Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lak op de motorkap laat los

This site may earn commission on affiliate links.
Ben benieuwd hoe dit afloopt. Bij mij ziet het er aan de rechterkant bij het achterwiel vergelijkbaar uit als op jouw plaatjes in post #16. Ik heb zelf nog geen actie ondernomen, maar het lijkt me echt een geval van slechte hechting van de zwarte lak. Ik meen eerder soortgelijke afbeeldingen gezien te hebben in het Engelstalige deel van dit forum. Dat het op dezelfde plaats voorkomt, geeft aan dat er een zwak punt in Tesla's lakproces zit.
Bij mij zit er geen leasemaatschappij tussen, dus zal zelf de discussie met Tesla aan moeten gaan. Dat is iets waar ik niet erg naar uitkijk...
 

Attachments

  • lak dorpel.jpeg
    lak dorpel.jpeg
    725.1 KB · Views: 94
  • Informative
Reactions: Sahino
Ben benieuwd hoe dit afloopt. Bij mij ziet het er aan de rechterkant bij het achterwiel vergelijkbaar uit als op jouw plaatjes in post #16. Ik heb zelf nog geen actie ondernomen, maar het lijkt me echt een geval van slechte hechting van de zwarte lak. Ik meen eerder soortgelijke afbeeldingen gezien te hebben in het Engelstalige deel van dit forum. Dat het op dezelfde plaats voorkomt, geeft aan dat er een zwak punt in Tesla's lakproces zit.
Bij mij zit er geen leasemaatschappij tussen, dus zal zelf de discussie met Tesla aan moeten gaan. Dat is iets waar ik niet erg naar uitkijk...
Heel vervelend om te zien dat ik niet de enige ben, tegelijkertijd veel succes met de discussie die je met Tesla gaat voeren.
Laat je het weten wat de uitkomst is?
 
  • Like
Reactions: PieterH
Lijkt er wel op dat de kleur lak ook het probleem zou kunnen zijn. Toen ik mijn M3 februari 2019 afhaalde liet een van de medewerkers in Tilburg (terwijl hij de rode kleur van mijn M3 prees) zich ontvallen, dat dat zwart niet zo best was. Een klant vlak voor mij had namelijk met de rits van een jack bij het rondom bekijken van de af te leveren zwarte M3 een kras in de lak getrokken :eek:.
 
Lijkt er wel op dat de kleur lak ook het probleem zou kunnen zijn. Toen ik mijn M3 februari 2019 afhaalde liet een van de medewerkers in Tilburg (terwijl hij de rode kleur van mijn M3 prees) zich ontvallen, dat dat zwart niet zo best was. Een klant vlak voor mij had namelijk met de rits van een jack bij het rondom bekijken van de af te leveren zwarte M3 een kras in de lak getrokken :eek:.

Dat is exact de reden waarom ik toen wit gekozen heb. Dit was een optie maar net voor de levering werd wit standaard en kreeg "ik" het geld terug.

Wit zou multilayer zijn waar zwart single layer of zoiets...rood was nog "beter"
 
Dit is zeker niet normaal en snap ook echt niet dat Tesla hier niet hun verantwoordelijkheid neemt. Al deze voorbeelden hier zijn toch overduidelijk een probleem in de lak. Zou wat mij betreft gewoon onder garantie hersteld moeten worden. Ook al was het bij aflevering niet zichtbaar. Je kunt bij aflevering niet onder de lak kijken natuurlijk.. Erg slecht dit weer van Tesla.

Gelukkig bij de mijne (nog) niets te zien (is een blauwe). Maar ben wel al aan het denken om er maar een wrap overheen te doen, voor de bescherming en ook gewoon leuk om iets anders te hebben dan anderen. Heb helaas ook van blauwe Tesla's al genoeg foto's gezien waarbij er flinke plekken lak weg zijn.
 
Dat is exact de reden waarom ik toen wit gekozen heb. Dit was een optie maar net voor de levering werd wit standaard en kreeg "ik" het geld terug.

Wit zou multilayer zijn waar zwart single layer of zoiets...rood was nog "beter"
Ik hoorde in april bij de aflevering ook dat zwart niet al te best was. Toen was wit nog niet de standaard en vond ik het zonde om bij te betalen voor de lak. Met de kennis van nu had ik daarin wel een andere keuze gemaakt.

Hoe dan ook het is een leasebak, dus dat scheelt. Wat wel vervelend is dat ik de eerste 4 maanden 2-3x in de week bij het sec in Amsterdam stond om de gebreken en afleverschade geadresseerd te krijgen. Na 4 maanden opgegeven. Telkens als er nu iets met de m3 aan de hand is krijg ik al Tesla stress. Oplossen van pr9blemen gaat zo moeizaam of gewoon niet helaas.
 
Dat begrijp ik. Ik heb gelukkig geen problemen gehad buiten een Chrome strip. Dat werd netje door een ranger hersteld dus geen klagen hier,

Als je inderdaad echt stukken begint te krijgen of van die garantie dingetjes die dan toch weer niet gedekt zijn....
Zoals je aangaf, ik lig er ook niet van wakker aangezien het een operationele lease is dus ik zit niet in de vuurlinie.

Over de witte lak ben ik wel tevreden, hij gaat elke week door de wasstraat en staat altijd buiten.
Tot hiertoe niets op aan te merken.
 
Ik ben nu bijna 2 jaar een zeer trotse eigenaar van een Model S 100D maar de laatste tijd begint hij langzaam uit elkaar te vallen en Tesla zelf schuift dit af als normale gebruikersschade.

Ik heb een Model S 100 D - Obsidian Black - 21 inch Turbine velgen - open dak - carbon inleg - leren bekleding - auto pilot - improved sound etc. Alles fabriek af, behalve de 19 inch mat zwarte winterbanden.

Laat me voorop stellen dat ik echt verliefd ben op mijn auto. Ik zie nog steeds mensen omkijken als ik voorbij rij of mensen die op een perkeer plaats toch even gaan kijken. Daarnaast vind ik de plaatst in mijn auto, het rijgedrag en de nieuwe updates geweldig. Ik hoef wat dat betreft helemaal niets anders meer.

Maar... uiteraard is er een maar.

Al vanaf het moment dat we er 2 jaar geleden mee op vakantie zijn geweest heb ik het gevoel dat ik een maandag ochtend model heb. Bakje in de midden console laat los en ligt bij gas geven op de achterbank, gele waas in het scherm, deurklinken die nu een iets andere stand naar binnen hebben, meer ruis, binnenkant van de deur aan rijderszijde laat los, motor kap licht niet mooi precies in t midden.

Bovenstaande zaken zijn allemaal wel overheen te komen. Daarnaast heeft Tesla dit 2 weken geleden eindelijk netjes gemaakt.

Maar sinds ongeveer een half jaar had ik het idee dat de lak aan het breken was. Ik had al wel wat last van steenslag, maar goed, dat heb je met een auto als je die gebruikt. Maar nu begin hij echt af te bladeren. Steeds meer, en hem goed in de wax zetten zelf helpt niet meer. Ik heb nu inmiddels 9 plekken op de motorkap die allemaal groter zijn dan een 2 euro munt. Daar is de bling-bling helemaal weg en toont een mat zwarte onderlaag.

Ik heb hierbij, toen het heel langzaam begon al voor bij Tesla geweest. Hier werd ik weg gestuurd door een Engelse monteur met de woorden "impact damage". Ik was het hier niet mee eens en wilde een manager spreken om dit samen te bespreken. Zonder succes mocht ik naar huis met een aantekening impact damage in mijn dossier.

Persoonlijk baal ik hier als een stekker van en maakt het me ook boos. Ik heb nu een auto van nog geen 2 jaar auto waar de lak van afbladert wat volgens Tesla volkomen normaal is.

Ik ben vandaag naar een professioneel auto schade herstelbedrijf geweest. Die gaf aan dat dit echt niet moet kunnen voor een auto, ongeacht welke merk of prijsklasse, dat er binnen 2 jaar dit gebeurd. Niet door steenslag. Steenslag is iets wat gebeurd bij gebruik van een auto, maar dan mag niet de lak afbladeren. Niet binnen 2 jaar.

Het laten spuiten van de motorkap kost ongeveer 1000 - 1500 euro. Serieus geld, toch?
Zeker voor het feit dat de Obsidian lak ook nog eens een extra optie was van 1250 euro.

Helaas is dit nog niet het enige - de 21inch velgen aan de voorkant van de auto zijn aan het scheuren. Bij de aanhechting van de spaak. Links voor is op 3 plekken gescheurd waardoor hij langzaam leeg loopt. Ik moet deze nog langs brengen bij Tesla maar zonder de band gezien te hebben wist ook daar de monteur me al te vertellen dat dit gebruiksschade was. Ook hier een optie van 4.000 euro - weg.

Ik schrijf dit verhaal omdat ik vooral mijn boosheid, frustratie en onbegrip kwijt moet.

Zijn er nog meer mensen in de groep die met een dubbel gevoel Tesla rijden?

Iemand advies voor me over hoe hier mee om te gaan?
Ik was net je verhaal aan het lezen, bij tesla moet je met een omweg naar toe gaan. Win eerst informatie dan pas confronteren met schade, dreig met een onafhankelijke expert dan kom je verder.