Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Late tenaamstelling - issue met bijtelling

This site may earn commission on affiliate links.
Update: Inmiddels al wat hoger in de boom bij Tesla, zijn er al hogere toezeggingen gedaan voor compensatie.

Echter is hierbij wel een belangrijk detail: Tot nu toe kijken ze alleen naar store / service credits. Blijkbaar zijn alle andere stappen nog nooit gebeurd, dus ze werken dit nu verder uit. Ze kijken nu naar supercharger credits en evt andere opties. Daar zitten blijkbaar ook haken en ogen aan, want bv supercharger credits zijn normaal maar een jaar geldig. Software opties zijn vrijwel onmogelijk vanwege strenge regels.

Overigens heb ik geen interesse in service credits, omdat dit maar twijfelachtig is of ik ooit aan dat bedrag aan service ga komen.
Voor store credits kan interessant zijn, maar er is niet genoeg interessant spul in de store om een dergelijk bedrag aan uit te geven.

De case ligt nu bij hoger management in de US, maar dat kan nog wel ff duren voordat er een beslissing volgt.

Wordt dus vervolgd, als het goed is krijg ik begin volgende week meer updates en dan zal ik dit weer posten in deze thread.
 
Dacht er zal wel een update maar nog niks @Rido ?
Na lang heen en weer bellen/mailen en discussiëren, is er toch een oplossing vanuit Tesla gekomen. Deze oplossing is netjes en heb ik geaccepteerd. 😉

Aangezien het nogal gevoelig ligt bij Tesla (en zelfs leidde tot vele escalaties tot in de US), is er wel afgesproken dat ik de geboden oplossing niet verder naar buiten breng.

Ik kan wel wat tips geven voor mensen die problemen krijgen met Tesla:

1. Dreig niet meteen met rechtsbijstand, aangezien er dan veel opties tot een oplossing direct gesloten worden! (tenzij je het graag via rechtsbijstand speelt, wat nooit mijn persoonlijke voorkeur heeft)
2. Probeer zoveel mogelijk op papier te krijgen, ik heb namelijk gemerkt dat ze bij Tesla proberen alles via het gesproken woord te doen, wat natuurlijk niet te bewijzen is.
3. Als je belt met Tesla, zorg dan dat je een sales medewerker aan de lijn krijgt, die je kan doorverwijzen naar een zo geheten "Operations manager".
4. En als je het met hun samen wilt oplossen, blijf constructief en geduldig. Ze zijn qua customer service nog lang niet op het niveau van andere automakers, maar als je de juiste operations manager te pakken krijgt denken ze mee aan een oplosrichting.
 
Dreig niet meteen met rechtsbijstand, aangezien er dan veel opties tot een oplossing direct gesloten worden! (tenzij je het graag via rechtsbijstand speelt, wat nooit mijn persoonlijke voorkeur heeft)
Er is een engels gezegde lawyers talk to lawyers, wat zoveel betekent dat als jij aangeeft dat je er een advocaat wil in betrekken, het bedrijf, om hun eigen rechten te vrijwaren, dit uit een voorzichtigheid ook zal doen. Dit betekent dan ook dat je zelf niks meer gedaan krijgt, want het bedrijf wil natuurlijk hun rechten ook gevrijwaard zien, en laten zich dan ook bijstaan in een subject matter expert op het gebied van wettelijkheid: een advocaat.

Nu, jouw advocaat en die van de tegenpartij kunnen dan nog altijd bemiddelen en tot een oplossing buiten de rechtbank om komen. Het feit dat beide advocaten natuurlijk geen direct persoonlijk belang hebben scheelt natuurlijk om tot een billijke oplossing te komen.

Dank voor de update!
 
  • Informative
  • Helpful
Reactions: Phil V and Rido
Er is een engels gezegde lawyers talk to lawyers, wat zoveel betekent dat als jij aangeeft dat je er een advocaat wil in betrekken, het bedrijf, om hun eigen rechten te vrijwaren, dit uit een voorzichtigheid ook zal doen. Dit betekent dan ook dat je zelf niks meer gedaan krijgt, want het bedrijf wil natuurlijk hun rechten ook gevrijwaard zien, en laten zich dan ook bijstaan in een subject matter expert op het gebied van wettelijkheid: een advocaat.

Nu, jouw advocaat en die van de tegenpartij kunnen dan nog altijd bemiddelen en tot een oplossing buiten de rechtbank om komen. Het feit dat beide advocaten natuurlijk geen direct persoonlijk belang hebben scheelt natuurlijk om tot een billijke oplossing te komen.

Dank voor de update!
Dit is bijna letterlijk wat de operations manager ook aangaf. Zodra er gedreigd wordt met een advocaat, gaan zij niks meer proberen te regelen. Het gaat dan via de advocaten (vergeet niet dat het een van origine Amerikaans bedrijf is, dus ze schuwen de rechtbank zeker niet).

Uiteraard heeft het voor beide partijen voordelen om het op te lossen zonder naar de rechtbank te moeten. Met dat uitgangspunt ben ik zeer netjes geholpen door de operations manager, die het ook graag wilde oplossen zonder tussenkomst van advocaten.

Daarom wilde ik ook nog even die tip meegeven om het eerst netjes met hun op te lossen (in ieder geval proberen), kost wat meer geduld en constructief meedenken, maar scheelt een hoop ellende met advocaten etc! :D
 
Dit is bijna letterlijk wat de operations manager ook aangaf. Zodra er gedreigd wordt met een advocaat, gaan zij niks meer proberen te regelen. Het gaat dan via de advocaten (vergeet niet dat het een van origine Amerikaans bedrijf is, dus ze schuwen de rechtbank zeker niet).

Uiteraard heeft het voor beide partijen voordelen om het op te lossen zonder naar de rechtbank te moeten. Met dat uitgangspunt ben ik zeer netjes geholpen door de operations manager, die het ook graag wilde oplossen zonder tussenkomst van advocaten.

Daarom wilde ik ook nog even die tip meegeven om het eerst netjes met hun op te lossen (in ieder geval proberen), kost wat meer geduld en constructief meedenken, maar scheelt een hoop ellende met advocaten etc! :D
Daarom zal een goede advocaat in dit soort situaties ook niet meteen een brief op eigen papier opstellen en versturen, maar eerst proberen het geschil via de cliënt zelf op te lossen, waarbij hij/zij de cliënt uiteraard wel adviseert.
 
Volgens mij is dat “dus” maar de vraag, de feiten lijken er immers op te wijzen dat er wel degelijk verschil kan zitten tussen het moment van uitgifte van een kenteken cijfer/nummer combinatie door de RDW en de datum eerste inschrijving.

Het kenteken van de auto wist ik al toen de boot nog moest aanmeren in Zeebrugge.
Het moment dat je wegrijdt met de auto is pas de tenaamstelling geregeld. Dus er is inderdaad een verschil.

Het kenteken weten ze al bij het aanmelden van de auto. Maar de tenaamstelling wordt bij afgifte gedaan door Tesla.
Maar volgens mij was dit al gedaan voordat ik de auto afhaalde... weet het niet zeker.

Sterkte Rido... dit is helaas een gevolg van hoe het werkt in Nederland. Ik hoop dat je tot een oplossing kan komen want het is een hoop geld.