dat ze bedoelen dat ze de charging level op 90% hebben gezet, dit is inderdaad beter voor het dagelijkse laden.
Batterijen vinden het niet heel lekker om telkens helemaal tot 100% geladen te worden en dan langere tijd vol te staan.
Je kan bijvoorbeeld vlak voordat je een lange trip gaat doen de charge level tot 100% verhogen. En daarna weer terugzetten naar 90%.
Helemaal tot 0% leeg rijden en hem dan leeg laten staan is eigenlijk nog erger.

upload_2018-12-12_11-6-13.png
 
Hallo,
Ik heb gisteren mijn MX op mogen halen in Tilburg. Het was geen uitlevering maar echt ophalen. Hier heb je de sleutel. Zo werkt ie. En 5 min later stond ik buiten :-(
Maar alla het is druk. Wat ze mij nog wel even vertelde is dat ze het laden beperkt hebben tot 90 % omdat dit beter is.
Mijn vraag is dan ook. Klopt dit? Is dat omdat hij nieuw is? Wat is jullie ervaring en hoe doen andere dit?
geen rondleiding?
 
Ik heb hem op dit moment op 80% (2 streepjes van het eind) staan volgens mij. Hij stond voorheen op 90% (1 streepje van het eind) maar de auto sugereerde op een gegeven moment om hem lager te zetten ivm mijn dagelijks gebruik.
Zet hem alleen hoger als ik een lange trip in het vooruitzicht heb.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Hallo,
Ik heb gisteren mijn MX op mogen halen in Tilburg. Het was geen uitlevering maar echt ophalen. Hier heb je de sleutel. Zo werkt ie. En 5 min later stond ik buiten :-(
Maar alla het is druk. Wat ze mij nog wel even vertelde is dat ze het laden beperkt hebben tot 90 % omdat dit beter is.
Mijn vraag is dan ook. Klopt dit? Is dat omdat hij nieuw is? Wat is jullie ervaring en hoe doen andere dit?
Slecht hoor, op deze wijze en Tesla uitleveren aan mensen die voor het eerst een elektrische auto gaan rijden!

Antwoord op de vraag is hierboven al gegeven!
 
Het vreemde is alleen dat wanneer je paar dagen alleen korte stukjes rijdt je systeem adviseert om niet iedere dag tot 90% te laden

In dat geval idd beter om rond de 50% te blijven....daar waar de batterij zich echt het prettigst voelt....

Ik zie het zo: Rond 50 ideaal... tussen 20 en 80 voor 99% ideaal... tussen 10 en 90 voor 90% ideaal boven 90 en onder 10 niet meer ideaal :) ... en alleen zo kort mogelijk indien nodig....
 
  • Like
Reactions: Gompie23
Dat is allemaal idd beter voor de batterij. Er is echter ook zo iets als zorgeloos rijden en comfort. Mijn auto heeft 90000km, bij het afleveren had ik 362 km range op 90%, nu 342 km range. En dat is vooral gedaald in de eerste paar maanden. Laden boven de 90% doe ik zelden, tenzij voor een lange trip. Echter als ik laad, dan is het tot 90%. Ik rij dikwijls lager dan 10% lading, en zit niet elke nacht de laden tot de 'ideale' 70 or 80%. Ook zal ik ongeveer de helft geladen hebben bij SuCs. Al dat snel laden zou ook slecht zijn voor de batterij? Je moet er dus niet al te hard aan denken, gewoon doen. Het enige waar je best op let is niet boven de 90% gaan.