Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakbehandeling

This site may earn commission on affiliate links.
Hier BRILA glas-coating. Ook met certificaat en garantie. Ziet er echt top uit en supergoede hydrophobische werking.
Auto wassen is echt ZO veel makkelijker. Super glansje erop, zie avatar ;) (plus nog glassparancy coating voor al het glas)
Wasstraat zou ik er NIET op wagen btw!
 
Persoonlijk zou ik een bedrijf dat claimt dat je straffeloos met een coating door een wasstraat kan, links laten liggen. Maar iedereen moet dat voor zich weten.

Dat is ook mijn gedachten, die chemische spul van wasstraat lijkt mij niet heel gezond voor de coating.
Ik denk dat ze de "maar..." gewoon achter gehouden. 100% eerlijkheid is moeilijk te verkopen tegenwoordig.
 
Vorige week is mijn M3 voorzien van Modesta glascoating.
Het ziet er nu echt fantastisch uit.
De kleur komt nog beter tot zijn recht en is veel dieper.

Voordat mijn detailler daar mee kon beginnen kwam hij 10 vogelpoep plekken tegen in de lak.:(
Tijdens de aflevering had ik er wel een paar gezien waarbij de notitie is gemaakt.
Dag na aflevering gebeld door Tesla voor afspraak en dag erna geholpen.
Maar hebben alleen de aangegeven plekken gepolijst, maar niet voldoende.
Heb het daarbij gelaten omdat de mijne toch naar een detailler zou gaan.
 
Vorige week is mijn M3 voorzien van Modesta glascoating.
Het ziet er nu echt fantastisch uit.
De kleur komt nog beter tot zijn recht en is veel dieper.

Voordat mijn detailler daar mee kon beginnen kwam hij 10 vogelpoep plekken tegen in de lak.:(
Tijdens de aflevering had ik er wel een paar gezien waarbij de notitie is gemaakt.
Dag na aflevering gebeld door Tesla voor afspraak en dag erna geholpen.
Maar hebben alleen de aangegeven plekken gepolijst, maar niet voldoende.
Heb het daarbij gelaten omdat de mijne toch naar een detailler zou gaan.
Ik ben ook benieuwd naar de conditie van de lak van mijn Model 3 komende donderdag. Maar tenzij er diepe krassen of spuitfouten zijn, neem ik de auto mee. Als alles goed loopt, kan ik op de dag van aflevering naar Serge (Ride and Shine detailing). Heb meer vertrouwen in zijn polijstkunsten, dan die van de Tesla medewerkers.

(even disclaimer omdat tekst nogal hard kan overkomen; het is een kwestie van goed, beter, best...geen knauw richting Tesla medewerkers die goed bedoeld veel energie stoppen in hun werk. Ook heb ik geen idee van hun detailing kwaliteiten, maar ga ik ervan uit dat iemand die dagelijks als high end detailer werkt, meer ervaring en kennis heeft...wat een hogere kwaliteit zou moeten opleveren.)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: NielsT and PaulusdB
Ik ben ook benieuwd naar de conditie van de lak van mijn Model 3 komende donderdag. Maar tenzij er diepe krassen of spuitfouten zijn, neem ik de auto mee. Als alles goed loopt, kan ik op de dag van aflevering naar Serge (Ride and Shine detailing). Heb meer vertrouwen in zijn polijstkunsten, dan die van de Tesla medewerkers.

(even disclaimer omdat tekst nogal hard kan overkomen; het is een kwestie van goed, beter, best...geen knauw richting Tesla medewerkers die goed bedoeld veel energie stoppen in hun werk. Ook heb ik geen idee van hun detailing kwaliteiten, maar ga ik ervan uit dat iemand die dagelijks als high end detailer werkt, meer ervaring en kennis heeft...wat een hogere kwaliteit zou moeten opleveren.)

Die van mij staat nu bij Serge. Donderdag/vrijdag klaar.
 
  • Like
Reactions: Defiant
Vandaag mijn M3 opgehaald.
Kleur is nu mooi diep zwart geworden.
Erg blij met eindresultaat.
@Luc2000 kan het bevestigen

Mag gewoon wasstraat in (niet een waar de auto stil staat)


AD13AE46-A5A7-4CED-8509-9A5E8B6C154C.jpeg
 
Vandaag mijn M3 opgehaald.
Kleur is nu mooi diep zwart geworden.
Erg blij met eindresultaat.
@Luc2000 kan het bevestigen

Mag gewoon wasstraat in (niet een waar de auto stil staat)


View attachment 430238
Hi!
Ziet er mooi uit! Heb je ook een foto "voor" de coating?
En wat moest je betalen als ik zo vrij mag zijn?
Heb zelf ook een zwarte M3 en wil hem ook laten coaten / behandelen. Alleen : zie door de bomen het bos niet.
Las ook goede verhalen over Modesta (??)
 
Verschil op de foto's is niet goed zichtbaar.
Je kan beste zelf een offerte opvragen. Prijs was okay. Maar als gewenst kan ik per PM doorgeven.

Foto toen ik de auto net had. Hier op de foto nog prima maar na 3 maanden was de glim wel weg.
C59988D9-D726-4415-90F5-1B3743DE52A1.jpeg
 
M3 gisteren terug van Carboatcare in Houten. Hele auto voorzien van een Swisstec glascoating (5 jaar garantie). En meteen maar de 3D kentekenplaten laten plaatsen. Oude moesten er i.v.m. coating toch even af.

Ziet er heel mooi uit. Updates na eerste wasbeurt volgen ;)

Dank Sebastiaan!
 
Ik heb een vraagje over glasscoating en autowassen (zal maandag ook even de leverancier appen).

De onderkant van onze auto was behoorlijk vies, door zand, modder, regen etc.

Vandaag even naar de wasbox, en eerst met hogedruksouit met water/zeep en daarna hogedrukspuit met schoon water de auto flink onder handen genomen. Daarna drogen met een autosnelweg ritje. ...Toen ik de auto daarna bekeek, zat er nog steeds heel veel “fijnstof” op het onderste deel van de auto. En nee, niet van die snelwegkilometers.

Eigenlijk was de auto dus gewoon niet schoon.

Wat doe ik verkeerd?