Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lange laadkabel

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo,

Nu gebruik ik de standaard de 4m Mennekes type 2 kabel van 32A die meekwam met de wagen (Mod 3 LR)
Ik wil een langere laadkabel aanschaffen. Ik dacht iets van 8 meter of misschien wel langer omdat ik dan makkelijker aan de stekker kan in bv de lokale parking.

Moet dat een kabel zijn van 32A ? Rijd met een model 3 dus laadt aan max 11 KW op AC.

Welke kabel zouden jullie aanraden ? Mag voor mij ook de langere Mennekes zijn maar mijn vraag is als dat wel nodig is zo'n zware kabel.

Groeten,
Vincent
 
Model 3 kan max. 11 kW laden (3x16A) dus een 16A kabel is in principe genoeg.

Ik heb wel eens gelezen dat er laadpalen in Duitsland zijn die een 32A kabel vereisen. In hoeverre dat nog steeds klopt weet ik niet.
 
Hallo,

Nu gebruik ik de standaard de 4m Mennekes type 2 kabel van 32A die meekwam met de wagen (Mod 3 LR)
Ik wil een langere laadkabel aanschaffen. Ik dacht iets van 8 meter of misschien wel langer omdat ik dan makkelijker aan de stekker kan in bv de lokale parking.

Moet dat een kabel zijn van 32A ? Rijd met een model 3 dus laadt aan max 11 KW op AC.

Welke kabel zouden jullie aanraden ? Mag voor mij ook de langere Mennekes zijn maar mijn vraag is als dat wel nodig is zo'n zware kabel.

Groeten,
Vincent

Ik heb zelf deze aangeschaft! Charging cable with Tesla command button - evChargeking
Vooral erg handig met het knopje waarmee je de laadpoort kunt openen en het laden kunt stoppen.

Je kunt natuurlijk ook kiezen voor de 16A 3-fase, maar vond toen ik heb besteld het prijsverschil niet heel groot.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Ik heb ook de kabel bij evchargerking gekocht. Belangrijkste reden was de knop waarmee je de laadklep van de Model 3 kunt openen.
Service is ook goed. Vorig jaar werkte de knop niet meer en deze is keurig, buiten garantie, gratis door een nieuw/beter model vervangen.
Ik heb de 32A versie gekozen want je weet maar nooit of je die voor een volgende auto nodig hebt.

 
  • Like
Reactions: adjego