Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakbehandeling

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft Jurgh weer netjes gedaan !

Ik heb goede ervaringen. Perfectionist, in de goede zin van het woord. Soepel en snel qua communicatie; ik kon de auto pas een dag later brengen we hadden afgesproken (verlate levering door Tesla) en ik had ook nog enkele last minute ‘inzichten’. Allemaal prima opgelost. Toen ik een keer twijfelde of ik de juiste raamtint had gekozen verbond hij me door met zijn raamtint-specialist en toen waren we er snel uit. Paar voorbeelden die iets zeggen over zijn klantgerichtheid.
 
Ik heb goede ervaringen. Perfectionist, in de goede zin van het woord. Soepel en snel qua communicatie; ik kon de auto pas een dag later brengen we hadden afgesproken (verlate levering door Tesla) en ik had ook nog enkele last minute ‘inzichten’. Allemaal prima opgelost. Toen ik een keer twijfelde of ik de juiste raamtint had gekozen verbond hij me door met zijn raamtint-specialist en toen waren we er snel uit. Paar voorbeelden die iets zeggen over zijn klantgerichtheid.
Zo ken ik hem ook. Prima kerel
 
Uit deze thread begrijp ik dat Modesta de beste lak behandeling is voor de Tesla X. Mijn tesla is nu 1,5 jaar oud? Kan ik een dergelijke behandeling alsnog doen of ben ik dan te laat? En heeft het toch geen effect meer.
Maar kent iemand in omgeving Eindhoven, Valkenswaard een auto poets bedrijf dat een modesta lak behandeling doet? Ik zie wel iets van opticare en swisscare, maar ik wil modesta. Suggesties anyone?
 
Bedankt PaulusdB.

Nu kom ik opti coat pro plus tegen op internet die ook een sterk wordt aangeraden. Maar iemand die kan zeggen of die gelijkwaardig resultaat oplevert met modesta?
Die zijn vergelijkbaar. Op mijn eerste S had ik een Opticoat, de andere auto’s Modesta maar dat was omdat de detailed overgestapt was. Deze coatings worden ook nog op oudere auto’s zelfs klassiekers toegepast met fantastische resultaten. De kosten zijn echter wel iets hoger omdat de voorbereidingen, het verwijderen van de kleine krasjes meer werk is. Die voorbereiding is trouwens belangrijker dan de coating zelf.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Uit deze thread begrijp ik dat Modesta de beste lak behandeling is voor de Tesla X. Mijn tesla is nu 1,5 jaar oud? Kan ik een dergelijke behandeling alsnog doen of ben ik dan te laat?
Geen probleem. Ik heb mijn bijna jaar oude en 45.000 km gebruikte M3 een paar weken geleden met Modesta BC4 laten behandelen. Kleine krasjes zijn er weer uit gepolijst en hij glimt weer als een zonnetje. Kostte ca. 1.100 ex BTW bij Cura di Carrozza in Lochem.
 
Ik heb met het Corona huisarrest gisteren mijn electrische Kadett voor het eerst zelf gewassen en hij ziet er weer als nieuw uit. Ik wil nu ook wel proberen zelf een lakbehandeling op te brengen maar heb direct keuzestress van het ruime aanbod aan ceramic coating sprays op de interwebs.

Deze Adams coating met uv check kan ik niet in NL bezorgd krijgen.
Since quarantine is a real thing now a days, I decided to take 6 hours out of my day to wash, prep, and apply 9H ceramic to help protect against the devils armpit (Florida) heat. Love this damn car. : TeslaModel3

Welke DIY lakbehandeling raden jullie aan?
 
  • Funny
Reactions: Arnout 2904
Ik heb met het Corona huisarrest gisteren mijn electrische Kadett voor het eerst zelf gewassen en hij ziet er weer als nieuw uit. Ik wil nu ook wel proberen zelf een lakbehandeling op te brengen maar heb direct keuzestress van het ruime aanbod aan ceramic coating sprays op de interwebs.

Deze Adams coating met uv check kan ik niet in NL bezorgd krijgen.
Since quarantine is a real thing now a days, I decided to take 6 hours out of my day to wash, prep, and apply 9H ceramic to help protect against the devils armpit (Florida) heat. Love this damn car. : TeslaModel3

Welke DIY lakbehandeling raden jullie aan?
Lak behandeling kun je alleen goed doen als je voorbereiding goed is. Is dat is uiteraard goed wassen en daarna met bv met een DAP de lak polijsten. Daarna de lak voeden en met een eventuele ceramic laag of op andere basis afsluiten. Dus een secuur klusje waar wat bij komt kijken en aanschaffen van materialen. Dus samengevat, een spons en een middeltje op je lak smeren gaat niet werken. Zit hem vooral in de voorbereiding van de lak.
 
In maart is mijn blauwe model 3 bij Serge geweest (Ride & Shine Detailing). Prachtig resultaat. Voorkant met PPF laten inpakken, hele auto in de Modesta coating en de achterramen laten tinten. Niet normaal...het verschil tussen een glimmende auto en een auto waarvan de lak netjes gecorrigeerd is.

Ondanks het gerommel met het virus, is zijn shop open. Ruime shop, eerlijk advies. Wie weet heeft hij nog wat spul voor je Kadett in zijn webshop. ;)
 
Onze zwarte Model 3 van juli 2019 heeft ondanks altijd met de hand wassen enorm last van swirls en krassen.
Kan algemeen gesproken een detailer de meeste swirls er uithalen? Of vanaf welk moment is herspuiten de enige oplossing?
 
Onze zwarte Model 3 van juli 2019 heeft ondanks altijd met de hand wassen enorm last van swirls en krassen.
Kan algemeen gesproken een detailer de meeste swirls er uithalen? Of vanaf welk moment is herspuiten de enige oplossing?

Als je hem door een goede specialist laat coaten gaat dat er helemaal uit. Hij polijst de swirls en krasjes eruit en zet er een glascoating op. Met een goede coating ben je er een paar jaar vanaf. Ik heb het in Lochem laten doen. Bij Cura di Carozza.
 
Aan een zwarte wil bijna niemand zich wagen. De mijne is ook opgeleverd met swirls, krassen en rare plekken. In een eerste detail beurt is veel eruit gehaald, maar betreffende bedrijf durfde ivm nieuwheid van de lak niet te agressief te werk gaan. Is daarna in een coating gezet om erger te voorkomen, met de afspraak om na een half jaar een nieuwe, stevigere detail sessie te doen.

Door een aanrijding en een vrachtauto die grit verloor, gaat hij komende weken (!) eerst naar schadeherstel bedrijf, waar een nieuwe bumper, linker achterkant en hopelijk nieuw gespoten motorkap worden geplaatst. Daarna moet de lak een paar weekjes uitharden en dan wordt hij geheel opnieuw gepoetst en in een aantal coating lagen gezet.
 
Onze zwarte Model 3 van juli 2019 heeft ondanks altijd met de hand wassen enorm last van swirls en krassen.
Kan algemeen gesproken een detailer de meeste swirls er uithalen? Of vanaf welk moment is herspuiten de enige oplossing?

Een detailer met verstand van zaken, kan je precies vertellen wat je kan verwachten van de behandeling. Een shop met veel Tesla-ervaring, is dan ook best handig. Ik heb Ride & Shine al "gefanboy'd" hierboven...als je goed advies wilt hebben...bel ze even.
 
Onze zwarte Model 3 van juli 2019 heeft ondanks altijd met de hand wassen enorm last van swirls en krassen.
Kan algemeen gesproken een detailer de meeste swirls er uithalen? Of vanaf welk moment is herspuiten de enige oplossing?

Was bij mij ook zo. Bij een zwarte kies je best voor een volledige ppf, indien het budget er is. Carnauba in Oostkamp doet dit.
Zie bijlage wat ze met de mijne deden (wel matte ppf).
 

Attachments

  • E9C493EB-F33E-44E6-BDE6-2F1AB2F2AF7B.jpeg
    E9C493EB-F33E-44E6-BDE6-2F1AB2F2AF7B.jpeg
    347 KB · Views: 197
Eigenlijk een schande dat je bij een auto van meer dan 50.000 euro nog honderden euro's extra moet uitgeven voor een lakbehandeling.
Ik begrijp het hele probleem niet. Lak moet je ook niet aan zitten. Als je het vuil er in gaat staan wrijven is het niet zo raar dat je krassen krijgt. Ik heb mijn Tesla nu 22 maanden en ik heb hem nog nooit aangeraakt. Ik spray hem met inweekshampoo in en spuit hem onder hoge druk af. Daarna wax en afspoelen met zuiver water. De wasbox heeft die shampoo niet dus dat heb ik zelf in een drukspuit. Kost €4,- aan wasmunten. Mijn velgen en remklauwen zijn ook nog steeds volkomen nieuw. Nooit een borstel gebruikt.