Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakbehandeling

This site may earn commission on affiliate links.
Kan ook in rubber membraan van Max Protect:
Beschrijving
UNC-R is ’s werelds eerste Nano Coating die in een Rubber membraan verandert wanneer je deze cured bij kamertemperatuur.
Deze flexibele aard maakt de finish Ultra resistent tegen swirl opbouw en geen last van hard water spots zoals sommige Nano glas Coatings doen.

De S staat in Modesta en de X in de Latex

Ik heb mijn x met xpel ultimate laten beplakken (alleen voorkant). Alleen nu zie ik dat er toch een steentje of iets dergelijks de fwd heeft geraakt. Vind het nu wel jammer dat ik niet de hele auto heb laten beplakken.
@CJA Hulskamp Die uncr coating, bevalt die goed op de x? En waar heb je dat laten aanbrengen, voor hoeveel?
Ik had nog modesta overwogen, maar toch alleen voor xpel gegaan. Het valt me tegen dat de auto toch wel echt snel vies wordt (black obsidian ).
Dus hoop dat de unc r ook enigzins bescherming biedt op de delen die niet gexpelled zijn en dat de auto minder snel vies wordt.. En ook door de wasstraat kan zonder swirl marks op te lopen.
Ik ben niet zo van de handwas namelijk ;)
dus andere ideeën zijn ook welkom.
 
20461DD0-ABF1-4211-9B5E-CCC24CB3E2C2.jpeg
38177454-BD95-44E8-90C4-E2417DC47E89.jpeg
View attachment 256864
1D7FA02D-3E76-4AA6-971D-0A10C9F2F6B9.jpeg
View attachment 256862 Vandaag de auto opgehaald bij Oto2poets in Sneek. Wat een prachtige glans na Flon4000 behandeling! De wagen staat er nu veel mooier bij dan na aflevering. De hele service was trouwens top. Halen en brengen vanaf huis wanneer je maar wilt en afgeleverd met volle accu!
 
Last edited:
Ik heb je X vandaag bij Paul gezien (zonder type aanduiding ;-) .
Mijn witte X heeft hij vorige week gedaan en vandaag nogmaals bij hem langs voor een foto/reclame shoot.
Op de weg terug door de klei gereden en dus vies! Thuis meteen schoongemaakt en dat was een eitje! Hooray voor Modesta en PB Cardetailing.
View attachment 253129

Ik heb vandaag ook contact gehad met Paul en naar aanleiding van de mooie foto's die jullie hebben gepost en ook een positieve referentie die ik via een vriend heb gehad ga ik ook mijn Tesla Model S hier een Modesta behandeling geven! Ben benieuwd
 
  • Like
Reactions: cvonken
Wanneer zouden jullie aanraden om een lakbescherming behandeling te doen? Ik kan waarschijnlijk volgende week mijn nieuwe ms ophalen. Solid black, kennelijk dan gevoeliger voor krassen.

En werkt zo een bescherming echt.. woon in de buurt van Groningen. Car guys lijken dan een goede oplossing of zijn er alternatieven?
 
Wanneer zouden jullie aanraden om een lakbescherming behandeling te doen? Ik kan waarschijnlijk volgende week mijn nieuwe ms ophalen. Solid black, kennelijk dan gevoeliger voor krassen.

En werkt zo een bescherming echt.. woon in de buurt van Groningen. Car guys lijken dan een goede oplossing of zijn er alternatieven?
het beschermt niet alleen, maar de auto blijft langer proper en is ook gemakkelijker te kuizen. Bij mijn tweede S had ik het eerst niet gedaan, maar ik ben snel op deze beslissing terug gekomen.
 
@Marcel2 verwacht geen wonderen, maar het beschermt de lak goed en maakt de auto makkelijker schoon te maken. Waarschijnlijk is ook op een nieuwe auto al behoorlijk lak correctie werk noodzakelijk. Mijn auto staat op dit moment bij een detailer voor een behandeling. Auto nog niet zelf gewassen maar de auto zit al vol met swirls. Als je langer wacht met de behandeling zal het meer werk zijn om de lak weer strak te trekken.
 
  • Informative
Reactions: Mars1
Ik kreeg een bod voor glascoating: 280€ ex btw. Daarbij nog ongeveer 6 u werk voor dieptereiniging omdat de wagen niet nieuw is. Niet alle coating is dus blijkbaar gelijk.
Wagen moet binnen voor krassen. Gevraagd in het bedrijf waar de herstelling gebeurd.

Voor 280€ zal er niet veel gebeuren vrees ik o_O
Neem contact op met car detailing corner te Zele, kleine zelfstandige maar topkwaliteit eerste klas.
In België is wax-it de grootste en bekendste zeg maar, deze levert zelfde kwaliteit maar aan correcte prijs.
Heeft reeds ervaring met enkele tesla's waaronder ook de onze.

Edit: mag ik vragen wie je dat voorstel heeft gedaan en wat hij juist zal doen?
 
Last edited:
Voorstel kwam van Valco in Erembodegem. Auto moest binnen voor lakschade, zou gemakkelijk geweest zijn om dit te combineren. Uiteindelijk toch niet laten doen omdat er tussen het maken van de afspraak en de herstelling nog 2 schadegevallen bijgekomen waren.
Ik dacht, als het zo verder gaat, dan kan ik de coating ook iedere keer laten herstellen.
Service en kwaliteit van de herstelling zijn perfect trouwens. Alleen mogen ze geen structurele schade herstellen wegens niet erkend door Tesla.
 
Eerste regel van lakbehandeling, ga nooit bij een garage/dealer/carrosserie bedrijf voor een lakbehandeling :D
Laat dit over aan de professionals.

Gloednieuwe bmw 5 reeks, gebruikt als showroomwagen en demo model. Triestig om te zien dat ze deze zo overhandigen aan de klant.
En dit is zeker geen alleenstaand geval.
Car Detailing Corner

Edit alweer: op gyeon coatings zit er een garantie en meestal wordt dit ook mee opgenomen in garantiedossiers als er een paneel moet gerepareerd of geschilderd worden.
 
  • Informative
Reactions: Petje1977
Een spuiter/schadehersteller kan niet polijsten en een detailer kan niet spuiten (met uitzonderingen dan natuurlijk) Ga inderdaad naar een professional, goedkoop kan gewoonweg niet. Een auto (ook een splinternieuwe) moet eerst goed worden gewassen, gekleid, in meerdere stappen worden gepolijst, twee keer worden ontvet en dan worden gecoat (meestal in 2 lagen) Vaak wordt deze dan nog met IR gedroogd. Dan hebben we het als het goed gedaan wordt al over een fors aantal uren en dan hebben we het nog niet over de materialen waarbij de coating zelf alleen al een flink bedrag beslaat. Een detailer rekent zeker geen "garage uurtarief" en je mag van me aannemen dat het hele proces een zeer precies en arbeidsintensief karwei is.
 
Wanneer zouden jullie aanraden om een lakbescherming behandeling te doen? Ik kan waarschijnlijk volgende week mijn nieuwe ms ophalen. Solid black, kennelijk dan gevoeliger voor krassen.

En werkt zo een bescherming echt.. woon in de buurt van Groningen. Car guys lijken dan een goede oplossing of zijn er alternatieven?

Meteen laten doen! De lak is erg zacht en met hoeveel water je ook wast, de swirls komen. Zeker op egaal zwart.

Ik heb zelf te lang gewacht, ook omdat ik in de buurt van Groningen geen betrouwbare detailer kon vinden. Totdat ik Bas Venema weer tegen het lijf liep. Hij heeft er qua polijstwerk erg veel werk van gehad. De lakdikte bleek daarbij vervaarlijk dun, dus het vroeg ook veel beleid. Door die beperkte lakdikte op sommige plekken konden daar ook niet alle krasjes helemaal weg. Vraag 'm anders maar van wie hij de auto's behandeld heeft.
 
Last edited:
Meteen laten doen! De lak is erg zacht en met hoeveel water je ook wast, de swirls komen. Zeker op egaal zwart.

Ik heb zelf te lang gewacht, ook omdat ik in de buurt van Groningen geen betrouwbare detailer kon vinden. Totdat ik Bas Venema weer tegen het lijf liep. Hij heeft er qua polijstwerk erg veel werk van gehad. De lakdikte bleek daarbij vervaarlijk dun, dus het vroeg ook veel beleid. Door die beperkte lakdikte op sommige plekken konden daar ook niet alle krasjes helemaal weg. Vraag 'm anders maar van wie hij de auto's behandeld heeft.