Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakbehandeling

This site may earn commission on affiliate links.
Ben wel benieuwd hoe dat met H2GO gaat werken, Jan.
Na de behandeling met Modesta is bij mij een wat vettige laag op de ruiten achtergebleven, die er in principe vanzelf weer af moet gaan.
De ruitewissers bewegen nu echter schokkerig, zal dat ook gaan gebeuren met H2GO?
We zullen zien wanneer dat ophoudt na een x-aantal regenbuien bij mij en bij H2GO, ben benieuwd hoe snel dat gaat.
Maar het vanzelf weglopen van druppels over de ruiten in een bui is erg leuk om te zien.
 
Ik moet bij H2GO elke keer denken aan de formule H2OI:


2013-07-13-16_16_551.jpg


Waarschijnlijk niet helemaal effectief om zonder krasjes schoon te maken :biggrin:
 
Dat met schokkerige wissers heb ik ook. Eigenlijk sinds het begin van modesta applicatie. Heb je dit ook met bosch wipers? (Tenminste, ik ga ervan uit dat je dit hebt).

Ik dacht altijd dat een coating dit juist gladder maakt. Dat is in ieder geval wat ik lees over opticoat op glas.


Ben wel benieuwd hoe dat met H2GO gaat werken, Jan.
Na de behandeling met Modesta is bij mij een wat vettige laag op de ruiten achtergebleven, die er in principe vanzelf weer af moet gaan.
De ruitewissers bewegen nu echter schokkerig, zal dat ook gaan gebeuren met H2GO?
We zullen zien wanneer dat ophoudt na een x-aantal regenbuien bij mij en bij H2GO, ben benieuwd hoe snel dat gaat.
Maar het vanzelf weglopen van druppels over de ruiten in een bui is erg leuk om te zien.
 
Iemand bekend/ervaring met iGreenLover coatings?

Goeie vraag, ze zitten bij ons aan de overkant van de Maas en wilde daar binnenkort ook eens langs gaan om te horen wat zijn kunnen bieden. Na dit forum eens doorgespit te hebben, krijg ik toch een voorkeur voor Modesta door de goeie ervaringen. Maar om dat in de buurt van Nijmegen ergens op te laten brengen, moet je toch iets verder Nederland in. Ik heb tot op heden nog nergens iets gelezen over iGreenLover door DetailToday.nl uit Schaijk.
 
Roel lijkt me een betrouwbare leverancier. Hij kan je vast wel uitleggen waarom hij voor dit specifieke product kiest.

Hij heeft voor mij een gedeeltelijke Modesta herapplicatie gedaan, nodig i.v.m. parkeerschade, toen hij al geen 'officiële Modesta Dealer' (FWIW) meer was. Als jij per sé de voorkeur aan Modesta geeft, zal daar wel een mouw aan te passen zijn.
Of dat publiekelijk op een forum gezegd zal worden, betwijfel ik. Dergelijke 'bekende merken' doen nogal wat moeite om uitsluitend met hun 'exclusieve' verkoopkanalen te werken.
 
Ben wel benieuwd hoe dat met H2GO gaat werken, Jan.
Na de behandeling met Modesta is bij mij een wat vettige laag op de ruiten achtergebleven, die er in principe vanzelf weer af moet gaan.

Ben je wel zeker dat er Modesta op je ruiten zit? Modesta mag namelijk niet op glas aangebracht worden. Daarom heb ik Opticoat Pro op het pano dak en niets op de vensters om na verloop van tijd niet met problemen te zitten waar de coating door de wrijving gedeeltelijk weg is.
 
Of dat publiekelijk op een forum gezegd zal worden, betwijfel ik. Dergelijke 'bekende merken' doen nogal wat moeite om uitsluitend met hun 'exclusieve' verkoopkanalen te werken.

Inderdaad, het is een business waar iedereen elkaar vliegen probeert af te vangen. Ik heb zelf heel lang getwijfeld welke coating ik zou nemen. Uiteindelijk heb ik op basis van de ervaring van verschillende detailers voor Modesta gekozen. Als Paul Dalton Modesta gebruikt, zal het zeker een zeer kwalitatief product zijn.

Het is echter een wereld in beweging. Het is best mogelijk dat er binnen een paar maanden weer iets nieuws op de markt komt. Binnen de productlijnen van de "grote" merken, zoals Opticoat en Modesta, komen er ook regelmatig nieuwe lijnen uit.

De coating is echter slechts een deel van het verhaal. Je moet in de eerste plaats een gepassioneerde detailer vinden die je wagen volgens de regels van de kunst voorbereid alvorens er de coating op aan te brengen. Als de basis niet goed is, zal het eindresultaat niet goed zijn.
 
Ben je wel zeker dat er Modesta op je ruiten zit? Modesta mag namelijk niet op glas aangebracht worden. Daarom heb ik Opticoat Pro op het pano dak en niets op de vensters om na verloop van tijd niet met problemen te zitten waar de coating door de wrijving gedeeltelijk weg is.

Zal het eens navragen Jan. Ik kan mij niet voorstellen dat Serge iets doet wat niet zo hoort met Modesta.
 
Ik heb een afspraak met Serge voor begin december om de Modesta coating te laten aanbrengen. Hij heeft me gezegd dat er een keus is om wel of niet de ruiten te doen, en vertelde me dat sommigen er voor kiezen om het niet te doen omdat na verloop van tijd een deel van de coating op de voorruit eraf kan gaan (ik neem aan door wrijving ruitenwissers) en je dan een voorruit hebt waar deels wel en deels niet coating op zit. Maar, zo zei hij, je kan het vrij eenvoudig dan zelf weer aanvullen. Nu de vraag: zijn er ervaringsdeskundigen, en zo ja, wat is het advies: wel of geen coating op de voorruit?
 
Ik heb een afspraak met Serge voor begin december om de Modesta coating te laten aanbrengen. Hij heeft me gezegd dat er een keus is om wel of niet de ruiten te doen, en vertelde me dat sommigen er voor kiezen om het niet te doen omdat na verloop van tijd een deel van de coating op de voorruit eraf kan gaan (ik neem aan door wrijving ruitenwissers) en je dan een voorruit hebt waar deels wel en deels niet coating op zit. Maar, zo zei hij, je kan het vrij eenvoudig dan zelf weer aanvullen. Nu de vraag: zijn er ervaringsdeskundigen, en zo ja, wat is het advies: wel of geen coating op de voorruit?

Daarover is in dit draadje genoeg te lezen. Coating op de voorruit is geen ruitenwissers meer nodig boven ca. 80km/u.
 
Ik ben (was) er erg tevreden over. Amper de ruitenwisser nodig bij een iets hogere snelheid. Coating zit er nu 8 maanden op en na meer gebruik van de ruitenwisser is de coating er nu helaas af en moet ik de ruitenwisser weer gebruiken.
Zo tevreden dat ik het graag er weer op wil hebben. Iemand dus ervaring met het zelf aanbrengen?
 
Mijn lak en velgen zijn met Modesta behandeld (precieze productnummer weet ik niet).
De ruiten zijn met Opti-coat gedaan, op advies van Roel. Werkt nog steeds prima water- en vuilafstotend.
Dit alles april vorig jaar uitgevoerd door Detail Today.