Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakschade spiegel

This site may earn commission on affiliate links.
Mij valt opeens 'lakschade' op aan linkerspiegel van mijn Model S: verf is 'geribbeld'.
Het betreft alleen het randje van de 'omlijsting van de spiegel' en zit op de linkerspiegel (rechts is ok)
Zie foto's.
Het lijkt wel of de lak is 'verbrand'. (wat je boven op de spiegel zit is gewoon water: het regent nogal)
Heb ik dit mss over het hoofd gezien bij ontvangst auto (dec. 2019)? Zou het idd 'verbrand zijn? Ander idee?
Hoor graag jullie mening.

IMG_1087.jpg
IMG_1088.jpg
 
Wellicht heb je de pech dat de auto in de zon heeft gestaan in een positie waarbij de zonnestralen zijn gebundeld door bv een chroom lijst.

Ik heb ooit een motor type gehad waarvan regelmatig het glas van het dashboard scheurde. Dit bleek te komen doordat mensen een aftermarket (boller) ruitje monteerde dat als een soort vergrootglas ging werken bij een bepaalde lichtinval.
 
Wellicht heb je de pech dat de auto in de zon heeft gestaan in een positie waarbij de zonnestralen zijn gebundeld door bv een chroom lijst.

Ik heb ooit een motor type gehad waarvan regelmatig het glas van het dashboard scheurde. Dit bleek te komen doordat mensen een aftermarket (boller) ruitje monteerde dat als een soort vergrootglas ging werken bij een bepaalde lichtinval.

Tot nu toe lijkt mij dit het meest waarschijnlijke...
balen...
txs voor het meedenken.
 
Last edited:
Puur om het 'verhaal' 'rond te maken'.

Gebeld en foto gestuurd naar Tesla:

Hun reactie:

"We hebben uw foto bekeken, het lijkt erop dat er iets op de spiegelkap heeft gezeten, kan vogeluitwerpselen kunnen zijn of een olie/creme wat is ingebrand geweest.
Maar zoals u het beschrijft dat zou echter niet kunnen, zo heet kan het niet worden door weerspiegeling.
U zou het kunnen laten repareren bij een schadebedrijf, en dit valt niet onder de garantie."

Ach, het zal. Ze hebben er in ieder geval naar gekeken en snel gereageerd ;-)

Als het vogelpoep zou zijn geweest of i.d. , had mijn hele auto inmiddels wel van dit soort schade.
Knap ook dat zo'n vogel poept op de haakse kant van een dun randje. :)
Er zijn voorbeelden bekend van gebouwen waar alle ramen vervangen moesten worden omdat ze de zon weerspiegelde op auto's die vervolgens brandplekken vertoonden.

Maar goed: ik weet ook niet wat het geweest is.
 
Puur om het 'verhaal' 'rond te maken'.

Gebeld en foto gestuurd naar Tesla:

Hun reactie:

"We hebben uw foto bekeken, het lijkt erop dat er iets op de spiegelkap heeft gezeten, kan vogeluitwerpselen kunnen zijn of een olie/creme wat is ingebrand geweest.
Maar zoals u het beschrijft dat zou echter niet kunnen, zo heet kan het niet worden door weerspiegeling.
U zou het kunnen laten repareren bij een schadebedrijf, en dit valt niet onder de garantie."

Ach, het zal. Ze hebben er in ieder geval naar gekeken en snel gereageerd ;-)

Als het vogelpoep zou zijn geweest of i.d. , had mijn hele auto inmiddels wel van dit soort schade.
Knap ook dat zo'n vogel poept op de haakse kant van een dun randje. :)
Er zijn voorbeelden bekend van gebouwen waar alle ramen vervangen moesten worden omdat ze de zon weerspiegelde op auto's die vervolgens brandplekken vertoonden.

Maar goed: ik weet ook niet wat het geweest is.
Wellicht kan een schadeherstelbedrijf meer vertellen?
 
Om het onderwerp definitief af te ronden: schadebedrijven en ook Tesla hebben er naar gekeken.
Conclusie: de lak is verbrand maar of dat zon (bijv. reflectie van aluminium rand) , vandalisme (brandende sigaret tegen aan gehouden) of iets anders is (al niet goed gelakt "af fabriek" en had ik dus bij levering moeten zien), is de vraag.
For what it is worth...
 
  • Informative
Reactions: job-lek and Krisja